Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare husk å ikke spise Ibux

Anonymkode: 887a9...370

Nei tok bare paracet

Ts

Anonymkode: d5693...81f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ble litt irritert på TS tidligere. Kan ikke love at jeg er over det.

Anonymkode: 080d0...1f8

Hvorfor er du inne på tråden hennes hvis den og hun irriterer deg sånn?

Anonymkode: 6f621...338

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hvordan gikk det i dag ts, fikk du ringt fastlegen igjen? 

Her har jeg utskrift for legevakthåndboka hvis du vil slå med noe håndfast informasjon at du må komme inn som ø-hjelp for å testes. 

Praktiske tiltak. Barn bør holdes hjemme fra barnehage eller skole til vesiklene har begynt å tørke inn. Gravide i nærmiljøet og med ukjent smittestatus bør testes, da primærinfeksjon hos gravide gir risiko for alvorlig forløp og fosterskade.

https://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/infeksjoner/barnesykdommer_med_utslett/vannkopper

Anonymkode: 5a0db...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Og her er fra legehandboka:

I tilslutning til graviditet

• Infeksjon for 20. svangerskapsuke
    • Risiko for infeksjon og fosterskade hos 0,4-2,0% av barna22
    • Kan medføre et syndrom karakterisert ved store områder med arr i huden, hypoplastiske lemmer, korioretinitt, katarakt, andre øyemalformasjoner og hjerneskader. Utviklingsmessig forsinket og med dårlig prognose
  • Infeksjon sent i svangerskapet
    • Ved vannkopper hos mor de siste 4-5 dagene av graviditeten kan det nyfødte barnet smittes med høy risiko for alvorlig forløp
    • Forebygges med varicellazoster-immunglobulin ved fødselen

Les det omså høyt om de nekter å ta deg inn.

Anonymkode: 5a0db...1f3

AnonymBruker
Skrevet

80% av de som tror de ikke har hatt vannkoppene har allikevel hatt det. Det er jo uansett ikke noe legen kan gjøre om det skulle vise seg at du har vannkopper.

Anonymkode: fdf85...a42

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

80% av de som tror de ikke har hatt vannkoppene har allikevel hatt det. Det er jo uansett ikke noe legen kan gjøre om det skulle vise seg at du har vannkopper.

Mmmm, jo, det er faktisk noe legen kan gjøre. Legen kan ta antistoffer, da får man en indikasjon på om HI har hatt vannkopper før eller om dette er første gangen. Denne prøven kan også gjentas, så kan man sammenligne svarene. Legen kan ta prøve fra utslettet, for å se om det faktisk er vannkopper. Det er litt forskjellige retningslinjer virker det som, men legen kan skrive ut Aciclovir/antivirale midler. Legen kan også ta en telefon til aktuelle lokale instanser for å høre om det er aktuelt med henvisning til fostermedisinsk senter etter lokale retningslinjer. 

HI har fått time 26.mai, så kan godt være at legen har tenkt å gjøre noe av dette da. 

Så det kan lønne seg å lese seg opp før man kommer med bastante påstander. For ofte er det noe man kan gjøre, selv om man ikke alltid skal det.

Anonymkode: c2e60...d72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mmmm, jo, det er faktisk noe legen kan gjøre. Legen kan ta antistoffer, da får man en indikasjon på om HI har hatt vannkopper før eller om dette er første gangen. Denne prøven kan også gjentas, så kan man sammenligne svarene. Legen kan ta prøve fra utslettet, for å se om det faktisk er vannkopper. Det er litt forskjellige retningslinjer virker det som, men legen kan skrive ut Aciclovir/antivirale midler. Legen kan også ta en telefon til aktuelle lokale instanser for å høre om det er aktuelt med henvisning til fostermedisinsk senter etter lokale retningslinjer. 

HI har fått time 26.mai, så kan godt være at legen har tenkt å gjøre noe av dette da. 

Så det kan lønne seg å lese seg opp før man kommer med bastante påstander. For ofte er det noe man kan gjøre, selv om man ikke alltid skal det.

Anonymkode: c2e60...d72

Ja, men ingenting av dette tilsier at hun trenger hastetime slik noen maser om her.

AnonymBruker
Skrevet
On 5/11/2020 at 6:51 PM, AnonymBruker said:

Så du vil risikere å påføre andre gravide det samme hvis du faktisk har vannkopper? Det er veldig lite hyggelig av deg og helt sinnssykt egoistisk! 

Hvis barnet blir misfostret eller dør er det jo uansett ikke noe som kan gjøres. Heller ikke om du drar til legen i dag i stedet for i morgen. 

Anonymkode: a2e97...bc8

Det er lov å dra på legevakt med mistanke om vannkopper. TS, ring først, så kan legevakta vurdere hvordan dere løser smittevernet.

Ikke vent til neste dag. Man kan fp medisiner mot vannkopper og de bør man begynne på tidligst mulig for effekt.

Anonymkode: a18fd...b31

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at det alltid skal ringes først ved sånne smittsomme sykdommer som f.eks vannkopper. Det er ikke bare til å dukke opp på legevakt eller hos fastlegen da. Man vet aldri hvem av de andre på venterommet som potensielt kan dø av å bli smittet....

Anonymkode: 58454...72c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo garantert vannkopper du har. Dattera di har vannkopper, og nå har du selv blemmer og feber. Heldigvis er sjansen relativt liten for at det har skjedd noe med fosteret. Tror kanskje jeg ville gjort mer i din situasjon. Bedt om en hastetime eller time hos turnuslege. Eventuelt ringt til helsestasjon hvor det jobber jordmødre.

Anonymkode: 49834...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg har fått vondt i halsen også nå :( ringte fastlegen igjen og fikk time kl 9 i morgen.  

TS

Gjest Sibirstjerne
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen. Jeg har fått vondt i halsen også nå :( ringte fastlegen igjen og fikk time kl 9 i morgen.  

TS

Lykke til ts, sender gode tanker din vei.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Lykke til ts, sender gode tanker din vei.

Takk for det❤

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til Ts. Håper legen kan gi deg noe som kan hjelpe, at du roer deg ned og slipper å være bekymret og at alt går bra med både deg og lille i magen :)

Prøv å sove, slapp av og plei kroppen din.

Anonymkode: 3807e...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts her var hos legen i dag. Jeg forklarte alt om hvordan formen min er utenom feber og vannkopper. Legen mistenkte Corona. Og hun tok test. Ble også tatt blodprøve som er relatert corona. Får svar på mandag :(

blodprøver som har med graviditeten å gjøre ble ikke tatt i dag. De skal taes på A hus

ts

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei ts her var hos legen i dag. Jeg forklarte alt om hvordan formen min er utenom feber og vannkopper. Legen mistenkte Corona. Og hun tok test. Ble også tatt blodprøve som er relatert corona. Får svar på mandag :(

blodprøver som har med graviditeten å gjøre ble ikke tatt i dag. De skal taes på A hus

ts

Hvorfor skal de taes på Ahus? Jeg tok de ikke på Ahus? Og hva slags blodprøve tar man for corona?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Dette høres ikke sannsynlig ut. Det er ikke slik testing foregår. 

Anonymkode: b141f...06c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette høres ikke sannsynlig ut. Det er ikke slik testing foregår. 

Det ble egentlig usannsynlig idet du sa at du hadde fått time hos legen pga vondt i halsen i tillegg. Absolutt ingen legekontor tar inn pasienter med tegn på luftveisinfeksjon nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble egentlig usannsynlig idet du sa at du hadde fått time hos legen pga vondt i halsen i tillegg. Absolutt ingen legekontor tar inn pasienter med tegn på luftveisinfeksjon nå. 

Jeg var på legekontoret med luftveisinfeksjon for å ta blodprøver, men da ble jeg sendt inn på eget rom og det var fult utstyr på den som tok prøve. Men time hos legen fikk jeg ikke, da hadde vi video samtale.

Tviler på at legen ønsker å ta inn ts med luftveisinfeksjoner i disse tider ja. 

Anonymkode: e43ab...6c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg var på legekontoret med luftveisinfeksjon for å ta blodprøver, men da ble jeg sendt inn på eget rom og det var fult utstyr på den som tok prøve. Men time hos legen fikk jeg ikke, da hadde vi video samtale.

Tviler på at legen ønsker å ta inn ts med luftveisinfeksjoner i disse tider ja. 

Anonymkode: e43ab...6c8

Stusser fortsatt på disse prøvene altså. Jeg sogner til Ahus jeg og, og syns det er rart du skal dit for prøver for svangerskap. Spesielt nå 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...