AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Jeg har blitt bedt om å bake en kake til svigers sitt 60 årslag. Problemet er at jeg er nybakt mamma, med en baby på drøye 2 måneder og ingen baker. Så lurer på om dere kan hjelpe meg? Kaken må være enkel å lage/bake, og alle ingredienser må være tilgjengelige på Kiwi. Anonymkode: cc4be...d0b
Brunhilde Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Pavlova. Marengsbunn, pisket krem og masse bær. Ser altid lekker ut og ingrediensene er tilgjengelige på Kiwi. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Sjokoladekake, med sjokoladekrem = krem, ekte sjokolade, mørk revet sjokolade, rives som ost. Ser luksus ut, en slagers hos alle aldre. Ha gjerne pisket krem, en liten kule vanilijeis med bærsmak i seg, og et sitronblad på toppen;) + kan også pyntes med flytende gull til kake fra coop obs Anonymkode: d95c1...9b9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjokoladekake, med sjokoladekrem = krem + ekte sjokolad (avkjølt, men nok til å ikke bryte ned kremen) 2. mørk revet sjokolade, rives som ost og pyntes på toppen - Ser luksus ut, en slagers hos alle aldre. 3. Ha gjerne pisket krem, en liten kule vanilijeis med bærsmak i seg, og et sitronblad på toppen;) + kan også pyntes med flytende gull til kake fra coop obs Noen du kan, og alle elsker, små som store..pass påå lage litt mindre stykker, da flere vil ha 2 Anonymkode: d95c1...9b9 Anonymkode: d95c1...9b9
sordid Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 Jeg hadde gått for en ostekake som ikke trengs å stekes i ovnen. Da kan du lage den kvelden før og sette den i kjøleskapet. Så kan du enten kjøre på med tynt gelelokk på toppen dagen etter, eller pynte med frisk frukt. :) 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Tenker også pavlova er gull! Synes faktisk den man kan kjøpe på pose (Toro eller noe) smaker enda bedre enn hjemmelaget - man slipper den eggesmaken som pavlova ofte kan gi. Og pynt den med krem/vaniljekrem blandet + bær, så er den super mtp både tid og smak🥳 Anonymkode: 6e3f9...aab 1
Brunello Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker også pavlova er gull! Synes faktisk den man kan kjøpe på pose (Toro eller noe) smaker enda bedre enn hjemmelaget - man slipper den eggesmaken som pavlova ofte kan gi. Og pynt den med krem/vaniljekrem blandet + bær, så er den super mtp både tid og smak🥳 Anonymkode: 6e3f9...aab Så rart at Pavlova smaker egg. MON tro om det er fordi den er laget av ..... egg. 7
SosialDistanse Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 Heller ostekake enn Pavlova. I mine øyne ser ikke en Pavlova særlig imponerende ut. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #10 Skrevet 11. mai 2020 Lag pannacotta med bringebær saus i posjonsglass. (Plastikk vinglass/stettglass fra kiwi) latterlig enkelt, og ser likevel veldig imponerende ut. Eller ostekake, som nevnt over her. Litt mer jobb, men greit nok å lage. Kjøp en pose med frossene bær og dekk toppen den stivnede kaken. Så koker du opp en pakke rød gele, (avkjøler den litt så den ikke smelter kaken, og heller over bærene) Ser helt smashing ut!! Men mitt beste tips til en småbarnsmor: Kjøp Toro sjokolade eller gulrot langpannekake, og gjør deg heller litt flid med pyntingen! Kjøp sjokoladeblomster, pikekyss og sjokoladesaus til å pynte med, så blir det nok sikkert kjempefint! Anonymkode: 299ed...a7a
Brunello Skrevet 11. mai 2020 #11 Skrevet 11. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag pannacotta med bringebær saus i posjonsglass. (Plastikk vinglass/stettglass fra kiwi) latterlig enkelt, og ser likevel veldig imponerende ut. Eller ostekake, som nevnt over her. Litt mer jobb, men greit nok å lage. Kjøp en pose med frossene bær og dekk toppen den stivnede kaken. Så koker du opp en pakke rød gele, (avkjøler den litt så den ikke smelter kaken, og heller over bærene) Ser helt smashing ut!! Men mitt beste tips til en småbarnsmor: Kjøp Toro sjokolade eller gulrot langpannekake, og gjør deg heller litt flid med pyntingen! Kjøp sjokoladeblomster, pikekyss og sjokoladesaus til å pynte med, så blir det nok sikkert kjempefint! Anonymkode: 299ed...a7a Lag heller nøttebunn med panna cotta topp. Og bringebærsaus ved siden av. Toro er oppskrytt. Det tar ca. to minutter lenger å lage kaka fra bunn, og stort sett bedre. Toro er jo bare at man ikke gidder å måle opp og blande det tørre. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #12 Skrevet 11. mai 2020 Sjekk ut ostekake for livsnytere på det søte liv. Den er god den! Og enkel å lage. Anonymkode: f421a...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #13 Skrevet 11. mai 2020 Bare å toppe en helt ordinær rund sjokoladekake, gulrotkake, ostekake, nøttebunn med masse bær og kanskje kjøpe noen makroner til å pynte med så kommer du langt😁 Anonymkode: bd013...3e1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 Kan ikke mannen din bake til moren sin? Anonymkode: f6d43...6ff 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå