Gå til innhold

1.-4.klasse på skolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det for 1.-4.klasse på skolen neste uke? Veide ofte har vært delt i to og brukt 5.,6.,7.klasserom men det går jo ikke neste uke når de er på skolen. 

Noen med 1.-4.klasse barn som har fått info om neste ukes opplegg og vil fortelle? (Jeg har 2.klassing men ingen info)

Anonymkode: e145a...681

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men tror de fortsetter som før hos oss. Jenta mi sin gruppe sitter på musikk-rommet, og jeg tror de kan fortsette der selv om resten av skolen starter imorgen.

Anonymkode: 033a4...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Har fått beskjed om at de blir 1 gruppe fra i morgen, altså hele klassen sammen. Er 19 elever i klassen.

Anonymkode: ff46f...4a3

AnonymBruker
Skrevet

Fortsetter som før. 

Anonymkode: ae674...125

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har nå hver gruppe turdag hver tredje dag. 

Anonymkode: 10fbd...50e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det for 1.-4.klasse på skolen neste uke? Veide ofte har vært delt i to og brukt 5.,6.,7.klasserom men det går jo ikke neste uke når de er på skolen. 

Noen med 1.-4.klasse barn som har fått info om neste ukes opplegg og vil fortelle? (Jeg har 2.klassing men ingen info)

det varierer fra skole til skole. Du må sjekke din skoles hjemmeside.

For min tredjeklassing blir det ingen endring, de fortsetter med skole 8.15 til 12.00 og mye ute på tur. For de andre trinnene blir det litt andre oppmøtetider og rom, men ellers likt. Denne første uken.

Anonymkode: 3f5fd...d3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Frem til nå har de delt opp klassene i to grupper men fra imorgen så deles ikke ungene lenger opp i grupper,da er hele klassen samlet igjen som en gruppe.

Anonymkode: aabcc...7da

AnonymBruker
Skrevet

det varierer fra skole til skole. Du må sjekke din skoles hjemmeside.

For min tredjeklassing blir det ingen endring, de fortsetter med skole 8.15 til 12.00 og mye ute på tur. For de andre trinnene blir det litt andre oppmøtetider og rom, men ellers likt. Denne første uken.

Anonymkode: 3f5fd...d3e

Jeg vet jo det da. Jeg var bare nysgjerrig på hvordan andre skoler løser det. Vår skole har sagt de kommer med ny beskjed i morgen.

Hos oss er halve klassen i vanlig klasserom og andre halv del i 5a sitt klasserom, så umulig å fortsette som før nå som 5a kommer tilbake på skolen. 5-7.klasse skal gå annenhver dag på skolen og annenhver dag hjemmeskole videre. Men for 1.-4.klasse så er det nasjonalt politisk bestemt, så vidt jeg har skjønt, at de må ha skoletilbud (pga de sårbare barna og klagere foreldre). Så vil tro de må ha annenhver dag eller halve dager med uteskole eller noe sånt og ellers klasserom. Om ikke de skal ha vanlig fulle klasser sånn som ene over her (Men det er 28 elever i klassen så det er vanskelig med nok avstand om de er sammen alle).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frem til nå har de delt opp klassene i to grupper men fra imorgen så deles ikke ungene lenger opp i grupper,da er hele klassen samlet igjen som en gruppe.

Hvor mange er de i klassen?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo det da. Jeg var bare nysgjerrig på hvordan andre skoler løser det. Vår skole har sagt de kommer med ny beskjed i morgen.

Hos oss er halve klassen i vanlig klasserom og andre halv del i 5a sitt klasserom, så umulig å fortsette som før nå som 5a kommer tilbake på skolen. 5-7.klasse skal gå annenhver dag på skolen og annenhver dag hjemmeskole videre. Men for 1.-4.klasse så er det nasjonalt politisk bestemt, så vidt jeg har skjønt, at de må ha skoletilbud (pga de sårbare barna og klagere foreldre). Så vil tro de må ha annenhver dag eller halve dager med uteskole eller noe sånt og ellers klasserom. Om ikke de skal ha vanlig fulle klasser sånn som ene over her (Men det er 28 elever i klassen så det er vanskelig med nok avstand om de er sammen alle).

Som sagt. Du får mer informasjon i morgen. Skolene kan ikke trylle over natta. 

Anonymkode: 97e93...2c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt. Du får mer informasjon i morgen. Skolene kan ikke trylle over natta. 

Hvorfor prøver du å krangle? Jeg spør bare hvordan andre skoler løser dette, for de som har fått beskjeder fra sin skole. Fordi jeg synes det er interessant. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan dette skal løses. 

Og om du tror at jeg forventer trylling eller stresser skolen med dette så tar du feil. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor prøver du å krangle? Jeg spør bare hvordan andre skoler løser dette, for de som har fått beskjeder fra sin skole. Fordi jeg synes det er interessant. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan dette skal løses. 

Og om du tror at jeg forventer trylling eller stresser skolen med dette så tar du feil. 

Herlighet. Det er forskjellig fra skole til skole. Skolene holder fortsatt på å løse situasjonen. Du får vente å se. Du spekulerer og spekulerer. La skolen løse dette. De kan som sagt ikke trylle. Husk at de fikk ikke beskjed før torsdag klokka 18. Dette ordner seg. God natt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange er de i klassen?

21 barn

AnonymBruker
Skrevet

Klassen blir samlet. Er 31 elever i klassen. 

Er ikke plass nok til lengre å være delt

Anonymkode: 5e484...f7b

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. Det er forskjellig fra skole til skole. Skolene holder fortsatt på å løse situasjonen. Du får vente å se. Du spekulerer og spekulerer. La skolen løse dette. De kan som sagt ikke trylle. Husk at de fikk ikke beskjed før torsdag klokka 18. Dette ordner seg. God natt!

Hvorfor irriterer du deg sånn over dette😂 jeg spekulerer ikke, jeg spør hvordan andre skoler har løst dette. Og jeg er på nattevakt så skal ikke sove, men god natt til deg og håper du står opp med en annen fot i morgen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klassen blir samlet. Er 31 elever i klassen. 

Er ikke plass nok til lengre å være delt

Anonymkode: 5e484...f7b

Og dette gjør de samtidig som de klarer å overholde smittevernsreglene?

Anonymkode: d3a15...c00

AnonymBruker
Skrevet

Alle skal være ute halve dagen, siden to og to kohorter deler samme klasserom.

Det kan de åpenbart ikke holde på med lenger enn til kanskje september... I dag snødde det riktignok. 🙄 Så det er bare en midlertidig løsning. 

Anonymkode: 76151...08b

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skal være ute halve dagen, siden to og to kohorter deler samme klasserom.

Det kan de åpenbart ikke holde på med lenger enn til kanskje september... I dag snødde det riktignok. 🙄 Så det er bare en midlertidig løsning. 

Anonymkode: 76151...08b

Ja snø er jo livsfarlig...

Skrevet (endret)

På skolen jeg jobber har 3.trinn tre dager på skolen og to dager uteskole pr uke.

5.-7. har en blanding av klasseromsundervisning, uteskole og hjemmeskole.

9.-klassingen min skal på skolen annenhver dag.

Endret av Ulrikke
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er 1.-3. trinn fremdeles tredelt (altså hvert trinn er delt i tre grupper/kohorter), mens 4.trinn går tilbake til normale klasser.

Det trinnet med flest elever på mellomtrinnet skal benytte andre lokaler, mens et annet trinn skal ha uteskole/turer hver dag.

Utrolig nok har kabalen gått opp slik at alle er på skolen hver dag, i en eller annen form.

Endret av Expandable86
  • Opprett ny...