Gå til innhold

Fortsatt ukysset, null venner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei... 

Til høsten begynner jeg endelig på universitet håper det blir bra men typisk at det blir enda en ny nedtur. Jeg bikket 20 for noen år siden, var awkward som faen og gikk for meg selv med noen få venner, jeg var utrolig nerd og mange kommenterte vekten min (hadde kanskje 15 kg for mye). Jeg satt hjemme med pcen når jeg gikk yrkesfaglig linje, det var bare gutter i klassen bortsett fra et par jenter på andreåret, påbygg hadde jeg lang vei til skolen og var redd for å gå på klassefestene. Etterpå skjedde det en stor tragedie og jeg satt hjemme i over 2 år og deppet. Så reiste jeg og gikk på ny skole og fikk endelig nye venner men klarte ikke å kontrollere den sosiale angsten min. 

Alle de nye kompisene jeg fikk har enten dame/fester osv. året rundt. "Alle" har hooket siden 14 års alderen. Jeg har fått en klem noen ganger. Aldri chattet før... der har du min erfaring... 

Hva faen skal jeg gjøre? de tjukke "vennene" mine hjemme han ene ditchet meg for 1 år siden og nå blir det nok en ny sommer alene. Aldri blitt invitert på en privat fest fordi jeg er et spøkelse i denne verden. Jeg føler meg helt merkelig, nesten ikke livsgnist, er oppgitt, sint på min egen fortid OSV. Fra sekundet jeg står opp får jeg vondt i magen fordi jeg er i praksis tidenes taper, ALLE dager er like. 

Er en vanlig norsk gutt, ser yngre ut pga. jeg lever sunt og drikker sjelden og ikke vært så mye i sola måtte i høst vise leg for å kjøpe snus til en venn. Er 185cm og slank, ganske glatt hud uten rynker og full hårmanke. Har helt vanlige interesser

Jeg må være helt fuckings retard for å være i denne situasjonen... men jeg skal uansett trene masse og prøve å være mer fresh enn jeg er i dag når jeg flytter til nytt studiested, men akkurat nå er jeg så deprimert og desperat at jeg kunne klemt en gammel dame på butikken bare fordi jeg er så ensom

Måtte bare få det ut en plass

Noen som kan gi meg råd? 

ikke si tinder fordi ingen bruker det her jeg bor, og jeg må være en av de kjekkeste i landet for å få matcher

Anonymkode: b946f...035

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket yrkesfag gikk du?

Anonymkode: 82357...589

AnonymBruker
Skrevet

Samme situasjon som deg bare nærmere 30 enn 20. Jeg tror det ordner seg på universitetet ingen vet at du var nerd og studerer du noe nerdete er det bare pluss. 

Ingen trenger vite at du er uskysset. Fake it til you make it og lykke til. 

Anonymkode: a9898...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen i klubben. Er ukysset og eldre. Men det er ikke verdens undergang det. Selv om det var trist i yngre år. Se til Japan, der har de fleste unge voksne aldri hatt sex !. Vet ikke hvorfor, men dey kan skyldes at livet er for stressende med høye krav til utdannnelse og jobb slik at de fleste blir for opptatte og travle til å ha overskudd til å ha kjærester og sex. 

Anonymkode: 3bf11...e08

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du har veldig dårlig selvtillit ut i fra det jeg tolker av innlegget ditt. Du sier at du ikke har noen livsgnist og at du får vondt i magen når du står opp fordi du tenker du er tidenes taper. Kanskje er du litt deprimert og? Du burde snakke med noen om det. Til høsten kan du kontakte studenthelsetjenesten om det, men frem til da kan fastlegen eller helsestasjon for ungdom eller mental helse være greit å forsøke. Det er ikke noen skam i å slite. 

Jeg hadde ikke så voldsomt med venner før jeg begynte på uni selv, spesielt fordi jeg var veldig syk på VGS og borte halve tiden. På bachelorutdanningen fikk jeg venner for livet, som jeg fortsatt har kontakt med selv om jeg nå ser dem en gang i året pga avstand. Og du, jeg kan gå inn på barnebillett mange steder (under 15 år) selv om jeg er i midten av 20-åra, så jeg kan love deg at jeg viser leg overalt, så vi er mange som må det uten at det er noe galt i det. 

Anonymkode: 0adf1...ca5

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender deg virtuelle kyss, jeg forstår situasjonen din 😘😘😘😘

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet til de som er i denne situasjonen er at man blir så hardt inni sitt eget rumpehull og syns synd på seg selv og blir bitter. Livet blir ikke bedre av å klage, du får ikke dame av å være sur og klagete. Kom deg ut og fokuser på noe annet, få en hobby eller lignende, ikke sitt hjemme og stur alene. Selvmedlidenhet er ikke sjarmerende. Jeg har en venninne som er «evig singel» og egentlig ok utseendemessig, men jeg vet at hun er singel fordi hun er så utrolig negativ og omtrent bare klager over alt og alle. det er veldig slitsomt for andre å forholde seg til de som sitter i hølet og bare graver det dypere for seg selv. Sikkert ikke dette du ville høre da :) jeg er helt vanlig og ble seksuell aktiv på u ungdomsskolen. Holdt nylig på med en jomfru i midten av 20-årene som ikke hadde noe kvinneerfaring. Vi holdt på fordi han var snill og god og interessant. 

Anonymkode: 2cdd9...5c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nytt studiested kan plutselig ordne alt! Jeg var ensom og hadde null venner før jeg begynte å studere, men det løsner med det samme nesten. Fadderuken, meldte meg inn i en studentorganisasjon og ble kjent med masse folk der. Tvang meg selv til å være sosial, for det falt ikke naturlig for meg med det samme. 

Med det sagt, om du klarer det så høres det ut som om du hadde hatt godt av å prate med noen. Ikke fordi du er noen taper, men det du skriver om manglende livsgnist o.l. kan tyde på en depresjon, eller nedstemthet.  Da er det mange grep man kan ta for å gjøre ting bedre. ❤

Anonymkode: d5056...c76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Universitet og høyskole kan være en fantastisk plass, spesielt om du bor på studenthjem i tillegg! Så mange forskjellige folk som samles på et sted pga sine felles interesser. 

Men du må ta ansvar: det første året mitt fant jeg ingen venner, men jeg ser nå at jeg gjorde jo ikke stort for å få det heller. Satt på hybelen min og spilte tullespill på pcen om jeg ikke var på skole eller studiegruppe. År 2 tok jeg tak fordi ensomheten var så vond - møtte opp på studentkafeen, forskjellige events og fester, lagde julefest for klassen. Da gikk det seg mer og mer til, så i år 3 og 4 hadde jeg venner jeg så hver dag, og involvert i et par studentforeninger. Har kontakt med flere av dem ennå🙂

At du er ukysset og venneløs har ikke noe å si, ei heller om du er rik eller fattig, feit eller tynn. De som gikk alene som jeg så på campus, var trauste folk som hadde null interesse i å snakke med andre mennesker om seg selv eller andres liv, eneste gangen de prata var for å si hvor kjedelig skolen var eller at de var for trøtte eller sultne eller gretne. 

Og da mener jeg ikke du skal bli helt koko positiv og prate hele tida, men du må ha noe å gi andre mennesker, noe som gjør godt, for at de skal ville bli interessert.

Du skriver og forklarer godt, som viser meg at du er smart og reflektert, jeg håper du også finner frem til andre gode sider ved deg som ikke har med fasade og utseende å gjøre. For fasaden hjelper ikke stort om det ikke er mer bak. Kvinnee er ikke så enkle i toppen at det bare er å trene og spise sunt så er du digg nok, liksom. Jeg hadde mye heller ville vite mer om refleksjonene dine. 

Anonymkode: a133b...054

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei... 

Til høsten begynner jeg endelig på universitet håper det blir bra men typisk at det blir enda en ny nedtur. Jeg bikket 20 for noen år siden, var awkward som faen og gikk for meg selv med noen få venner, jeg var utrolig nerd og mange kommenterte vekten min (hadde kanskje 15 kg for mye). Jeg satt hjemme med pcen når jeg gikk yrkesfaglig linje, det var bare gutter i klassen bortsett fra et par jenter på andreåret, påbygg hadde jeg lang vei til skolen og var redd for å gå på klassefestene. Etterpå skjedde det en stor tragedie og jeg satt hjemme i over 2 år og deppet. Så reiste jeg og gikk på ny skole og fikk endelig nye venner men klarte ikke å kontrollere den sosiale angsten min. 

Alle de nye kompisene jeg fikk har enten dame/fester osv. året rundt. "Alle" har hooket siden 14 års alderen. Jeg har fått en klem noen ganger. Aldri chattet før... der har du min erfaring... 

Hva faen skal jeg gjøre? de tjukke "vennene" mine hjemme han ene ditchet meg for 1 år siden og nå blir det nok en ny sommer alene. Aldri blitt invitert på en privat fest fordi jeg er et spøkelse i denne verden. Jeg føler meg helt merkelig, nesten ikke livsgnist, er oppgitt, sint på min egen fortid OSV. Fra sekundet jeg står opp får jeg vondt i magen fordi jeg er i praksis tidenes taper, ALLE dager er like. 

Er en vanlig norsk gutt, ser yngre ut pga. jeg lever sunt og drikker sjelden og ikke vært så mye i sola måtte i høst vise leg for å kjøpe snus til en venn. Er 185cm og slank, ganske glatt hud uten rynker og full hårmanke. Har helt vanlige interesser

Jeg må være helt fuckings retard for å være i denne situasjonen... men jeg skal uansett trene masse og prøve å være mer fresh enn jeg er i dag når jeg flytter til nytt studiested, men akkurat nå er jeg så deprimert og desperat at jeg kunne klemt en gammel dame på butikken bare fordi jeg er så ensom

Måtte bare få det ut en plass

Noen som kan gi meg råd? 

ikke si tinder fordi ingen bruker det her jeg bor, og jeg må være en av de kjekkeste i landet for å få matcher

Anonymkode: b946f...035

Jeg har røyket flere kilo med hasj og snortet opp mot en kilo kokain og annet søppel. festet bort over 2.000.000 og herjet helsen.  Likevel har jeg gode blodprøver og fikk spørsmål om legg på polet for en uke siden. 

bruker heller ikke solkrem i syden å bli solbrun bare sola ser på meg. 

så lite sammenheng I det du sier der.. det er gener som betyr noe

Anonymkode: eb0e3...dc3

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har røyket flere kilo med hasj og snortet opp mot en kilo kokain og annet søppel. festet bort over 2.000.000 og herjet helsen.  Likevel har jeg gode blodprøver og fikk spørsmål om legg på polet for en uke siden. 

bruker heller ikke solkrem i syden å bli solbrun bare sola ser på meg. 

så lite sammenheng I det du sier der.. det er gener som betyr noe

Anonymkode: eb0e3...dc3

Så sinnsykt relevant og godt poeng i diskusjonen da 🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 2cdd9...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...