AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Del Skrevet 12. mai 2020 Vi har det perfekte navnet til barnet våres, men ved et raskt google-søk dukker bilder og artikler om en kvinne som ble brutalt overfalt og voldtatt for noen år tilbake... Synes det er synd hvis barnet har lyst å google navnet sitt når det blir eldre, og ser at mamma og pappa fikk inspirasjon av en fæl hendelse (noe vi selvfølgelig ikke gjorde) 😕 Anonymkode: e6284...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. mai 2020 #2 Del Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har det perfekte navnet til barnet våres, men ved et raskt google-søk dukker bilder og artikler om en kvinne som ble brutalt overfalt og voldtatt for noen år tilbake... Synes det er synd hvis barnet har lyst å google navnet sitt når det blir eldre, og ser at mamma og pappa fikk inspirasjon av en fæl hendelse (noe vi selvfølgelig ikke gjorde) 😕 Anonymkode: e6284...4e3 Nei, det synes jeg ikke dere skal tenke på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 12. mai 2020 #3 Del Skrevet 12. mai 2020 Når hun er gammel nok til å google, så er sikkert noen andre med det navnet blitt kjent Jeg ville ikke latt en sånn ting ødelegge for drømmenavnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Del Skrevet 12. mai 2020 Er det et veldig uvanlig navn, som kun barnet og denne kvinnen hadde? Isåfall ville jeg valgt et annet. Anonymkode: 4be17...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 12. mai 2020 #5 Del Skrevet 12. mai 2020 Dette synes jeg er uproblematisk. Hun er et offer, og har ikke gjort noe galt. Jeg forstår heller problemet dersom det er navnet til kjente mordere eller andre som har gjort fryktelige ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Del Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det et veldig uvanlig navn, som kun barnet og denne kvinnen hadde? Isåfall ville jeg valgt et annet. Anonymkode: 4be17...615 Enig. Anonymkode: 98275...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Del Skrevet 12. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et veldig uvanlig navn, som kun barnet og denne kvinnen hadde? Isåfall ville jeg valgt et annet. Anonymkode: 4be17...615 Ja ganske uvanlig navn. Du er nødt å søke *navnet* og skrive "name" bak det for å få opp meanings, origins osv. 7 minutter siden, Kärcher skrev: Dette synes jeg er uproblematisk. Hun er et offer, og har ikke gjort noe galt. Jeg forstår heller problemet dersom det er navnet til kjente mordere eller andre som har gjort fryktelige ting. Det er et godt poeng. Det verste er at dette offeret ikke engang har sin etnisitet fra dette landet navnet kommer fra. Anonymkode: e6284...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Del Skrevet 12. mai 2020 Hvorfor skulle barnet tro at dere hadde fått inspirasjon av en fæl hendelse? Barn tenker ikke sånn og ingen andre ville tenkt det heller. Det ville jeg bare glemt. Uansett så er en enkel måte å unngå dette på at du bare forteller barnet grunnen til at det har fått navnet sitt. Det gjør vel kanskje de fleste foreldre uansett? Mine foreldre har fortalt meg og mine søsken litt om hvordan de valgte navnene våre og også hvilke navn vi nesten fikk. Koselige og morsomme historier. Anonymkode: 79ac9...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Del Skrevet 13. mai 2020 Ville unngått det hvis saken var veldig kjent og det var et veldig spesielt navn, kanskje. Da blir det litt "Vidkun" (ikke at jeg sammenligner nazist og voldtektsoffer, men prøver å illustrere at enkelte navn forbinder man bare med én person). Anonymkode: a4002...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Del Skrevet 13. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville unngått det hvis saken var veldig kjent og det var et veldig spesielt navn, kanskje. Da blir det litt "Vidkun" (ikke at jeg sammenligner nazist og voldtektsoffer, men prøver å illustrere at enkelte navn forbinder man bare med én person). Anonymkode: a4002...2ea Hmm, ikke kjent i forstand hvis du sammenligner det men Vidkun nei. Navnet er veldig vanlig i et visst land. Anonymkode: e6284...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #11 Del Skrevet 13. mai 2020 Vanessa og Victoria, Natalie, fransesca Anonymkode: 6cbc4...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. mai 2020 #12 Del Skrevet 13. mai 2020 Syns egentlig det er litt sykt at du tenker over dette, TS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #13 Del Skrevet 13. mai 2020 Dette er å overtenke Anonymkode: 38402...de7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå