AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Har fått en omplasseringshund på 5 år. Hunden har ikke hatt det så godt før han kom hit, men ser ut til å ha det veldig godt nå. Men problemet er når jeg går ut av huset. Da graver han på døren, hyler, piper, bjeffer og peser. Noen dager roer han deg fort og andre dager kan det ta 40-50 minutter. Har prøvd å gi han kong før jeg drar, noe som hjelper litt. Har også tatt opptak og høres ut som den faktisk roer seg mer etter jeg er gått helt ut av huset, enn når jeg står utenfor døren? Kan han lukte at jeg fremdeles står utenfor? Hos tidligere eier var den i bur hele tiden. Jeg har buret fremme men har ikke dør på for jeg vil ikke stenge han inne. Han er på soverommet mitt da jeg leste det var bra med små rom når de var alene slik at de har mindre å vokte over. Lar jeg han gå alene i huset er problemet mye større og han bjeffer enda mer. Anonymkode: d1069...be3
Tabris Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Ja, han kan nok lukte eller høre at du er utenfor døren. Skal du finne ut hvordan han faktisk er så film ham og gå, evt kjør, bort fra huset. Hvis han ikke roer seg i løpet av noen minutter, så bør du jobbe med det å være alene som om han var en valp. Dvs bare gå ut og inn døren i begynnelsen. Gå frem med musesteg, sekunder i begynnelsen. Gå frem så sakte at han aldri rekker å reagere og bli redd. Jeg er enig i hvordan du tenker, det kan være lurt å ikke gi ham tilgang til hele huset, men samtidig ikke stenge ham inne i et bur. Mange har nytte av å ha hunden i gangen, slik at de kan se ytterdøren. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakars hund!! Anonymkode: 2024d...794 Hvorfor det? Jeg gjør alt jeg kan for at han skal ha det fint Anonymkode: d1069...be3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå