Gå til innhold

Dårlig samvittighet av sjokolade


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i 40 dager nå ikke spiste sjokolade eller chips, har også spist veldig lite annet med sukker i. Har på disse 40 dagene gått fra 72,5 kilo til 65 kilo.

I dag fikk jeg lyst på sjokolade, å spiste litt. 

Men jeg får så dårlig samvittighet! Prøver overbevise meg selv om at litt er greit.

Ikke noe sjokolade i morgen, at det er det jeg må lære meg. For jeg ønsker ikke et helt sukkerfritt kosthold. Men jeg ønsker lære meg  måtehold.

Flere her som syns dette er vanskelig, gjerne fra dere som også har slitt med måtehold da. Jeg var totalt avhengig av sjokolade.

 

Er 164 cm. høy, å vil ned til ca. 58 kilo.

Anonymkode: 60608...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener jo at dette er litt av greia med et sunt og balansert kosthold. Jo lengre vi er 'flinke', jo mer fortjener vi en liten planlagt utskeielse. Jeg vet med meg selv at jeg hadde gitt opp brått og brutalt hvis jeg forlangte av meg selv at jeg ALDRI skulle spise sjokolade igjen. Jeg planlegger små utskeielser som blir en gulrot jeg gleder meg til. Neste planlagte utskeielse er 17. Mai.

Det er ikke disse ekstra kaloriene her man spiser i ny og ne som vil utgjøre noen forskjell. Du har vært en helt i 40 dager, koste deg litt for å ikke miste motivasjon, og så er du klar for flere nye dager som helt.

Du har vært kjempeflink!!!! Sinnsykt bra resultater! 

Anonymkode: b5775...975

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjokolade hver dag, men det er bare den utskeielse jeg har. Drikker ikke brus eller annet søtt.  Prøver å ete litt mer mørk sjokolade. Har slanket meg 5 kilo på 6 mndr og er tilfreds med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke spist sjokolade på 36 dager og spise en halv New energy i går. Jeg hadde veldig dårlig samvittighet men jeg blir ikke å kunne ha en ny livsstil uten sjokolade. Så jeg prøver å være snill med meg selv. 

Og klarer å ikke spise sjokolade i dag. 

 

Det jeg prøver å tenke på nå er at jeg gleder meg og nyter sjokoladen når det er en gang i blandt og ikke hverdag. 

 

Anonymkode: 72e71...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ofte om god/dårlig samvittighet ift mat. Jeg synes det er en uting. Selvfølgelig er det i orden med litt av hva det skal være. Men når man blander moral inn i matstellet, blir det ikke mulig å bare spise litt. 

Selv har jeg aldri hatt dårlig samvittighet for å spise sjokolade, men etter at jeg skjønte at litt faktisk er greit, og at jeg ikke trenger å prøve å være “flink”, har jeg blitt en person som like gjerne spiser appelsin i dag og sjokolade i morgen. 

Anonymkode: 3f37c...e0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene!

Her var det mange gode, fine og kloke ord. Det gjorde godt å lese. 

Det er jo litt av alt jeg egentlig ønsker, men måtte bare se om jeg kunne kutte ut sjokolade mer enn 5 dager. Men sant som skrevet over her, jeg skal starte på "nytt" igjen i morgen, det gjør jo ikke noe, så får jeg se på det som motivasjon. 

 

Takk! 😊

Anonymkode: 60608...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss for noen resultater, 7,5 kilo på 40 dager er jo helt ekstremt i mine øyne. 😍Du må ha gjort noe mer en å ha kuttet ut snop? Hva er din hemmelighet? 
Og Jeg som syns at mine 3 kilo på en mnd var on the top🤪 
 

Jeg har holdt 1500 kalorier pr dag regime, i 5 uker nå. Men tillater med både litt sukkerfri godis og potetgull når det er plass i de 1500. Spiste også en hel Nyt isboks med 300 kalorier på en onsdag. Det er viktig at man ikke nekter seg godsaker mener jeg. For med det så sørger jeg for at jeg får en så behagelig prosess som mulig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapper masse for 3 kilo 👏👏🥳 Grattis!

Takk. Jeg har vært veldig streng på kosthold generelt. Pluss at jeg har begynt å jogge 3- 5 ganger pr. uke. Ikke veldig langt, ca. 4 km. Samt gått 2- 3 timers turer på kveldstid 2- 3 ganger i uka. Så har jo vært greit aktiv denne måneden. Pluss sukkerkutt. Men tipper de siste 6- 7 kiloene blir vanskeligere.

 

Jeg tåler ikke sukkerfritt godteri.. Men har veldig lyst å få til sånn balansegang som du har 😊

 

Masse lykke til!

Anonymkode: 60608...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett sunt og balansert kosthold i ukedagene(hvis jeg vil ha en new energy på en onsdag så spiser jeg det uten å tenke en ekstra gang), men i helgene koser jeg meg med både god, mindre sunn mat. Typ nachos, pizza, lasagne, og det jeg ønsker av godteri eller snacks. En flaske vin på lørdagene gjerne. Dette gjør at jeg holder vekta (+/÷ 1 kg ish noen ganger). 

Så du trenger virkelig ikke føle skyldfølelse for den lille der. Og btw, shit så rått. Gratulerer med en vill nedgang!🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du sjokolade, spis 2 brødskiver mindre den dagen. Du går ikke opp i vekt og det er ikke noe å stresse med. Problemet kommer når man spiser sjokolade i tillegg til alt det andre man spiser. Da spiser man for mye og kiloene sniker seg på

Anonymkode: 39eb2...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Spiser hver dag sjokolade, men ikke så mye.  Slanket  meg 2 kilo hver mnd. likevel.  Sjokolade demper appetitten for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å gå ned i vekt og har holdt meg unna sjokolade i 9 dager. I kveld skal jeg nyte sjokolade (hvor mye det blir vet jeg ikke, er en 200 g plate, og det jeg ikke spiser i kveld det kaster jeg, jeg kan ikke ha det liggende, det trigger overspisingen min) og så er det tilbake på samme kjør i morgen. Så blir det kanskje mer sjokolade om en uke eller to. Det er innafor å kose seg, spesielt om man er veldig glad i sjokolade - jeg også elsker sjokolade. :) 

Anonymkode: 33529...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...