AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #41 Skrevet 12. mai 2020 Takk til alle som har svart. Jeg har fortsatt feber men ikke så høy som igår. Det har kommet nye blemmer på magen. Jeg kan legge ved bilde så dere kan også se. Ringte legen min kl 8 og de sa at det ee ikke farlig å ha vannkopper i første trimester. Hadde du hatt like før fødselen så skulle det være farlig. Jeg fikk time 26.mai. jeg ba om å få en time i dag men hun på tlf sa at det er ingen ting farlig siden du er i 1.trimester. bare vær hjemme og slapp av😤😤😡 Ts Anonymkode: d5693...81f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #42 Skrevet 12. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk til alle som har svart. Jeg har fortsatt feber men ikke så høy som igår. Det har kommet nye blemmer på magen. Jeg kan legge ved bilde så dere kan også se. Ringte legen min kl 8 og de sa at det ee ikke farlig å ha vannkopper i første trimester. Hadde du hatt like før fødselen så skulle det være farlig. Jeg fikk time 26.mai. jeg ba om å få en time i dag men hun på tlf sa at det er ingen ting farlig siden du er i 1.trimester. bare vær hjemme og slapp av😤😤😡 Ts Anonymkode: d5693...81f Hvorfor stoler du ikke på det legen sier? Ring evt en jordmor da, de er ofte mer oppdatert på graviditet og sykdom. Anonymkode: e8393...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #43 Skrevet 12. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor stoler du ikke på det legen sier? Ring evt en jordmor da, de er ofte mer oppdatert på graviditet og sykdom. Anonymkode: e8393...3c2 Har ikke fått jordmor enda Anonymkode: d5693...81f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #44 Skrevet 12. mai 2020 Men det utslette som er på magen er det vannkopper?? Noen som vet? Ts Anonymkode: d5693...81f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #45 Skrevet 12. mai 2020 HERREGUD HAR DU RINGT FASTLEGEN? DU MÅ SLUTTE Å SPAMME SÅ JÆVLIG! ring fastlegen fortell hva som har skjedd. du skal bli henvist videre, evt gå til privat lege (dr dropin, volvat, aleris) men ring først for faen! Anonymkode: 080d0...1f8 6
GulSitron Skrevet 12. mai 2020 #46 Skrevet 12. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke fått jordmor enda Anonymkode: d5693...81f Dårlig argument. Vi gravide er vel selv ansvarlige for å kontakte jordmor for å avtale kontroller etc. Og uansett, hvis du er så redd så kan vel ikke en telefon til en hvilken som helst jordmor i ditt distrikt skade?? 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #47 Skrevet 12. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det utslette som er på magen er det vannkopper?? Noen som vet? Ts Anonymkode: d5693...81f Det ser ut som vannkopper, ja. Ellers er det ikke så mye å gjøre nå, husk at stort sett går dette helt fint. Risikoen for skader på fosteret er bare ca 2-3 prosent første halvdel av svangerskapet. Hold øye med feberen og formen ellers, så kontakter du lege igjen om du blir dårligere. Anonymkode: ae00d...894
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #48 Skrevet 12. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke fått jordmor enda Anonymkode: d5693...81f Nei, men om du ringer jordmoren som hører til der du bor og forklarer saken, så kan ho enten berolige deg, fortelle deg hva du skal gjøre eller sette opp en time. Tenk å være så lite løsningsorientert, skal du bli mor må det gå ann å tenke litt selv. Anonymkode: e8393...3c2 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #49 Skrevet 12. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: HERREGUD HAR DU RINGT FASTLEGEN? DU MÅ SLUTTE Å SPAMME SÅ JÆVLIG! ring fastlegen fortell hva som har skjedd. du skal bli henvist videre, evt gå til privat lege (dr dropin, volvat, aleris) men ring først for faen! Anonymkode: 080d0...1f8 Jeg ringte. Hun mener at det ikke er farlig i første trimester. Fikk time 26.mai Ts Anonymkode: d5693...81f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #50 Skrevet 12. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte. Hun mener at det ikke er farlig i første trimester. Fikk time 26.mai Ts Anonymkode: d5693...81f Prøv å stole på det. Hvis du ikke klarer å roe deg, så prøv å fremskynde timen. Anonymkode: 451ea...b80 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #51 Skrevet 12. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å stole på det. Hvis du ikke klarer å roe deg, så prøv å fremskynde timen. Anonymkode: 451ea...b80 Eller fuckings gå privat siden du ikke greier å roe deg! Anonymkode: 080d0...1f8 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #52 Skrevet 12. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller fuckings gå privat siden du ikke greier å roe deg! Anonymkode: 080d0...1f8 Har du det greit, eller? 🙈 Anonymkode: ae00d...894 18
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #53 Skrevet 12. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du det greit, eller? 🙈 Anonymkode: ae00d...894 Nei, jeg ble litt irritert på TS tidligere. Kan ikke love at jeg er over det. Anonymkode: 080d0...1f8 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #54 Skrevet 12. mai 2020 Hvilket fylke holder du til? Sjekk om det finnes en privat hudlege der du kan bestille konsultasjonstime hos? De kan også ta prøve av kvisene å sende inn til sykehuslabaratoriet Og henvise deg til fostermedisiner. Anonymkode: 5a0db...1f3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #55 Skrevet 12. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilket fylke holder du til? Sjekk om det finnes en privat hudlege der du kan bestille konsultasjonstime hos? De kan også ta prøve av kvisene å sende inn til sykehuslabaratoriet Og henvise deg til fostermedisiner. Anonymkode: 5a0db...1f3 Jeg er 99 %sikker på at det er vannkopper. Fordi nå er det ikke bare på magen. Men på beinet brystet, armen og på ryggen. Får bare vente på legetimen som er 26 mai Ts Anonymkode: d5693...81f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #56 Skrevet 12. mai 2020 Jeg må bare beklage på forhånd. Men du virker vanvittig tafatt ts! Vannkopper i første halvdel av svangerskapet kan faktisk føre til alvorlige komplikasjoner for foster. Riktignok er heldigvis risikoen lav og jeg håper virkelig at dette kommer til å gå bra. Men det er faktisk en risiko der og da er det din jobb som mor å sørge for at du har gjort alt for at dette skal gå bra, når du har vært så nonchalant og lite reflektert med å utsette dere for smitte når det var kjent at nevøen din hadde vannkopper. Da ringer du selvfølgelig jordmor som har peiling på foster. Jeg håper inderlig dette går bra, og at du kanskje begynner å bruke den greia du har mellom øra snart. Anonymkode: a9e26...4c3 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #57 Skrevet 13. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 99 %sikker på at det er vannkopper. Fordi nå er det ikke bare på magen. Men på beinet brystet, armen og på ryggen. Får bare vente på legetimen som er 26 mai Ts Anonymkode: d5693...81f Ja skjønner, men du må ringe å få øyeblikkelig hjelp time så du i det minste får bekreftet at det er førstegangsinfeksjon under svangerskapet. Om 2 uker er jo utslettet borte så plutselig nekter fastlegen å henvise deg til fostermedisiner pga av du ikke har håndfast at du hadde infeksjon i 1.trimester. Ring igjen til fastlege hvis du ikke vil betale til hudlege. Du må jo ha en inngangsport til spesialisthelsetjenesten og da må jo faktisk noen henvise deg om det er hudlege eller fastlege. Anonymkode: 5a0db...1f3 2
Gjest Albbas Skrevet 13. mai 2020 #58 Skrevet 13. mai 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må bare beklage på forhånd. Men du virker vanvittig tafatt ts! Vannkopper i første halvdel av svangerskapet kan faktisk føre til alvorlige komplikasjoner for foster. Riktignok er heldigvis risikoen lav og jeg håper virkelig at dette kommer til å gå bra. Men det er faktisk en risiko der og da er det din jobb som mor å sørge for at du har gjort alt for at dette skal gå bra, når du har vært så nonchalant og lite reflektert med å utsette dere for smitte når det var kjent at nevøen din hadde vannkopper. Da ringer du selvfølgelig jordmor som har peiling på foster. Jeg håper inderlig dette går bra, og at du kanskje begynner å bruke den greia du har mellom øra snart. Anonymkode: a9e26...4c3 16 hours ago, AnonymBruker said: Eller fuckings gå privat siden du ikke greier å roe deg! Anonymkode: 080d0...1f8 Er det nødvendig å være så slem?? TS har snakket med både fastlegekontoret og legevakt som sier at dette går fint og ikke er farlig. Hvis det er farlig er det faktisk helsepersonell som har et alvorlige stort ansvar her. Å skylde på ts fordi hun lytter på fagfolk er jo helt bak mål! Er dere uenige med fagfolka må dere legge dette frem på en helt annen måte. TS skal bruke det hun har mellom øra til å ikke stole på lege??
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #59 Skrevet 13. mai 2020 Bare husk å ikke spise Ibux Anonymkode: 887a9...370
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #60 Skrevet 13. mai 2020 På 11.5.2020 den 12.37, AnonymBruker skrev: Nei :((((( Anonymkode: d5693...81f Anonymkode: bd812...550
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå