pia mater Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Driver å skriver bacheloroppgave og bruker endnote (for første gang). Fungerer helt utmerket på de aller fleste områder, men sliter med en ting! Når jeg legger inn en nettside som kilde (bruker APA 6th) som ikke har et publiseringstidspunkt (u.å.) skal det legges inn lesedato. Jeg fyller det inn i endnote, men får det ikke opp i referanselista. Det kommer opp kun slik: NORILCO. (u.å.-b). Om stomi og reservoar. Retrieved from https://www.norilco.no/informasjon/om-stomi-og-reservoar Jeg kan selvfølgelig legge inn lesedato manuelt i ettertid når jeg konverterer dokumentet til plain text, men hadde vært såå mye enklere om endnote gjorde det automatisk. Har forsøkt flere instruksjonsvideoer og manualer men får det ikke til, og er redd for å kødde til hele endnote og dokumentet mitt med masse prøving der jeg ikke aner hva jeg driver med. 🙈 1
Ego Skrevet 14. mai 2020 #2 Skrevet 14. mai 2020 Denne løsningen bør funke: - I EndNote, gå på "Edit" i øverste menylinje - Hold musepeker over "output styles" - og trykk på "Edit APA6th" (ligger nesten øverst i menyen som åpnes) - I venstremenyen, trykk på "templates" under "bibliography" - Scroll ned til "Social media" og kopier siste del av linjen under, f.o.m `Retrieved... - Scroll ned til "Web page". Lim inn det du kopierte over siste del, f.o.m `Retrieved.. - Når du trykker på x for å lukke vindu, vil du få spm om å lagre stil med nytt navn. Kan kalle de APA6th bachelor eller noe sånt. - Bytt til denne stilen i dokumentet ditt (må via "select another style" under stilvinduet og lete den fram i listen) - Trykk "update citations and bibliography" rett under stilvinduet I og med at du har laget en "ny" stil, risikerer du ingenting med denne løsningen. I verste fall fungerer det ikke - legg da gjerne en ny mld her. Lykke til! 2
Ego Skrevet 14. mai 2020 #3 Skrevet 14. mai 2020 Ser først nå at spm ble lagt ut på mandag, så kan jo være du fant ut av det, men kommer med et kjapt tillegg likevel sånn i tilfelle: Om du skriver oppgaven på norsk, kan du hoppe over oppskriften i forrige svar, og heller laste ned norsk APA6th- den skal ha alt dette på plass, pluss at referanselistene får norske ord, eks "hentet" istedenfor "retrieved". Den kan hentes her. 1
pia mater Skrevet 14. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2020 21 timer siden, Ego skrev: Ser først nå at spm ble lagt ut på mandag, så kan jo være du fant ut av det, men kommer med et kjapt tillegg likevel sånn i tilfelle: Om du skriver oppgaven på norsk, kan du hoppe over oppskriften i forrige svar, og heller laste ned norsk APA6th- den skal ha alt dette på plass, pluss at referanselistene får norske ord, eks "hentet" istedenfor "retrieved". Den kan hentes her. Åh tusen takk! Dette skal testes ut! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå