Gå til innhold

Dere som kun vasker underlivet med vann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere ikke underlivsåpe når dere menstruerer heller? Jeg ser det er så mange her inne som skriver at såpe til underlivet er fyfy og helt unødvendig. Tenkte jeg skulle begynne med kun vann jeg også, men når jeg har mensen lukter det jo jern og faanskap der nede? 

Anonymkode: f3af9...5fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpe er fyfy til underlivet, fikk jeg høre fra gynekolog.

Jeg bruker minimalt med intimsåpe og bruker det så "utenpå" som mulig. Er også greit å bruke en vaskeklut for å vaske uten såpe, føler meg like ren etter det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Underlivssåpe er ufarlig for underlivet, men man skal jo ikke gnukke og vaske høna flere ganger daglig. Heller ikke spyle opp i skjeden. Hvis man kun vasker med vann når man har mensen og særlig etter sex forsvinner ikke lukten. 

Anonymkode: 04b6d...820

AnonymBruker
Skrevet

er det slik for menn også?

Anonymkode: ee4ac...675

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt store problemer med sopp og utflod, og det ga seg da jeg sluttet med alt av såpe og spyling innvendig. Ikke mer såpe her, uansett om det liksom skal være tilpasset underlivet. Jeg har forsøkt det som er av merker omtrent, men ingenting hjalp, til jeg forsto at såpe er svært ugunstig, uansett. 

Anonymkode: 70c5a...345

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen leger (eller i hvert fall veldig få) som ikke har fått betalt av såpeprodusenter for å si noe annet, anbefaler å bruke såpe i underlivet. Selv ikke intimsåper. Dette er helt unødvendige produkter, som bare har et marked fordi produsentene har lykkes i å skape en slags «frykt» hos oss kvinner om at vi lukter vondt om vi ikke bruker det.

Vann holder helt fint. Har man mye hår nedentil og man har mensen eller mye utflod, kan man sikkert bruke litt helt utenpå, bare for å vaske i selve håret. Men innimellom kjønnslepper er det ikke nødvendig med noe annet enn vann. 

Anonymkode: f58ff...a9a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man vasker vel Bare i lysken og der det naturlig vokser hår? Bruker såpe, ingen problemer.

Anonymkode: 859c9...29d

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å bruke underlivssåpe i lysken og rumpa, men aldri inni slimhinnene og kjønnsleppene. Tror det er bedre enn å bruke vanlig såpe i lysken. Så bruker ikke underlivssåpe til å vaske selve «tissen» men liksom området rundt. Indre kjønnslepper og slimhinner skyller jeg med vann.

Anonymkode: a4305...bab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker intimsåpe, men da på venusberget og innimellom litt i lysken. Det renner kanskje noen dråper såpe forbi kjønnsleppene ved skylling, men vasker ikke aktivt underlivet med såpe. Bare vann der. Har verken lukt- eller smakproblemer. 

Anonymkode: a59db...20f

Skrevet

Har aldri såpe i musa. Uansett hvor møkkete det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Vasker rumpa, venusbegeret osv. med såpe, men aldri kjønnsleppene eller inne i musa på en måte. Der bruker jeg kun vann.

Slet en del med bakteriell vaginose før, og det lukta til tider helt forferdelig. Etter jet sluttet å bruke såpe (testet mange forskjellige intimsåper) er underlivet mitt superfriskt og lukter også friskt.

Var gynekologen som sa jeg bare skulle vaske med vann. 

Anonymkode: a3379...e21

AnonymBruker
Skrevet

Kun vann. Får soppinfeksjon av alt annet

Anonymkode: 849db...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vasker dere resten av kroppen med såpe når dere tror dere blir rene på det skitneste stedet på kroppen UTEN såpe?   Hvorfor bruker dere såpe?  Smegma, sebum, svette, sæd, blod, utflod og urin lar seg ikke skylle bort. 

Anonymkode: 8b678...5d5

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker rumpa, venusbegeret osv. med såpe, men aldri kjønnsleppene eller inne i musa på en måte. Der bruker jeg kun vann.

Slet en del med bakteriell vaginose før, og det lukta til tider helt forferdelig. Etter jet sluttet å bruke såpe (testet mange forskjellige intimsåper) er underlivet mitt superfriskt og lukter også friskt.

Var gynekologen som sa jeg bare skulle vaske med vann. 

Anonymkode: a3379...e21

Føler med deg. Derfor jeg er så sparsommelig med såpe. Men jeg får både bakteriell vaginose og soppinfeksjoner uten noen klar årsak, kan få det av å ha mensen selv om jeg ikke bruker tampong 🤷‍♀️ Så her unngår jeg alt som kan gjøre det verre.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere ikke underlivsåpe når dere menstruerer heller? Jeg ser det er så mange her inne som skriver at såpe til underlivet er fyfy og helt unødvendig. Tenkte jeg skulle begynne med kun vann jeg også, men når jeg har mensen lukter det jo jern og faanskap der nede? 

Anonymkode: f3af9...5fb

Vasker bare med vann uansett. Dusjer bare mer under mensen 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vasker dere resten av kroppen med såpe når dere tror dere blir rene på det skitneste stedet på kroppen UTEN såpe?   Hvorfor bruker dere såpe?  Smegma, sebum, svette, sæd, blod, utflod og urin lar seg ikke skylle bort. 

Fordi musa er selvrensende. Den skal ikke ha såpe. Min lukter ingenting etter jeg har dusja med kun vann. Mannen nevner det også uten at jeg spør. 

Kroppen min vasker jeg kun med såpe under armene der jeg har smørt meg med deodorant. Ellers skyller jeg kroppen godt med vann. Håret bruker jeg Sjampo og balsam hvis du lurte. 

Jeg dusjer kroppen hver dag med vann og klut. 

Anonymkode: 3bb4c...d1e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om du lukter så vondt at det ikke går vekk med vann.. så bør du gjøre noen endringer. Bind gir mer lukt, naturlig nok. Uavhengig av om du bruker såpe eller ei. Bruker du tampong for lenge og når du ikke blør nok, så kan du forstyrre alt nedi der og da kan det lukte. 

Intimsåpe bruker jeg bare utenpå, rumpa og i lysken. Spyler aldri vann oppi og inni. Ikke opplevd noen problemer.
Vokste opp med lano i underlivet, oppi, inni og alt og slet med mye sopp og BV på barneskolen og ungdomskolen. Så tok jeg tatovering og hadde en flaske intimsåpe (ble brukt til å vaske tatovering, om folk ikke forstår det) og hadde da igjen en stor flaske etterpå, så tenke bare, hvorfor ikke bruke den opp og bruk den til intimsåpe. Aldri hatt antydning til sopp eller BV siden, er nå i 30 årene. 

Anonymkode: 7b5cb...bb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å vaske med Shampo på hårene rundt, og litt oppi kjeden, aldri hatt noe problem med det. Prøvd med intimvask, men det blir ikke ordentlig rent og hårene er fortsatt møkkete. Men det er viktig å ikke vaske seg der nede for ofte, maks et par ganger i uka, før de gangene man skal ha samleie for eksempel. Ellers gjør det ingenting at det er litt lukt. Det er naturlig at det setter seg noe lukt i hårene når man er på do, etc. Jeg har aldri hatt sopp eller kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 1729d...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Takk gud for at renslighetsheksene ikke tok over denne tråden også. VASKER DERE DERE IKKE MED SÅPE ER DERE HELT SYKE I HODET DERE SKULLE HA VÆRT INNLAGT!

Anonymkode: d2f44...34b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det lukter veldig sterkt jern av deg burde du sjekke det hos gynekolog... Det er ikke normalt. Jeg har opplevd det en gang og partneren min reagerte. Det var på grunn av medisiner og neste mens var normal igjen.

Om du bruker bind blir det ikke mindre lukt av å vaske med såpe, for da ligger det blod på utsiden uansett. Når det er sagt, så tviler jeg på det lukter så voldsomt av de som bruker bind. Bruker ikke bind selv, men om man luktet av å bruke det ute blant folk hadde da færre brukt det??

Om du bruker tampong lukter det ihvertfall ikke. Og dersom det gjør det er du fucka uansett, for du kan ikke vaske inni der med såpe

Så ser ikke hva forskjell såpen skal gjøre i det tilfellet

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker kun såpe under armene for å fjerne svettelukt. Vasker ikke resten av kroppen med såpe, det ser jeg ikke hensikten med. Ellers lar alt det du nevner her vaskes bort. Om du har blødd på hånden og vasket det bort med vann så har du sett det. Samme med å få sæd på andre steder på kroppen. Vann tar det bort. Samme med urin. 

Anonymkode: 1eb28...4b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...