Gå til innhold

Tvangsvaksinering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Nasken skrev:

Nei det kan du godt si, men for min del ser jeg på det å ta vaksiner som en plikt ovenfor mine medmennesker samtidig som det også beskytter meg og mine. Det at du nekter å vaksinere deg når vaksinen kommer sier meg at du bør få hodet ditt ut av ræva og faktisk tenke på andre. Du sier du ikke er antikvakser? Jo det er du på mange måter når du utviser det som er ubegrunnet skepsis. Dersom du faktisk leser deg opp på dette med svineinfluensavaksinen og dens bivirkninger, så er det mye som er usikkert her. Men jeg ser for meg at du er en som leser overskrifter på nettavisen og lar deg påvirke. 
Det er få ting som gjør meg så eitrende forbanna som egoister som deg, så jeg lar bare dette ligge før det ødelegger dagen min. 

https://sovnforeningen.no/fikk-narkolepsi-etter-svineinfluensavaksine-tilkjent-45-millioner-i-erstatning/

https://www.dagbladet.no/nyheter/myndighetenes-anbefaling-ga-bivirkninger-har-betalt-233-millioner-i-erstatning-for-svineinfluensavaksinen/65371682

« - Når det oppstår en ny pandemisituasjon, vil vi igjen komme i en situasjon hvor vi må fatte beslutninger basert på den kunnskapen som finnes akkurat da. Og vi må være klar over at kunnskapen vi får i ettertid, vil kunne sette beslutningen i et annet lys, sier han.

Men han understreker at vaksiner man får i pandemisituasjoner og vaksiner som står på vaksineprogrammet er to helt forskjellige ting.

- Vaksinene på vaksineprogrammet er basert på grundige analyser, betydelig erfaring med bruken av dem, hvilke helsebringende effekter de vil ha og hva som er de mulige bivirkningene, sier han.»

Du får kalle meg egoistisk hvor enn mye du vil. Men hverken jeg eller barnet mitt skal ta noen hastevaksine. Vi har tatt alle vaksinene på vaksineprogrammet, så jeg er langt fra noen vaksinemotstander. Men jeg gambler ikke med helsen vår. Enkelt og greit. Bryr meg ikke om hva andre måtte mene om det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, -lykke- said:

Men jeg gambler ikke med helsen vår. Enkelt og greit. Bryr meg ikke om hva andre måtte mene om det.

Det du ikke forstår er at du gambler med både din og andres helse uansett hva du gjør, og på grunn av feilplassert frykt og dårlig statistisk forståelse velger du alternativet med dårligst odds.

Anonymkode: c1a7c...b81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du ikke forstår er at du gambler med både din og andres helse uansett hva du gjør, og på grunn av feilplassert frykt og dårlig statistisk forståelse velger du alternativet med dårligst odds.

Anonymkode: c1a7c...b81

I et fritt land skal individet ha valgfrihet. Man skal få lov til å velge selv. Uansett om det viser seg å være "feil" valg. Det virker uansett som at det er nok av dere som stiller dere i kø så fort det kommer en vaksine til at mange nok blir vaksinert for å få en "flokkimmunitet". Eller er dette den første vaksinen i historien hvor absolutt alle mennesker må ta den for at den skal ha noen effekt?

Anonymkode: 7146d...b91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

I et fritt land skal individet ha valgfrihet. Man skal få lov til å velge selv. Uansett om det viser seg å være "feil" valg.

Anonymkode: 7146d...b91

Du velger ikke bare for deg selv, og det er mange eksempler på at man ikke kan velge fritt hvis man utsetter andre for fare. Det er en grunn til at det er straffbart å kjøre med promille eller bryte karantene. Det er tom. påbudt å bruke bilbelte. Vi har hatt obligatorisk vaksinering i Norge før, men det var i en tid da de fleste voksne husket hvordan verden var uten vaksine og forstod alvoret. I dag er det altfor mye kunnskapsløshet og "meg meg meg", så det må nok bli verre før det blir bedre.

Anonymkode: c1a7c...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du velger ikke bare for deg selv, og det er mange eksempler på at man ikke kan velge fritt hvis man utsetter andre for fare. Det er en grunn til at det er straffbart å kjøre med promille eller bryte karantene. Det er tom. påbudt å bruke bilbelte. Vi har hatt obligatorisk vaksinering i Norge før, men det var i en tid da de fleste voksne husket hvordan verden var uten vaksine og forstod alvoret. I dag er det altfor mye kunnskapsløshet og "meg meg meg", så det må nok bli verre før det blir bedre.

Anonymkode: c1a7c...b81

Alle reglene du nevner skader ikke min helse og kan brytes uten større problemer, kanskje med unntak av promillekjøring.  Blir man tatt betaler man en bot. Da forventer jeg at ved en evt tvangsvaksinering får jeg en bot og ferdig med det.

Anonymkode: 025ff...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger ikke bare for deg selv, og det er mange eksempler på at man ikke kan velge fritt hvis man utsetter andre for fare. Det er en grunn til at det er straffbart å kjøre med promille eller bryte karantene. Det er tom. påbudt å bruke bilbelte. Vi har hatt obligatorisk vaksinering i Norge før, men det var i en tid da de fleste voksne husket hvordan verden var uten vaksine og forstod alvoret. I dag er det altfor mye kunnskapsløshet og "meg meg meg", så det må nok bli verre før det blir bedre.

Anonymkode: c1a7c...b81

Du kan ikke sammenligne fyllekjøring med det å ikke ta en vaksine. En bil er et fartøy som det er regler for å operere. En menneskekropp eies kun av individet. Denne "til det beste for fellesskapet"-tankegangen er en veldig farlig vei å gå. I Kina har de drevet på med det siden Mao kom til makten, og kanskje tidligere. Der blir folk sett på som eikene i et stort tannhjul. Hva den enkelte måtte mene kommer i siste rekke. Om staten sier at de skal måke ned huset ditt og sette opp pissoar for fellesskapets beste så er det bare å flytte. Når du går ut av huset ditt så er det et kamera på hvert gatehjørne som gjenkjenner ansiktet ditt som er koblet opp mot statens store database. Hver minste lille regel du måtte komme til å bryte blir fanget opp av AI-algoritmer, og straff kommer automatisk via social-credit systemet. Om du prøver å protestere blir du møtt av overveldende bevis, husk du blir jo overvåket 24/7. Men det er jo til fellesskapets beste da, så da er det vel greit å ha det sånn?

Anonymkode: 7146d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle reglene du nevner skader ikke min helse og kan brytes uten større problemer, kanskje med unntak av promillekjøring.  Blir man tatt betaler man en bot. Da forventer jeg at ved en evt tvangsvaksinering får jeg en bot og ferdig med det.

Anonymkode: 025ff...213

Man kan ikke bare betale en bot eller avgift for å få lov til å utsette andre for fare, akkurat som man ikke bare kan betale en avgift for å få lov til å promillekjøre eller bryte karantene. Bryter karantenen flere ganger ender man i fengsel, og gjør man det igjen når man kommer ut så settes man i fengsel igjen.

Anonymkode: c1a7c...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke sammenligne fyllekjøring med det å ikke ta en vaksine. En bil er et fartøy som det er regler for å operere. En menneskekropp eies kun av individet. Denne "til det beste for fellesskapet"-tankegangen er en veldig farlig vei å gå.

Anonymkode: 7146d...b91

Vi har gått den veien for lenge siden. Det er mange ting som er straffbare, tom. om man bare utsetter seg selv for fare og ikke andre. En velferdsstat må ha en viss kontroll på de største idiotene for å kunne fungere.

Anonymkode: c1a7c...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer når alt dette er over, hvem er "idiotene". Det er forskjell på de vaksiner på vaksinasjonsprogrammet og hastevaksinee til plutselige pandemier. Jeg kommer heller ikke til å ta noen hastevaksine.

Men nå kan jo myndighetene få endre lovene på dette om de bare vil, for å ha mer makt og kontroll. De kan endre loven så oss saueflokken ikke har annet valg, enn å måtte ta hastevaksine... 

Anonymkode: acfb1...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...