Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne amme-bh uten spiler i vanlige bh-størrelser?

Nå som jeg ammer trenger jeg bh i str. 70H eller 75G. Problemet er at jeg bare finner amme-bher uten spiler som oppgis i størrelsene XS, S, M, L, XL, osv., men for meg fungerer ikke disse størrelsene. Når jeg bestiller str. S passer bh-en perfekt rundt, men er alt for små for brystene. Når jeg bestiller i str. M eller L passer bh-en fint til brystene, men er alt for stor rundt...

Jeg har bestilt en amme-bh i vanlig bh-størrelse fra Ammebutikken, og den sitter greit nok, men stoffet er veldig grovt og ubehagelig, så jeg skulle gjerne hatt en annen...

Anonymkode: b8c68...9be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Florence fra Change? Den har spiler da. 

Jeg er fornøyd med Bravado sin fra ammebutikken. Kjempe god støtte. Jeg bruker derimot 75H/I. Finnes for oss som har store pupper og. 

Anonymkode: e7e7c...19d

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Florence fra Change? Den har spiler da. 

Jeg er fornøyd med Bravado sin fra ammebutikken. Kjempe god støtte. Jeg bruker derimot 75H/I. Finnes for oss som har store pupper og. 

Ja, jeg har den, men synes det er så ukomfortabelt med spilene.

Åh, supert, takk for tips! :) Hvilken størrelse velger du som passer både rundt og i cupen? Har sett litt på de fra Bravado, men synes det er så vanskelig å treffe riktig med str. oppgitt som S, M, L, osv.

Skrevet

Sjekk ammehjelpen sin nettbutikk. Jeg er vanligvis en 65f-g og passer godti bravado full cup m. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en amina eller noe slikt. Neste jeg har hatt som ikke hadde spiler. Jeg kunne ikke bruke change sine, da fikk jeg tette melkeganger 

Anonymkode: aad99...372

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har den, men synes det er så ukomfortabelt med spilene.

Åh, supert, takk for tips! :) Hvilken størrelse velger du som passer både rundt og i cupen? Har sett litt på de fra Bravado, men synes det er så vanskelig å treffe riktig med str. oppgitt som S, M, L, osv.

Enig. Jeg liker ikke Florence heller. Brukt den en gang 😂 

Jeg har fulgt den som er under j beskrivelsen. Men om du er mellom størrelser så ta den minste er min erfaring. De utvider seg noe etter bruk og vask selvom man vasker som instruksjonene står. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg slanket meg og gikk ned noen størrelser, det kan jo også funke

Anonymkode: aee37...e83

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte gode på Lindex med G-cup! Spilefrie men med "polstring" og veldig god passform så de ga god støtte.

Anonymkode: d2b2e...abf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes nesten det verste med graviditet og barseltid har vært hvor vanskelig det har vært med amme-BHer 😂 Bruker 65H til vanlig, så er vel 65 I eller J nå. Finner ingen BH som gir antydning til støtte engang, så endte med å lage min egen. Tok et av bomkjøpene, sprettet av hektene og sydde på en vanlig BH som jeg klipte opp. Endelig er puppene oppe der de skal være igjen. Trist at butikkene i Norge ikke har større spekter i størrelser! 

Anonymkode: c8801...70f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten så anbefales ikke spiler når du ammer, det kan hemme melkegangene. 

Anonymkode: 92080...5ec

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte på barnas hus, boob het merket tror jeg🙂 romslige i størrelsen, satt perfekt og uten spiler. Var så gode at jeg enda bruker de, 2,5 år etter jeg sluttet å amme🤭 så slitesterke er de også😊

Anonymkode: aee5f...c6d

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte på barnas hus, boob het merket tror jeg🙂 romslige i størrelsen, satt perfekt og uten spiler. Var så gode at jeg enda bruker de, 2,5 år etter jeg sluttet å amme🤭 så slitesterke er de også😊

Anonymkode: aee5f...c6d

Disse funker ikke for folk som har større pupper. Jeg måtte opp i xl for cupen(fortsatt for liten) og den var altfor stor rundt. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg liker ikke Florence heller. Brukt den en gang 😂 

Jeg har fulgt den som er under j beskrivelsen. Men om du er mellom størrelser så ta den minste er min erfaring. De utvider seg noe etter bruk og vask selvom man vasker som instruksjonene står. 😊

Supert, tusen takk! Skal prøve å bestille en fra Ammebutikken :)

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nesten det verste med graviditet og barseltid har vært hvor vanskelig det har vært med amme-BHer 😂 Bruker 65H til vanlig, så er vel 65 I eller J nå. Finner ingen BH som gir antydning til støtte engang, så endte med å lage min egen. Tok et av bomkjøpene, sprettet av hektene og sydde på en vanlig BH som jeg klipte opp. Endelig er puppene oppe der de skal være igjen. Trist at butikkene i Norge ikke har større spekter i størrelser! 

Anonymkode: c8801...70f

Haha, helt enig! For en smart løsning, må vurdere å prøve det samme :) Har fortvila over mangelen på amme-bh helt siden lilleskatten kom til verden...

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne var den eneste jeg fikk til å fungere for meg. 
Bruker vanligvis 65H og denne ga god støtte og var behagelig på.
https://www.morogmeg.no/ammebh/bravado-silk-seamless-full-cup/

Åh, supert, tusen takk! Skal se på den :)

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten så anbefales ikke spiler når du ammer, det kan hemme melkegangene. 

Dette forstår jeg ikke. Spilene skal ligge mot brystkassen/ribbeina, brystet skal hvile fullstendig i cup. Har man en bh som sitter som den skal, hvordan får man da melkeganger i klem..? Er det melkegang i ribbeina? Hva er det jeg ikke forstår? 

Anonymkode: 2a1a2...387

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette forstår jeg ikke. Spilene skal ligge mot brystkassen/ribbeina, brystet skal hvile fullstendig i cup. Har man en bh som sitter som den skal, hvordan får man da melkeganger i klem..? Er det melkegang i ribbeina? Hva er det jeg ikke forstår? 

Det kan være melkkjertler helt ut i armhulen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være melkkjertler helt ut i armhulen.

Du mener ikke lymfene, da? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener ikke lymfene, da? 

Nei. Jeg snakker om melkekjertler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...