AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #21 Skrevet 12. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd det samme med Posten to ganger allerede i år. Ingen vilje til å lete etter pakken heller... derimot aldri opplevd problemer med HeltHjem. Tror kanskje såne problemer handler mer om det lokale postbudets vilje og arbeidsinnsats enn firmaets? Anonymkode: 944a6...097 Er de som leverer reklame som leverer ut retthjem her. Så ja, tror nok det er stor sjanse for at det er den som er ansvarlig. Men det fraskriver ikke retthjem sitt ansvar når deres bud har bekreftet levert pakke og da juger. Da bør de ta sitt ansvar. Som jeg har nevnt, så forstår jeg ting kan forsvinne. Men det betyr ikke man ikke har et ansvar. Så nei, den ansvarsfraskrivelen er jeg ikke med på Anonymkode: 88ad4...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #22 Skrevet 12. mai 2020 Det eneste trøbbelet jeg har opplevd med helthjem hittil var da jeg hadde solgt en gjenstand på Finn, og kjøperen oppga et siffer for lite i telefonnummeret sitt. Null problem, tenker du kanskje? Joda, men siden mobilnummeret manglet et siffer gikk ikke bestillingen igjennom. Betalingen, derimot, den gikk igjennom, ja. 🙄🤦♀️ Jeg skjønte ikke hva problemet var og forsøkte flere ganger med infoen kjøper hadde oppgitt, og skjønte først at beløpet ble trukket fra kontoen min hver gang uten at jeg fikk noen forsendelseskode da kortet ble avvist 🤦♀️ Fikk kontaktet kjøper og fikk oppgitt fullstendig telefonnummer slik at bestillingen gikk igjennom, men pengene tilbake fra helthjem for beløpene de hadde trukket meg for uten at jeg fikk igjennom bestillingen fikk jeg aldri. 🤦♀️🙄 Anonymkode: 1f83c...785
Forundret.. Skrevet 12. mai 2020 #23 Skrevet 12. mai 2020 Gikk over til helthjem etter bare tull med posten, pakker forsvant og andre ble sendt i retur. Har ikke hatt problemer med etter at jeg kutta ut posten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #24 Skrevet 13. mai 2020 Jeg har brukt helthjem mange ganger uten problem, synes de er helt topp. Posten derimot har rotet bort to forsendelser som var adressert til meg. Anonymkode: 2fcdc...6cd 5
Imperfectionibus Skrevet 13. mai 2020 #25 Skrevet 13. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det eneste trøbbelet jeg har opplevd med helthjem hittil var da jeg hadde solgt en gjenstand på Finn, og kjøperen oppga et siffer for lite i telefonnummeret sitt. Null problem, tenker du kanskje? Joda, men siden mobilnummeret manglet et siffer gikk ikke bestillingen igjennom. Betalingen, derimot, den gikk igjennom, ja. 🙄🤦♀️ Jeg skjønte ikke hva problemet var og forsøkte flere ganger med infoen kjøper hadde oppgitt, og skjønte først at beløpet ble trukket fra kontoen min hver gang uten at jeg fikk noen forsendelseskode da kortet ble avvist 🤦♀️ Fikk kontaktet kjøper og fikk oppgitt fullstendig telefonnummer slik at bestillingen gikk igjennom, men pengene tilbake fra helthjem for beløpene de hadde trukket meg for uten at jeg fikk igjennom bestillingen fikk jeg aldri. 🤦♀️🙄 Anonymkode: 1f83c...785 Ta kontakt med banken din
Gjest Made4u Skrevet 13. mai 2020 #26 Skrevet 13. mai 2020 Nå er vel hverken Posten, Postnord eller Helt-Hjem feilfri, pakker kan forsvinne eller bli ødelagt hvem enn man sender eller mottar en pakke fra, Mest stoler jeg på Posten i så måte, de to andre er nok sikkert billigere å benytte men selv ser jeg ikke hvorfor noen skal gå på kompromiss med kvalitet for å spare noen få kroner. Posten har jeg derimot også god erfaring med, kundeservicen der er god og det er bare en uke siden jeg fikk erstattet en pakke til verdi av nesten 5000 kroner etter at en steinhylle som lå i den pakken hadde blitt skadet under transport. Nå er en ny på vei og den reklamasjonen gikk veldig raskt og greit, og den opplevelsen bekreftet bare ytterligere for min del at Posten er rett å benytte sammenlignet med deres konkurenter. For Norgespakke stod det at for dem erstatter de pakker til en verdi av inntil 10.000 kroner, jeg er glad for at det gikk så greit da det bare var å dokumentere den skaden og så gikk alt i orden. Postnord og Helt-Hjem har jeg ikke dårlig erfaring med selv, jeg har aldri benyttet dem personlig men har jo fått teilsendt varer med dem og det har gått greit, men jeg har jo hørt for mye negativt om dem til at jeg selv sender noe med dem. Nå er det uansett forholdsvis billig å sende pakker, jeg har derfor aldri forstått hvorfor noen skal spare penger ved å benytte andre enn Posten. Posten er også et veldig greit firma for ansatte, noe som ikke nødvendigvis er tilfellet for de to andre da de på langt nær har like greie arbeidsforhold og heller ikke like god lønn som dem i Posten. Når det er sagt så har man ikke alltid mulighet til å bestemme hvem som benyttes selv, mange nettbutikker har avtaler med en av leverandørene og da må man ta til takke med det man får. Jeg har ikke noen motforestillinger mot å bestille en vare fra et nettsted som benytter andre enn Posten, det blir eventuelt nettbutikkens problem og ikke mitt eget, jeg anser ikke å ha kjøpt en vare før jeg har mottatt denne i tilfredsstillende stand, er den ikke det så blir det nettbutikkens ansvar å erstatte tapet ved å sende ny vare og skjer det så kan jeg leve med det selv om det jo tar ekstra tid og er litt bry jeg godt skulle vært foruten.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #27 Skrevet 13. mai 2020 Jeg har så mye trøbbel med Posten at jeg var i grunn så glad at det er kommet nye aktører. Som Helt hjem, eller Portobuddy.. Har selv ikke hatt noe problemer med helt hjem, og har sendt og fått noen pakker. Men har hørt om folk som savner pakker som skulle vært levert i postkassa ja. Trodde det var tyverier. Anonymkode: 55026...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #28 Skrevet 14. mai 2020 På 12.5.2020 den 14.01, Blåklokka* skrev: Både jeg og mannen har brukt Helt hjem mange ganger (bestiller mye på nett), aldri vært noe problemer. Her er det de samme som leverer ut lokalavisa, som Helt hjem, så får pakkene levert i postkassa før kl 07. Da har du noe å glede deg til 😂🙈 Anonymkode: 7b478...722 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #29 Skrevet 14. mai 2020 Update. Tok kontakt med helthjem og de sa pakken var ansett som mistet. Så fikk jeg melding fra helthjem senere den dagen om at pakken ble levert. Fremdeles ingen pakke. Nå noen dager senere fikk jeg heldigvis penger tilbake, men den erstatningen var dårlig. Så tapte noen kroner der altså. Forsikret for maks 1500 hva skal det liksom være godt for? 🤬🤬 AnonymBruker skrev (På 12.5.2020 den 13.49): Jeg jobber som postbud, og en dag jeg stod ved et postkassestativ og leverte post, kom det en mann gående. Han virket ganske irritert og spurte om det var vi som leverte pakker i det området. Jeg sa ja, og så sa han at han hadde fått en sms dagen før om at han hadde fått en pakke i postkassen, men han hadde ikke fått noen pakke. Jeg ble ganske forfjamset, for jeg kunne ikke huske å ha sendt noen sms om pakke til den adressen dagen før, så jeg ba om å få se sms'en. Og guess what? Nederst på den meldingen stod det "Mvh HeltHjem" Var bare såvidt jeg greide å la være å le mens han stod der, men greide å oppklare misforståelsen før jeg kjørte videre. Tviler på at han noensinne får se den pakken 🙈 Har også måttet (forsøke) å sende noe med HeltHjem, da kjøper insisterte på å bruke dem. Bestilte henting fra postkassen, og la pakken i min egen postkasse. Dagen etter var den ikke hentet, og jeg tok kontakt med kundeservice. Kundeservice var riktignok hyggelige og svarte kjapt at de skulle ta det opp med budet som gikk den ruten, og at jeg kunne la pakken ligge til dagen etter. Dagen etter var den heller ikke hentet. Sendte da melding til kjøper om hva som hadde skjedd, og sa at hvis hun absolutt ville bruke HeltHjem kunne jeg fint la pakken ligge i postkassa her så lenge hun ville, men at hun fikk hun selv ta kontakt med kundeservice fremover for å få det ordnet. Da ombestemte hun seg heldigvis, og det gikk greit å sende med posten allikevel 😊 Legger ved et bilde av HeltHjems "kunstverk": (vet ikke om det synes, men på det bladet som ligger øverst står det "distribuert av HeltHjem". Og rett skal være rett, her har de riktignok fått "hjelp" av PostNord.) Anonymkode: 02f8d...a88 Litt morsomt at den pakken du tok bilde av står det Bodø på. Det var der min ble sendt fra.. 