Gjest Pelleparafin Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Hva kan man finne på i Oslo? Rams gjerne opp ting. Hvor kan man spise? Hvordan er prisene på disse stedene i så fall? Skal dit noen dager i august.
Gjest Formosiss Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Øyafestivalen, bading, museum, parkvandring, massevis av shopping, is-spising på Aker Brygge, kino, konserter - mulighetene er mange :-)
Gjest kenneth Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 (...)Hvor kan man spise?(...)Du kan spise der hvor det selges mat. (Jeg synes svaret stod til spørsmålet, for å si det sånn)
Hilde Skrevet 26. juni 2005 #4 Skrevet 26. juni 2005 Mine favorittsteder: Pizza da mimmo, kjempegod italiensk pizza i frognerveien, ligger på rett over hundrelappen for en stor enporsjonspizza. Bestill bord! Dinner ved Nationaltheateret, fantastisk kinesisk. I det øvre prisskiktet når det gjelder asiatisk. Nodee ved frognerparken, asiatisk crossover restaurant som drives av eierne av Dinner. Kjempegod atmosfære, fantastisk interiør, nydelig mat. (Wokretter, sushi mm. Nydelige desserter!) Rett under 200 for de fleste hovedrettene. Fridays enten ved Klingenberg kino eller i Karl Johan. Ikke veldig spennende, men en burger og en strawberry daquiry på en varm sommerdag slår aldri feil. Palace Grill ved Solli plass ovenfor slottsparken. Fantastisk mat, menyen endrer seg daglig. Få plasser, aldri ledig bord, og ikke mulig å reservere. Sett dere i baren, og vent, det er verdt det! (Alternativt har Palace en egen avdeling hvor det går an å reservere, Palace reserva, som er nesten like bra.) Forholdsvis dyrt. Arakataka ved Rockefeller, veldig bra og veldig billig. Dagens treretter for under 300. (Sist gang jeg spiste der betalte jeg 298 for sushi til forrett, indrefilet av okse og potetterrin til hovedrett og pasjonsfruktsorbet, friske jordbær og sjokoladefondant til dessert.) San Leandro, tapasbar i Vika. Skravla går på spansk, maten blir tilberedt midt i lokalet, og verdens beste skinker henger i taket. San Miguel på tappetårn. Pleier å betale ca 200 per pers, da har vi syv-åtte småretter, og blir skikkelig mette.
Gjest mat Skrevet 27. juni 2005 #5 Skrevet 27. juni 2005 I Oslo kan du spise på så mange plasser, det spørs akkurat hva man er ute etter og hvor mye man er villig til å betale. Newt har laget en fin liste med masse populære steder. Det er jo mulig å spise på Bagatelle til 3000 pr pers (eller de er vel stengt om sommeren) og på innvandrerrestauranter i Torggata/Storgata området for under 50 lappen for en hovedrett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå