AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg har bestemt meg for å sy herrebunad, nærmere sagt nordlandsbunaden til herre. Jeg skal begynne med vesten i silke, og videre bukse og jakken. Dessverre er kurset jeg meldte meg på blitt avlyst, og jeg vil ha ferdig bunaden på et år da den skal gis i 50-årsdag. Jeg har tenkt å kjøpe materialpakker fra husfliden Bodø. Jeg er nybegynner. Noen som har erfaring med dette? Får jeg med en oppskrift på hvordan jeg syr/broderer? Jeg skal ikke montere selv. Anonymkode: 0417b...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
romstofftid Skrevet 10. mai 2020 #2 Del Skrevet 10. mai 2020 Nybegynner, og det første du skal sy er herrebunad??! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Del Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, romstofftid skrev: Nybegynner, og det første du skal sy er herrebunad??! nybegynner i å sy herrebunad Ønsker en tråd der det blir tipset og gitt råd og gjerne svar på det jeg spør om, trenger ikke å høre at jeg ikke klarer dette eller hvor dumt dette virker Anonymkode: 0417b...341 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Del Skrevet 11. mai 2020 Bestemora til typen har brukt å sy bunad(uten å montere), og da fikk hun materialer hvor det allerede var tegna på alt av former + broderi, så bare fulgte hun de anvisningene. Dette var da fra husfliden for noen år siden. Anonymkode: 2a974...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Del Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bestemora til typen har brukt å sy bunad(uten å montere), og da fikk hun materialer hvor det allerede var tegna på alt av former + broderi, så bare fulgte hun de anvisningene. Dette var da fra husfliden for noen år siden. Anonymkode: 2a974...80c Det var noe sånt jeg håpet på 😊 Anonymkode: 0417b...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Del Skrevet 12. mai 2020 Jeg fikk ikke lov til å kjøpe stoff til Aust-Agderbunaden av Husfliden uten å gå på kurs, men jeg vet ikke hvordan det er for Nordlandsbunaden. Det er også en facebookgruppe for Aust-Agderbunaden der vi kan spørre om alt mulig med mange medlemmer, så du får sikker bedre nordlandshjelp på en slik gruppe. Lykke til! Anonymkode: 70280...2de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Del Skrevet 12. mai 2020 Ja jeg skulle egentlig på kurs men det ble avlyst. Takk for tips, skal se om jeg kan få noen tips på en sånn fb gruppe 🇳🇴😊 Anonymkode: 0417b...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå