Gå til innhold

Bryllup og konfirmasjon på samme dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du ha løst det om du måtte velge mellom å:

1. dra i konfirmasjon som fadder til noen i nær familie

2. Dra i bryllup hvor du er forlover 

3. dele opp og dra både i konfirmasjon og bryllup 

Konfirmasjonsdagen ble flyttet til høsten, og da (selvfølgelig) på samme dagen som bryllupet. 

Anonymkode: 76e74...78d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg ikke klart å løse. Jeg måtte sagt ifra og forhørt meg både med familien rundt barnet, men også brudeparet, hvis ikke det var åpenbart for meg hva jeg helst ville gjøre/velge.

Uff, for en møkkasituasjon!

Anonymkode: 10546...e2c

• Liker 2
Skrevet

Dratt i bryllup hvor jeg var forlover. For meg ville det vært et enkelt valg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er du heldig så er jo konfirmasjonsfeiringen på dagtid. Da skjer det ikke mye i et bryllup uansett. Jeg ville satset på å få med meg begge deler. Først ville jeg droppet kirken for begge - der skjer det null og niks av interesse. Så gått i konfirmasjonsfesten. Så kommet til bryllupsfesten på kvelden (på dagtid går man jo uansett bare rundt og driver og venter på at bruden skal bli ferdig å ta bilder og til å sysselsette gjestene i det tidsrommet kan brudeparet enten leie inn noen eller droppe bildene og sysselsette selv)

Anonymkode: 387c5...e6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig bryllupet når du er forlover.

Anonymkode: 5c9c9...df0

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du heldig så er jo konfirmasjonsfeiringen på dagtid. Da skjer det ikke mye i et bryllup uansett. Jeg ville satset på å få med meg begge deler. Først ville jeg droppet kirken for begge - der skjer det null og niks av interesse. Så gått i konfirmasjonsfesten. Så kommet til bryllupsfesten på kvelden (på dagtid går man jo uansett bare rundt og driver og venter på at bruden skal bli ferdig å ta bilder og til å sysselsette gjestene i det tidsrommet kan brudeparet enten leie inn noen eller droppe bildene og sysselsette selv)

Anonymkode: 387c5...e6d

Hun kan jo ikke droppe kirken hvis hun er forlover til bruden.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup, selvsagt. Konfirmasjon er bare tull uansett. Så lenge de får gave er vel konfirmanten fornøyd.

Anonymkode: 73582...7ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok gått for bryllup. Kan jo hende at konfirmanten har et restebesøk du kan delta i ?

Anonymkode: 425cd...3b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup hvor man er forlover helt klart.

Anonymkode: edd8b...b52

• Liker 2
Skrevet

Bryllup, den datoen ble også satt først og du hadde allerede forpliktet deg da det ble ny dato for konfirmasjon.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forloveren trenger ikke være til stede under vielsen, det er nok at to vitner er der (som ikke trenger være forloverne. Juridisk sett er forlovernes rolle utspilt når de har undertegnet forlovererklæringen i forbindelse med prøving av vigselen.

Jeg ville sannsynligvis valgt konfirmasjonen hvis jeg var fadder. Det er et "verv" man har på livstid. Forloveren forsvinner ikke så sjelden ut av brudeparets liv noen år etter bryllupet. (Spør noen som var forlover for 5-10 år siden...)

Anonymkode: 8826f...6c6

• Liker 2
Skrevet

Kirka i bryllup, så selskap for konfirmant også bryllupsfest. Du kan jo si i fra til begge  parter den dagen, så ikke de som har konfirmant velger å vente i flere timer før de serverer mat feks. 

• Liker 1
Skrevet

Hun som skal gifte seg har to forlovere, og skal ha vielsen på lokale som er et stykke unna. Det vil si at hun fortsatt har en av forloverne med seg hele dagen. Tenkte kanskje å dra først i konfirmasjon, og dra i bryllupet til middagen begynner eller før. Vanskelig å skulle velge bort konfirmanten også, siden jeg er fadder og tante. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mobli skrev:

Anonymkode: 76e74...78d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt konfirmasjonen. 

Anonymkode: 73368...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Siden bruden har to forlovere synes jeg dette kommer mest an på hvilken relasjon du har til konfirmanten, reiseveien til begge disse selskapene versus din økonomi og også hvor stor eller liten slekt konfirmanten har. Er konfirmanten enebarn, så drar du dit. Har du ikke en så nær relasjon til konfirmanten, så velger du bryllupet. Ble konfirmanten døpt som barn i kirka? I så fall: Om du har gjort det som var ditt egentlige oppdrag som fadder da (som de fleste dessverre driter i), nemlig å lære konfirmanten å be etc., så kan du med god samvittighet velge bryllupet. Så jeg synes du må tenke på disse faktorene også.

Anonymkode: d85cf...ffb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt bryllupet, spesielt siden konfirmasjonen også ble flyttet. 

Anonymkode: 0edc9...605

Skrevet

Hadde valgt bryllupet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg forpliktet meg til først. 

Har aldri valgt bort noe jeg først har sagt ja til, bare fordi det har kommet et annet "tilbud" senere. 

Anonymkode: 021b1...b19

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville dratt i bryllupet siden det var de som hadde datoen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...