Gå til innhold

Sy herrebunad selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å sy herrebunad, nærmere sagt nordlandsbunaden til herre. Jeg skal begynne med vesten i silke, og videre bukse og jakken. Dessverre er kurset jeg meldte meg på blitt avlyst, og jeg vil ha ferdig bunaden på et år da den skal gis i 50-årsdag. Jeg har tenkt å kjøpe materialpakker fra husfliden Bodø. Jeg er nybegynner. Noen som har erfaring med dette? Får jeg med en oppskrift på hvordan jeg syr/broderer? Jeg skal ikke montere selv. 

Anonymkode: 0417b...341

Skrevet

Nybegynner, og det første du skal sy er herrebunad??!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, romstofftid skrev:

Nybegynner, og det første du skal sy er herrebunad??!

nybegynner i å sy herrebunad ;)

Ønsker en tråd der det blir tipset og gitt råd og gjerne svar på det jeg spør om, trenger ikke å høre at jeg ikke klarer dette eller hvor dumt dette virker :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestemora til typen har brukt å sy bunad(uten å montere), og da fikk hun materialer hvor det allerede var tegna på alt av former + broderi, så bare fulgte hun de anvisningene. Dette var da fra husfliden for noen år siden. 

Anonymkode: 2a974...80c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bestemora til typen har brukt å sy bunad(uten å montere), og da fikk hun materialer hvor det allerede var tegna på alt av former + broderi, så bare fulgte hun de anvisningene. Dette var da fra husfliden for noen år siden. 

Anonymkode: 2a974...80c

Det var noe sånt jeg håpet på 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å kjøpe stoff til Aust-Agderbunaden av Husfliden uten å gå på kurs, men jeg vet ikke hvordan det er for Nordlandsbunaden. Det er også en facebookgruppe for Aust-Agderbunaden der vi kan spørre om alt mulig med mange medlemmer, så du får sikker bedre nordlandshjelp på en slik gruppe. Lykke til!

Anonymkode: 70280...2de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skulle egentlig på kurs men det ble avlyst. Takk for tips, skal se om jeg kan få noen tips på en sånn fb gruppe 🇳🇴😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...