🤣🙈 Anonymkode: 7b478...722 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #30 Skrevet 25. juni 2020 Jeg skulle ønske at jeg leste denne tråden før jeg benytta meg av tjenesten. Har visstnok fått en pakke, men de har aldri vært hjemme hos meg. Skal aldri mer bruke denne tjenesten. Dere som har dårlig erfaringer. Får dere erstatning? Anonymkode: 9168e...fb7 1
Gjest O.G. Skrevet 25. juni 2020 #31 Skrevet 25. juni 2020 På 12.5.2020 den 11.20, AnonymBruker skrev: fikk den samme. Spurte til og med om at de måtte vel ha ansvaret for å ikke ha levert noe de sender sms om er levert. Fikk ikke noe annet svar enn at de skulle sjekke med den som leverte. Er jo helt tullete. Helt greit en pakke kan forsvinne, det skjønner jeg kan skje. Men da sender man i såfall ikke ut sms om at den nå er levert i din postkasse. Så det at adlibris, som jeg bestilte igjennom måtte ta det tapet er jo helt absurb Anonymkode: 88ad4...6fe Jeg velger alltid økonomifrakt når jeg bruker AdLibris pga det tar ikke mye kortere tid enn helt hjem.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #32 Skrevet 25. juni 2020 Har bare gode erfaringer med de og kommer ikke til å slutte å bruke de. De leverer sikkert tusenvis av pakker hver dag og da er det jo selfølgelig slik at feil kan oppstå. Synes egentlig ikke noe om slike tråder. Noen vil alltid ha dårlige erfaringer med en tjeneste eller en butikk, men det betyr ikke nødvendigvis at det da er slik at alle skal slutte å bruke det. Håper at de ordner opp om det er problemer i et spesifikt område, med et bud osv. Anonymkode: 148ea...48e 2
Teyla Skrevet 25. juni 2020 #33 Skrevet 25. juni 2020 På 12.5.2020 den 13.49, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som postbud, og en dag jeg stod ved et postkassestativ og leverte post, kom det en mann gående. Han virket ganske irritert og spurte om det var vi som leverte pakker i det området. Jeg sa ja, og så sa han at han hadde fått en sms dagen før om at han hadde fått en pakke i postkassen, men han hadde ikke fått noen pakke. Jeg ble ganske forfjamset, for jeg kunne ikke huske å ha sendt noen sms om pakke til den adressen dagen før, så jeg ba om å få se sms'en. Og guess what? Nederst på den meldingen stod det "Mvh HeltHjem" Var bare såvidt jeg greide å la være å le mens han stod der, men greide å oppklare misforståelsen før jeg kjørte videre. Tviler på at han noensinne får se den pakken 🙈 Har også måttet (forsøke) å sende noe med HeltHjem, da kjøper insisterte på å bruke dem. Bestilte henting fra postkassen, og la pakken i min egen postkasse. Dagen etter var den ikke hentet, og jeg tok kontakt med kundeservice. Kundeservice var riktignok hyggelige og svarte kjapt at de skulle ta det opp med budet som gikk den ruten, og at jeg kunne la pakken ligge til dagen etter. Dagen etter var den heller ikke hentet. Sendte da melding til kjøper om hva som hadde skjedd, og sa at hvis hun absolutt ville bruke HeltHjem kunne jeg fint la pakken ligge i postkassa her så lenge hun ville, men at hun fikk hun selv ta kontakt med kundeservice fremover for å få det ordnet. Da ombestemte hun seg heldigvis, og det gikk greit å sende med posten allikevel 😊 Legger ved et bilde av HeltHjems "kunstverk": (vet ikke om det synes, men på det bladet som ligger øverst står det "distribuert av HeltHjem". Og rett skal være rett, her har de riktignok fått "hjelp" av PostNord.) Anonymkode: 02f8d...a88 Jeg må bare... Siden du mellom linjene er tydelig på at egen arbeidsplass er bedre enn HeltHjem 🙄 Alle de tingene du nevner her, har vi opplevd med Posten. Stor, _dyr_ pakke varslet som utlevert, på helt feil sted, men likevel ikke levert. Melding om "ingen hjemme" uten at de har vært her. Blindgate og satt ved kontorpulten med direkte utsyn til veien helt til meldingen kom. Dette gjentok seg flere ganger. Pakker og brev tapt. Brev fra sykehus levert på andre siden av byen. Osv. Realiteten er vel heller at frakt ikke er feilfritt, uansett hvilken firma. Men min erfaring med HeltHjem har vært feilfri. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #34 Skrevet 26. juni 2020 På 14.5.2020 den 21.44, AnonymBruker skrev: Update. Tok kontakt med helthjem og de sa pakken var ansett som mistet. Så fikk jeg melding fra helthjem senere den dagen om at pakken ble levert. Fremdeles ingen pakke. Nå noen dager senere fikk jeg heldigvis penger tilbake, men den erstatningen var dårlig. Så tapte noen kroner der altså. Forsikret for maks 1500 hva skal det liksom være godt for? 🤬🤬 Anonymkode: 7b478...722 Det står tydelig at det er inntil 1500 kr Anonymkode: a77a5...14f
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #35 Skrevet 26. juni 2020 Skulle kjøpe fra adlibris for lenge siden. Fikk bare opp tilbud om Helthjem (som var nytt for meg) Bestilte jo pakkelevering "helt hjem" fordi posten er langt unna og har ikke bil. Fikk SMS om at "helthjem" ikke leverte pakker .....helt hjem... her og måtte hentes hos posten. Fikk refundert pris for levering av adlibris 💖 og har ikke sett helthjem som valg her lengre i alle fall. amøbeopplegg Anonymkode: 7d4c1...65d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #36 Skrevet 29. juni 2020 Jeg er ikke ts, men jeg har ikke hatt noen god erfaring med dette svindelfirmaet. Så jeg unngår alle som bruker denne tjenesten. Styr unna! Anonymkode: 9168e...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #37 Skrevet 29. juni 2020 Jeg har super erfaring med helthjem, og velger dem fremfor posten da det går fortere. Anonymkode: fffa3...e84 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #38 Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har super erfaring med helthjem, og velger dem fremfor posten da det går fortere. Anonymkode: fffa3...e84 Så fint for deg. Min pakke ble visstnok først levert på min dør enda jeg ikke har fått den. Også har de visst gjort en feil, og ikke levert pakken likevel. Så de skulle sende den asap. Men underveis har pakken forsvunnet. Ingen tar ansvar. Dette er da innenfor samme by. Første og siste gangen jeg bruker svindelfirmaet. Posten tar i det minste ansvar og jeg er ganske sikker på at de hadde vært mye raskere i dette tilfelle. Anonymkode: 9168e...fb7 3
Sirah Skrevet 29. juni 2020 #39 Skrevet 29. juni 2020 Jeg har sendt og mottatt sikker 100 pakker med helt hjem og bare hatt problemer en gang. Da rotet de bort en pakke, men dette løste seg greit og kjøper fikk erstatning selv om de var ganske trege med å betale ut. De erstatter bare opptil 1500kr, så er verdien på pakken høyere enn dette velger jeg heller posten. (Nesten) bare gode erfaringer herfra! Det mest negative syntes jeg er at de bruker lang tid.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #40 Skrevet 29. juni 2020 På 12.5.2020 den 10.48, AnonymBruker skrev: Så rart at dere har gjentatte problemer. Jeg har sendt mange pakker og aldri opplevd annet enn perfekt gjennomføring. Anonymkode: c2890...c66 Samme her. Har sikkert sendt og mottatt over 100 pakker med helthjem, aldri hatt et eneste problem. Kanskje jeg bare har vært heldig, men generelt har jeg et godt inntrykk. Har hatt flere problemer med Posten opp igjennom årene derimot. Pakker som sendes feil selv om de er tydelig merket. Pakker som er behandlet alt for hardhendt. Pakker som ikke har kommet frem. Pakker som ifølge sporingen skal ha ankommet mitt lokale hentested, men som ikke er der. Anonymkode: d9bdd...c65 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå