Gå til innhold

Hva var du redd for som barn?


jordbær86

Anbefalte innlegg

Hva var du redd for som barn? Og er det noe av det du er redd for enda?

Jeg var redd for Høye trær. Store og skumle.

utstillingsdukker. Vet ikke hvorfor. Syns bare de var creepy

Trollkjerring på sopelime, små figurer som hang i taket. Besteforeldrene mine hadde noen, jeg syns de var creepy og ekle. Syns det fortsatt og kunne ikke hatt en over senga akkurat. Noen som husker dem? De hadde rødt skaut og rød kjole mener jeg å huske. Husker også en stor trollkjerring som hang i taket på et museum. Skulle forestille Lussi og var kledd i svart, husker jeg rygget bakover. Får fortsatt hjertebank og blir creepet ut når jeg tenker på den.

Bilder av gråtende barn. Syns fortsatt de er ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TralleTrollet fra Pernille og Mr. Nelson 🙈

Forøvrig husker jeg de heksene du nevner, vi hadde også en sånn hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atomkrig, ungdommer, råtne lik under senga, en del karakterer fra Muppet Show. 

Jeg trodde en god stund at ungdommer var det samme som kriminelle, så jeg kan ikke ha hørt mye positivt om dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegvesenet, trodde det var et vesen lags veiene som skulle ta oss. 

 

Nøkken og Huldra. Kommer fra Hedmarks dypeste skoger...

 

 

1200px-Kittelsen_-_N%C3%B8kken_(Nasjonal

 

Og disse 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøytebilen! Redd for å bli tatt i det lille snø raset den lager. Norske troll suvenirene og fraglene 😄. Russ var skumle. Tannlegen. Og løver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hufsa, tollvesenet (trodde det var et faktisk vesen, ser en over her har hatt samme tanke 😂), dinosaurer og myr. Trodde det var lik i alle myrene etter at jeg hadde sett "Maren i myra" på teknisk museum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var redd for å sove i mørket, så hadde en stund lamper på for å få sove. Og så hadde jeg mye fantasi så jeg fantaserte opp egne vesener og ble skremt av min egen fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg var redd for vannrotter. Vi badet i et tjern, og det hadde blitt observert rotter der. Det var jo badeplass, med søppeldunker osv... Men vannrotter var verst i mitt hode. Så kom kebabrottene fra Oslo, det ble ett uttrykk vi aldri hadde hørt før. Og de skulle visst være veldig svære... Må vel ha vært rundt 1993 eller noe...

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var livredd for igler. 

Og ungdommer, og brøytebilen/søppelbilen, som andre nevner. Trodde de skulle komme og "ta" meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i alle fall redd for orm og at det skulle begynne å brenne... 
Men, noe av det jeg husker best var en utstoppet rev som sto i trappa hos besteforeldrene mine. Jeg klarte ikke å sove før de hadde tatt denne vekk og satt den ned i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobias Juul Grythe

Troll

Romvesener

Kjelleren, det var der trollene bodde, og romvesene gjemte seg i følge meg selv.

Store bølger

HUFSA. Det kvinnemennesket er jeg redd for enda.

Endret av Tobias Juul Grythe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var redd for alle som gjemte seg i den mørke granskogen på kveldstid, politiet, morderen under senga og rektor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive dukker som manglet armer eller bein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Overforsvømmelse» at Akerselva skulle bli oversvømt så vi druknet alle sammen (veldig lite sannsynlig, for jeg bodde vel femti-seksti høydemeter over elva). Og en venninne av meg sine foreldre hadde et reinskinn hengende i trappa som gjorde meg vettskremt. Var bare en skinnfell, ikke noe hode e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sove med benene utenfor dynen og da spesielt utenfor sengekanten. Går enda på automatikk å holde de innenfor sengekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store gutter

Søppelbilen

Søppelhaugen i Fragglene 

Mørket

Var livredd for å bli kidnappet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...