AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #1 Skrevet 9. mai 2020 Hatt det en gang tidligere , da tok jeg røntgen som viste tette bihuler fikk Penicillin som hjalp umiddelbart. 3 år siden nå. Nå har jeg fått det igjen. Samme symptomer som sist. Innsiden av nesevegg dekket av belegg jeg piller vekk. Hatt det slik i to måneder. Trodde det skulle gå over av seg selv men bare blitt verre og gjenkjenner nå tydelig symptomer fra sist -gikk flere år uten å vite hva det var eller at hjelp i form av Penicillin ville løse det.Trøtt groggy irritabel i kroppen sover dårlig aldri uthvilt. Tidvis lav feber. Ingen symptomer fra hals eller lunger så ikke Corona. Skal ringe lege Mandag. Vet de er restriktive med å gi ut Penicillin men gis det over telefon nå og eller må jeg gjennom røntgen og inn på time som sist kan det jo ta uker før jeg får hjelp. Har noen gode råd å gi? Anonymkode: 49b31...0f0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Masse masse nesespray, nesehorn, og smertestillende. Anonymkode: 3f528...7c0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Masse masse nesespray, nesehorn, og smertestillende. Anonymkode: 3f528...7c0 Jeg sliter også med dette. Har ikke så mye smerter men masse som kommer ut av av nesen og slik at jeg ustanselig må pille meg i nesen. Mener du neseolje? Nasonex hjelper ikke Anonymkode: d33eb...b63
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #4 Skrevet 9. mai 2020 Skylle med saltvann med nesehorn el. Så nesespray for å holde det åpent. Veldig ofte så er bihulebetennelse en virusinfeksjon som må gå over av seg selv. Man kan også få slimhinneavsvellende tabletter av legen. Kortison brukes også om det er langvarig for å roe ned slimhinnene. Anonymkode: 72c8b...a85
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #5 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med dette. Har ikke så mye smerter men masse som kommer ut av av nesen og slik at jeg ustanselig må pille meg i nesen. Mener du neseolje? Nasonex hjelper ikke Anonymkode: d33eb...b63 Nasonex må brukes i minimum uker for å ha noe særlig effekt. Mener saltvannsspray, nesehorn, avsvellende nesespray, og steroidspray (som Nasonex) i kombinasjon. Neseolje hvis slimhinnene blir såre. Anonymkode: 3f528...7c0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 Legene vil helst unngå bruk av antibiotika, forståelig nok. Noe som kan hjelpe mye er Rinexin tabletter (reseptbelagt). Det vil du eventuelt få resept på av legen din. Men prøv først med neseskylling og nesespray, hvis det ikke er helt krise. For all del følg pakningsvedlegget på nesespray; ikke bruk det for lenge. Anonymkode: b9986...854
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Det gjøres ikke røntgen (eller CT bihuler) for å bekrefte bihulebetennelse lenger. Kun når det skal opereres og det må navigasjonsbilder til. Mye unødvendig stråling til øyelinsene som er veldig strålefølsomme. Gå til fastlegen og spør om utredning om dette er noe som kommer regelmessig Anonymkode: b77fd...69d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå