Gå til innhold

Hvit bluse i begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal i begravelse snart. Har en svart dressbukse og dressjakke som jeg tenkte å gå med, men den eneste blusen jeg har som ser litt ordentlig ut er hvit. Kan jeg bruke den sammen med svart dressjakke i begravelsen eller burde jeg kjøpe noe nytt?

Anonymkode: c028f...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilde fra google, blir noe lignende dette

A3C331E1-3EA2-40A5-A83F-23A1CDE9DE30.jpeg

Anonymkode: c028f...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Det må ikke være helsvart i begravelse 

Anonymkode: 907f8...296

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint :) 

Anonymkode: 876e8...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ikke kunne det? Menn bruker da hvitt skjorte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bra ut 😊ikke noe problem. Kvinner må ikke ha hel svart, menn har ofte hvit skjorte. Men ikke for mye farge og  litt konservativt bør det være. Det syns jeg personlig er det eneste kravet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: Takk for svar. Har aldri vært i begravelse før, så det er derfor jeg er så usikker på hvor streng kleskoden er. 🙂

Anonymkode: c028f...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke være helsorte klær i begravelse, så det antrekket du beskriver kan du godt bruke :) veldig klassisk og pent. Jeg hadde på meg sort skjørt og en gammelrosa bluse i begravelsen til farmora mi, helt fra jeg var lita så likte hun at jeg brukte rosa farger siden hun syntes jeg kledde rosa så godt. Jeg derimot er ikke noe glad i rosa, men de gangene jeg var sammen med farmor så passet jeg alltid på å ha et eller annet rosa på meg for å glede henne. Brukte aldri rosa ellers, 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, skruf skrev:

Det må ikke være helsorte klær i begravelse, så det antrekket du beskriver kan du godt bruke :) veldig klassisk og pent. Jeg hadde på meg sort skjørt og en gammelrosa bluse i begravelsen til farmora mi, helt fra jeg var lita så likte hun at jeg brukte rosa farger siden hun syntes jeg kledde rosa så godt. Jeg derimot er ikke noe glad i rosa, men de gangene jeg var sammen med farmor så passet jeg alltid på å ha et eller annet rosa på meg for å glede henne. Brukte aldri rosa ellers, 

Det var en flott måte å hedre din farmor på :blomst:

Når det gjelder klær i begravelser, så har jeg sett at det brukes mer farger, men de fleste holder seg til svart, mørk blå, grått og hvitt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...