Gå til innhold

Tvangsvaksinering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med at det er jeg som bestemmer over min kropp? Det er ingen som skal bestemme hva som skal injiseres i min kropp mot min vilje. Jeg tror du er spinn hakke gal?!

Jeg er et voksent menneske som er helt kapabel til å ta egne beslutninger. Jeg anser risikoen for å få korona og virkningene av det som mindre enn bivirkninger av en eventuelt hastevaksine. Jeg og ungene vil ikke ha noen vaksine mot korona, og ikke f om noen skal tvinge meg til å ta den heller!

Jeg er ingen fanatisk antivaxer, jeg og ungene følger det ordinære vaksineprogrammet, men noen hastevaksine, mot noe som er ufarlig for de aller fleste, det skal vi ikke ha!

Anonymkode: 4fa3f...534

Kan det være vits i å hisse seg så veldig opp over et fantasiscenario? Det blir ikke noen tvangsvaksinering. Er verden liksom blitt så uforutsigbar for folk at man ikke forstår hva som er rimelig og urimelig lenger?

Anonymkode: b74a0...470

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man behøver ikke være anitvakser for å være skeptisk til en vaksine laget i hui og hast som ikke har blitt ordentlig testet ut enda og man ikke vet bivirkninger av. 
Eksempel er jo svineinfluensavaksinen. Den gang tok jeg et valg for meg og mine, vi tok ikke vaksinen da jeg anså sykdommen som mindre farlig. Heldigvis fikk vi bare svineinfluensa og ikke et liv med narkolepsi.

Svineinfluensaen var faktisk sikker. Det var bare en liten vri på en vaksine som allerede fantes, noe som jo blir gjort hvert år med årets influensavaksine. Problemet er at de hypet det opp. Det vil alltd være folk som ikke vil tåle en vaksine og folk som vil dø av vaksiner. De ville mest sannsynlig også få skader eller dø av sykdommen vaksinen er i mot.

Anonymkode: 7568e...bc6

AnonymBruker
Skrevet

jeg tror ikke det blir tvangsvaksinering.

Det betyr ikke at det ville vært et uhørt inngrep som vi aldri før har hørt om her i landet. Historisk sett at har vi hatt enkelte påbudte vaksiner. BCG-vaksinen som var i barnevaksinasjonsprogrammet til 1995, var obligatorisk, som i  pålagt ved lov (men med unntak for de som ikke tålte den av forskjellige grunner) frem til den nye smittevernsloven kom i 1994. Den nye loven bygger på prinsippet om rett til vaksinasjon over plikt, men også denne loven har hjemmel for å pålegge vaksinasjon hvis det blir nødvendig. Men tvangen består ikke i straff og tvang, men i bevegelsesrestriksjoner for de som velger å stå utenfor.

her er det en som har skrevet en veldig interessant masteroppgave om dette temaet:

http://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/4943/82632164.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Anonymkode: 61c8f...b60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksempel er jo svineinfluensavaksinen. Den gang tok jeg et valg for meg og mine, vi tok ikke vaksinen da jeg anså sykdommen som mindre farlig. Heldigvis fikk vi bare svineinfluensa og ikke et liv med narkolepsi.

Svineinfluensavaksinen reddet antakelig flere liv enn den ga narkolepsi, og det er for lengst bevist at Covid-19 er mye farligere enn svineinfluensa. Som sagt var det nesten ingen som fikk narkolepsi av vaksinen sammenliknet med hvor mange som dør av Covid-19. Alle rasjonelle mennesker foretrekker en tilnærmet lik null sjanse for å få narkolepsi framfor en 0,1% - 14% sjanse for å dø.

Anonymkode: c1a7c...b81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man behøver ikke være anitvakser for å være skeptisk til en vaksine laget i hui og hast som ikke har blitt ordentlig testet ut enda og man ikke vet bivirkninger av. 

alle jeg kjenner som tok vaksinen slapp både svineinfluensa og narkolepsi, så vi var jo enda heldigere enn deg og dine.

Du presenterer det som om narkolepsi var en automatisk bivirkning som alle risikerte. Har du vurdert å oppsøke skikkelig informasjon om hva de respektive tallene for risiko ved sykdommen vs risiko ved vaksinen egentlig var??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svineinfluensavaksinen reddet antakelig flere liv enn den ga narkolepsi, og det er for lengst bevist at Covid-19 er mye farligere enn svineinfluensa. Som sagt var det nesten ingen som fikk narkolepsi av vaksinen sammenliknet med hvor mange som dør av Covid-19. Alle rasjonelle mennesker foretrekker en tilnærmet lik null sjanse for å få narkolepsi framfor en 0,1% - 14% sjanse for å dø.

Ved svineinfluensavaksinen så man en femdobling i antallet narkolepsitilfeller blant de som fikk vaksinen. Antallet er fortsatt lavt, ja, likevel. En uke med sykdom mot et helt liv med bivirkninger? Jeg vet hva jeg velger.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

alle jeg kjenner som tok vaksinen slapp både svineinfluensa og narkolepsi, så vi var jo enda heldigere enn deg og dine.

Du presenterer det som om narkolepsi var en automatisk bivirkning som alle risikerte. Har du vurdert å oppsøke skikkelig informasjon om hva de respektive tallene for risiko ved sykdommen vs risiko ved vaksinen egentlig var??

Det er ikke enten eller. Likevel var det en forhøyet sjanse for å utvikle narkolepsi ved å ta vaksinen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ved svineinfluensavaksinen så man en femdobling i antallet narkolepsitilfeller blant de som fikk vaksinen. Antallet er fortsatt lavt, ja, likevel. En uke med sykdom mot et helt liv med bivirkninger? Jeg vet hva jeg velger.

En 5-dobling av nesten ingen er fortsatt nesten ingen. Du kan dessverre ikke velge om du vil være blandt de som får milde symptomer av Covid-19.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 5-dobling av nesten ingen er fortsatt nesten ingen. Du kan dessverre ikke velge om du vil være blandt de som får milde symptomer av Covid-19.

Nei, men jeg kan heldigvis velge om jeg vil ta vaksinen eller ikke :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men jeg kan heldigvis velge om jeg vil ta vaksinen eller ikke :) 

Synd du ikke kan velge om du smitter andre som ikke tåler vaksine før du har fått symptomer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og sansynligheen for at de som fikk narkolepsi hadde dødd av svineinfluensaen er faktisk meget høy. Så Spørsmålet bør være, en bivirkning eller et liv?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1.Og sansynligheen for at de som fikk narkolepsi hadde dødd av svineinfluensaen er faktisk meget høy. 2. Så Spørsmålet bør være, en bivirkning eller et liv?

1. Hvordan vet du det?
2. Er ikke det et valg jeg burde kunne få ta for meg selv?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Da svineinfluensaen startet spredningen, var det en temmelig tøff influensasykdom. Såpass harde angrep på immunforsvaret er temmelig risikofylt, siden det kan resultere i en hel drøss alvorlige sykdommer, som Guillain-Barré syndrom og (kanskje) ME.

Risikoen blir betydelig lavere når immunforsvaret ikke provoseres like hardt, altså som når du får en vaksine mot sykdommen.

Det du glemmer her, er eventuelle bivirkninger av sykdommen. De er alltid, statistisk sett, mer alvorlige enn bivirkningene av en vaksine. Hvis "halve Norge" ikke hadde blitt vaksinert mot svineinfluensa, ville vi fått mange flere alvorlige tilfeller av "bivirkninger" som følge av influensa enn vi fikk som følge av influensavaksinen.

Anonymkode: 44e18...383

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er demokratiet som bestemmer hvilke lover du må følge når du bor i Norge, ikke du. Hvis ikke du vil gjøre det må du flytte.

Hvorfor skal vi respektere demokratiet når ikke regjeringen gjør det? De respekterer heller ikke grunnloven og internasjonale menneskerettigheter. En vaksine tar normalt sett 10-15 år å utvikle, og det skal ta så lang tid fordi langtidseffekt tar lang tid å studere. Dette jallaviruset har høyst upålitelige dødsrater rundt om i verden også. Absolutt alle som har påvist coronasmitte når de dør regnes med i den statistikken. Og felles for stort sett alle land er at gjennomsnittlig dødsalder er omtrent identisk med forventet levealder. De som kaller meg "konspirasjonsteoretiker" evt. "dum" for å mene dette har åpenbart ikke sett igjennom offentlig tilgjengelig tallmateriale for covid-19 og tilsvarende sykdommer.

Anonymkode: 7146d...b91

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke vi vil komme til tvangsvaksinering i Norge. Likevel kan det bli slik at de som ikke er vaksinert ikke har tilgang på alle goder som de som er vaksinert får. 

Uansett så var det jeg ville frem til er at vi de siste månedene har godtatt masse som vi egentlig ikke godtar. Vi har opplevd masse som vi aldri trodde skulle bli virkelighet her i Norge. Hvorfor i alle dager tror fortsatt folk at det utenkelige fortsatt er utenkelig?

De som ikke er vaksinert av korona vaksinen ikke få tilfang på andre goder? Hvilke goder er det? 

Er det goder som å kunne ha friheten til å gå it, i butikk, jobbe, skole og reise? Må de som da bare er vaksinert sitte isolert inne? 

Anonymkode: acfb1...c99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke er vaksinert av korona vaksinen ikke få tilfang på andre goder? Hvilke goder er det? 

Er det goder som å kunne ha friheten til å gå it, i butikk, jobbe, skole og reise? Må de som da bare er vaksinert sitte isolert inne? 

Mente ikke "må de som da - - - ikke---

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det jeg mente. 
Da er det ingen som belter folk fast med reimer og tvinger vaksinen i kroppen i folk, men det er likevel en form for tvang hvis man nektes retten til å delta i samfunnet på lik linje med de som har tatt vaksinen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var det jeg mente. 
Da er det ingen som belter folk fast med reimer og tvinger vaksinen i kroppen i folk, men det er likevel en form for tvang hvis man nektes retten til å delta i samfunnet på lik linje med de som har tatt vaksinen.

Så da for å få et verdig liv, blir man jo likevel tvunget til å vaksinere seg med korona vaksinen? 

Da er det jo likevel en form for tvang, selv om det ikke er helt direkte. Er jo ikke mye liv som isolert hvor man ikke en gang får gå ut døra... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og hva med mat? Klær? Ikke alle har noen å handle for dem, så i så fall blir dem jo å sulte seg til de døde så alle de som ikke vil vaksinere seg med korona vaksinen dør av sult. Men de som tar koronavaksinen kan og dø, så det går for det samme, til begge veier. Det blir ingen fritt valg... 

Demokrati ja liksom, ser sånn ut på overflaten, men om godene går bort, hvilket liv er det når en ikke får vært del av samfunnet, men må holde seg så å si "nedi i kjelleren uten vindu" 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. Hvordan vet du det?
2. Er ikke det et valg jeg burde kunne få ta for meg selv?

Men det har jeg vel heller ikke sagt noe om. Klart du får ta det valget selv, så fremst du setter alt i søkelyset ang vaksiner. Er du villig til ¨å ta alt ansvar som følger med å ikke vaksinere deg, så hver så god. Ikke for tvangsvaksinering, men heller ikke for egoisme og usamfunnsnyttige handlinger.

• Opprett ny...