Gå til innhold

DNA test hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser dette ikke er så populært her i Norge, men er det flere som har kjøpt Wisdom Panel eller Embark her? Kunne ikke finne stort om samme tema, så tenkte det kunne bli interessant! 

Selv kjøpte jeg Wisdom Panel sin test for rundt ett år tid siden som eneste jeg fant på markedet her i landet (tror det var musti.no) for moro skyld etter å ha lurt i mange år på hva hunden min var blanding av. Overtok han fra ei venninne som kjøpte han hos en tvilsom oppdretter i Sverige som påsto at det var en "miniatyr"mix og som ville forbli veldig liten, han forble ikke veldig liten... 🤷‍♀️ Årene gikk og han ble mer og mer krevende og egenrådig så jeg overtok han, og til min store overraskelse så kom det frem at det var blanding av Jack Russel, papillon og tibbe, pluss 25% de ikke fant ut av, men mest sannsynlig i terrier og jakthund-familien. Nå har jeg kjøpt Embark sin test som skal være veldig mye bedre enn Wisdom Panel sin, men måtte bestille det fra USA. Så veldig spent! Den man får på Musti er vel 2.0 versjonen av 4.0, så ikke så veldig oppdatert og det er enkelte mer sjeldne raser som mangler. Man kan også få opp familien til hunden dersom de er registrert i basen fra før.

Nå er vel ikke dette akkurat en seriøs test, men mer for moro og det er utrolig hvor mye mer som gir mening av atferden når man vet hvilke raser som hunden er blanding av.
Anbefales om man er like nysgjerrig som meg! 😅

Anonymkode: 05308...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...