AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Jeg har bestemt meg for å sy herrebunad, nærmere sagt nordlandsbunaden til herre. Jeg skal begynne med vesten i silke, og videre bukse og jakken. Dessverre er kurset jeg meldte meg på blitt avlyst, og jeg vil ha ferdig bunaden på et år da den skal gis i 50-årsdag. Jeg har tenkt å kjøpe materialpakker fra husfliden Bodø. Jeg er nybegynner. Noen som har erfaring med dette? Får jeg med en oppskrift på hvordan jeg syr/broderer? Jeg skal ikke montere selv. Anonymkode: 0417b...341
romstofftid Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Nybegynner, og det første du skal sy er herrebunad??! 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, romstofftid skrev: Nybegynner, og det første du skal sy er herrebunad??! nybegynner i å sy herrebunad Ønsker en tråd der det blir tipset og gitt råd og gjerne svar på det jeg spør om, trenger ikke å høre at jeg ikke klarer dette eller hvor dumt dette virker Anonymkode: 0417b...341 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Bestemora til typen har brukt å sy bunad(uten å montere), og da fikk hun materialer hvor det allerede var tegna på alt av former + broderi, så bare fulgte hun de anvisningene. Dette var da fra husfliden for noen år siden. Anonymkode: 2a974...80c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bestemora til typen har brukt å sy bunad(uten å montere), og da fikk hun materialer hvor det allerede var tegna på alt av former + broderi, så bare fulgte hun de anvisningene. Dette var da fra husfliden for noen år siden. Anonymkode: 2a974...80c Det var noe sånt jeg håpet på 😊 Anonymkode: 0417b...341
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Jeg fikk ikke lov til å kjøpe stoff til Aust-Agderbunaden av Husfliden uten å gå på kurs, men jeg vet ikke hvordan det er for Nordlandsbunaden. Det er også en facebookgruppe for Aust-Agderbunaden der vi kan spørre om alt mulig med mange medlemmer, så du får sikker bedre nordlandshjelp på en slik gruppe. Lykke til! Anonymkode: 70280...2de 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Ja jeg skulle egentlig på kurs men det ble avlyst. Takk for tips, skal se om jeg kan få noen tips på en sånn fb gruppe 🇳🇴😊 Anonymkode: 0417b...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå