Gå til innhold

Er dere mer redd for asiater nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er asiater. Hvert år og veldig ofte, så får jeg itng fra finn, det som gis bort. Alt fra en stol, sofa, kjøkkenting, klær til meg eller barna. Det har gått veldig bra. Men i de siste 3 månedene har det gått til helvete. Jeg får ingenting, ikke en eneste ting. Ikke får jeg kjøpt heller. F eks lagrer jeg et søk på en spesifikk ting jeg trenger, så får jeg varsel at noen legger det ut og jeg har en melding klar som jeg har kopiert og sender til selger. 10 sekunder etter at annonse  dukker opp. Men nei, få ikke napp. Altså ghør jeg aknurat som jeg har gjort alle de årene. Bare at nå har jeg ikke fått en eneste ting, heller ikke fått kjøpt. Er dere mer redd for smitte fra asiater nå? Er det derfor dere velger oss bort,i forhold til tidligere?

Anonymkode: df389...f8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Absolutt ikke. Tror du overtenker litt for mye.

Anonymkode: d8448...1b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo teste teorien din. Først send svar på annonse med egen profil, vent 4 minutter og send ny melding med en ny profil med et typisk norsk navn. Om vedkommende kun svarer på den andre meldingen er det rasisme.

Anonymkode: f4631...514

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lite aktivitet på Finn og andre bruktmarkeder pga. generell frykt for koronasmitte, det har ikke noe med at du er asiat.

Anonymkode: 8caf9...bba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg hadde ikke trodd at du var turist. 

Anonymkode: 5e09a...833

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke, men har lest at det har vært et problem i bl.a. USA. Tror uansett det er ganske forbigående, så som "alle" får korona.

Anonymkode: d2f29...17f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er asiater. Hvert år og veldig ofte, så får jeg itng fra finn, det som gis bort. Alt fra en stol, sofa, kjøkkenting, klær til meg eller barna. Det har gått veldig bra. Men i de siste 3 månedene har det gått til helvete. Jeg får ingenting, ikke en eneste ting. Ikke får jeg kjøpt heller. F eks lagrer jeg et søk på en spesifikk ting jeg trenger, så får jeg varsel at noen legger det ut og jeg har en melding klar som jeg har kopiert og sender til selger. 10 sekunder etter at annonse  dukker opp. Men nei, få ikke napp. Altså ghør jeg aknurat som jeg har gjort alle de årene. Bare at nå har jeg ikke fått en eneste ting, heller ikke fått kjøpt. Er dere mer redd for smitte fra asiater nå? Er det derfor dere velger oss bort,i forhold til tidligere?

Anonymkode: df389...f8f

Nei

Min svigerdatter er asiatisk og har ikke de problemer som du skisserer her.

Anonymkode: 23f29...e43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte faktisk tenke meg om noen ganger for hvorfor i alle dager jeg skulle være redd for asiater, det er liksom ikke noe spesielt skummelt med asiater, ganske fredelige folk etter hva jeg kjenner til, så kom jeg på at corona oppsto i Kina.
Men altså, eh nei, selv om corona oppsto i ett land så er det jo i hele verden nå så man trenger jo ikke være redd for ett spesifikt folkeslag liksom.
Jeg holder meg til å være redd rusete mennesker jeg, og skumle folk når jeg går alene i mørket, og folk som ellers virker i stor psykisk ubalanse med hissige utbrudd.

Jeg har forresten utsatt å gi bort/selge ting på Finn nå en periode pga smittehensyn. Jeg har pakket det på loftet til senere istedet.

Anonymkode: 8c263...f0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei. Det har jo ikke noe å si lenger nå uansett, fordi smitten er i hele veren, selvom det startet i Kina, så har de ikke mye smitte der lenger.

Er mer redd Svensker akkurat nå.

Anonymkode: 6df02...5e2

Gjest Inverto
Skrevet

Hva mener du med "mer"? Har vi noensinne vært redd for dere?

Skrevet
På 12.5.2020 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Er dere mer redd for smitte fra asiater nå? Er det derfor dere velger oss bort,i forhold til tidligere?

Overhodet ikke. Er ikke redd for asiatere i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 1d608...30a

Skrevet

Nei. Dessuten var det ikke asiatere som fraktet koronasmitten til Norge. Det var middelaldrende nordmenn på skiferie i alpene. Viruset forskjellsbehandler ikke folk selv om det oppsto i Kina og nå kan det finnes hos hvem som helst.

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Er mer redd for nordmenn som ikke gidder å følge retningslinjene regjeringen har satt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men dyremarkedene i asia bør stenges for alltid. 

Anonymkode: 56d10...8ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg er veldig glad for stengte grenser, og håper det varer evig.

Anonymkode: eff40...477

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg er veldig glad for stengte grenser, og håper det varer evig.

Anonymkode: eff40...477

Tror TS ikke bor i Asia heller? Så skjønner ikke hvorfor folk skulle være bekymret for det.

Evig? Du vil ikke at folk skal få reise igjen noen gang? XD

Skrevet

Mer redd forutsetter at jeg noen gang har vært redd for asiatere...

AnonymBruker
Skrevet

Er mer redd for svensker!

Anonymkode: 30cac...5b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er mer redd for svensker!

Anonymkode: 30cac...5b7

Svensker og grensehandlere!