AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 jeg er helt avhengig av bussen,men har ikke tatt den på to måneder, siden man skal jo ikke det. Men kan jo ikke gå hele tiden da. Anonymkode: db5b3...f9f
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Det har aldri vært noe forbud å ta buss.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Det har aldri vært noe forbud å ta buss. Ts: har jo stått i avisa at man skal ikke ta den om man ikke absolutt må. Anonymkode: db5b3...f9f
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. mai 2020 #4 Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: har jo stått i avisa at man skal ikke ta den om man ikke absolutt må. Anonymkode: db5b3...f9f Det betyr ikke at det har vært forbudt.
Gjest ti10 Skrevet 9. mai 2020 #5 Skrevet 9. mai 2020 Det har aldri vært forbudt å reise med buss, men jeg vet det er en del arbeidsgivere som oppfordrer de ansatte til ikke å reise kollektivt. Har tatt buss et par ganger denne uken. Annet hvert sete er merket med lapp om ikke å sitte der, og bussen var langt fra full, ikke i rushtiden, heller.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: Det betyr ikke at det har vært forbudt. Nei, men jeg er såpass godt kjent i min by at jeg er redd for ¨ta den i forhold til hva andre tenker om det, hvis deter kjempe feil fremdeles så kan jeg rett og slettt ikke ta den, da får jeg dårlig rykte, da måjeg bare holde meg hjemme og ikke gå ut... Anonymkode: db5b3...f9f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Jeg må ta kollektivtransport for å komme på jobb. Og jeg må komme på jobb for å få lønn til å betale regningene mine med. Regningene bryr seg lite om corona. Anonymkode: 7fd56...f9b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #8 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har tatt buss og bane til jobb hele tiden. Du sier du er avhengig av buss, og da regner jeg med at du tar den til noe viktig, ikke bare for "moro skyld"? Da er det selvsagt helt greit å ta den. Og har vært det hele tiden. Anonymkode: 34053...150 1
applestories Skrevet 9. mai 2020 #9 Skrevet 9. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg er såpass godt kjent i min by at jeg er redd for ¨ta den i forhold til hva andre tenker om det, hvis deter kjempe feil fremdeles så kan jeg rett og slettt ikke ta den, da får jeg dårlig rykte, da måjeg bare holde meg hjemme og ikke gå ut... Anonymkode: db5b3...f9f Det norske samfunn legger ikke så mye vekt på "rykte" som du kanskje tror. Nå vet jeg ikke hvem det er som kanskje skulle spredt rykter om deg, men om "han/hun tok bussen" er det verste som kommer ut av dette er du vel relativt godt innenfor alle sosiale normer. Hva angår busser så har de her i distriktene åpnet opp mer og mer. Busstilbudet ser ut til å være tilbake til normalt fra inneværende uke (5 timer mellom bussene i stedet for 12). 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #10 Skrevet 9. mai 2020 det er ikke forbudt, men de skal kjøre med 30% kapasitet, så det kan være du må stå over en buss og vente på neste. Og dette er grunnen til at vi blir bedt om å la være å ta buss hvis vi kan, slik at det blir plass til de som faktisk trenger den. Derfor blir vi bedt om å fortsette med hjemmekontor hvis vi kan, eller bedt om å sykle. Anonymkode: 72859...5e6
applestories Skrevet 9. mai 2020 #12 Skrevet 9. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er ikke forbudt, men de skal kjøre med 30% kapasitet, så det kan være du må stå over en buss og vente på neste. Og dette er grunnen til at vi blir bedt om å la være å ta buss hvis vi kan, slik at det blir plass til de som faktisk trenger den. Derfor blir vi bedt om å fortsette med hjemmekontor hvis vi kan, eller bedt om å sykle. Anonymkode: 72859...5e6 Var dette nytt denne uken? Har kun hørt "annenhvert sete" tidligere. Edit: regner med du snakker om redusert rutetilbud. I Oslo. Endret 9. mai 2020 av applestories
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #13 Skrevet 9. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må ta kollektivtransport for å komme på jobb. Og jeg må komme på jobb for å få lønn til å betale regningene mine med. Regningene bryr seg lite om corona. Anonymkode: 7fd56...f9b Jeg lar være å ta kollektivt slik at sånne som deg kan reise trygt. Kommer nok ikke til å reise kollektivt i år da det går mot langtidshjemmekontor for oss som må ta tog inn til Oslo på jobb. Anonymkode: 59868...29c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #14 Skrevet 9. mai 2020 4 minutter siden, applestories skrev: Var dette nytt denne uken? Har kun hørt "annenhvert sete" tidligere. Edit: regner med du snakker om redusert rutetilbud. I Oslo. En meters avstand, annethvert sete og ikke lov å bruke ståplassene betyr i praksis at kapasiteten blir redusert til 30 prosent. Jeg snakker ikke om redusert rutetilbud, men om avstandsreglene. Og nei, jeg snakker ikke om Oslo. Artikkelen jeg leste handlet spesifikt om Stavanger, men disse reglene er jo like i hele landet. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/EWe5LP/Mandag-er-det-neppe-lurest-a-ta-bussen Anonymkode: 72859...5e6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #15 Skrevet 9. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt buss og bane til jobb hele tiden. Du sier du er avhengig av buss, og da regner jeg med at du tar den til noe viktig, ikke bare for "moro skyld"? Da er det selvsagt helt greit å ta den. Og har vært det hele tiden. Anonymkode: 34053...150 Jeg skal gjennom tannlegebehandling fordi jeg trenger det så jeg mp inn til byen to ganger i uken, må jo ikke det men mangler tenner i munnen .. Anonymkode: db5b3...f9f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #16 Skrevet 9. mai 2020 Er det under en mil til jobb så kan man bruke bena! Sunt er det og Anonymkode: 1ef4e...941
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #17 Skrevet 9. mai 2020 ts: det er 5 km , mrn jrg klarer det ikke for har så angst...da får jeg heller ikke kommet meg til tannlegen om jeg ikke tar buss, det som er problemetl Anonymkode: db5b3...f9f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #18 Skrevet 9. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ts: det er 5 km , mrn jrg klarer det ikke for har så angst...da får jeg heller ikke kommet meg til tannlegen om jeg ikke tar buss, det som er problemetl Anonymkode: db5b3...f9f Sykkel da? Anonymkode: 1ef4e...941
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #19 Skrevet 9. mai 2020 Det har vært tillatt hele tiden. Selv gjør jeg det ikke. Har ingenting jeg må rekke nå om dagene, og går dit jeg skal. Bestiller Også det jeg kan på nett, for å belaste butikkene mindre. Føler det er en måte jeg kan bidra til å ikke spre smitte. Hvis du må ta bussen, må du få lov til det. Ingen som nekter deg det. Men for de som kan la være, er det anbefalt å la være. Anonymkode: eaf17...820
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #20 Skrevet 9. mai 2020 Jeg må ta buss til og fra jobb 6 dager i uken, siden det ville tatt meg 1,5 time å gå og det har jeg dessverre ikke tid til med flere eksamener og innleveringer i denne perioden. Har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg tar derimot ikke bussen utover dette. Anonymkode: b045e...a95
Anbefalte innlegg