Gå til innhold

Dere som har gått ned mere enn 30 kg.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ikke har operert vekk løs hud? Åssen øvelser gjorde dere underveis? Jeg vet man ikke kan unngå løs hud helt men kan man minske det med riktig trening underveis? Jeg skal ned 45 kg. Har gått ned 25 av de. Kommer ikke til å operere meg da jeg er redd oprasjoner😫.  Så vil gjerne ha tips. Ps forventer for all del ikke flat mage eller noe😅

Anonymkode: 784ca...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du slipper ikke unna løs hud med øvelser. Løs hud etter slanking kommer av alder, mengden overvekt, uflaks. Noen ganger trekker huden seg sammen i ettertid, men ikke alltid/fullstendig. Men ikke la frykten for løs hud hindre deg i å gå ned i vekt.

Riktig trening er forresten den treningen du faktisk gjør.

Anonymkode: ff656...2ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 45kg, og fikk ikke løs hud. Akkurat som om at huden strammet seg etterhvert som jeg gikk ned. Har ikke løs hud en eneste plass på kroppen, ikke engang under armene.

Anonymkode: ea832...878

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått ned 45kg, og fikk ikke løs hud. Akkurat som om at huden strammet seg etterhvert som jeg gikk ned. Har ikke løs hud en eneste plass på kroppen, ikke engang under armene.

Anonymkode: ea832...878

Kan jeg spørre om du brukte noen spesielle kremer, gikk sakte ned, trente styrke? :) Gratulerer med bra innsats forresten.

Anonymkode: 353bc...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nok løs hud til at jeg valgte å gå opp igjen en del for å fylle det ut. Så helt jævlig ut. 

Anonymkode: 78311...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om du brukte noen spesielle kremer, gikk sakte ned, trente styrke? :) Gratulerer med bra innsats forresten.

Anonymkode: 353bc...08f

Brukte ingen kremer. Gikk ned ca. 1 kg i uka. Trente litt styrke, mer basic øvelser og med manualer, men ikke knallhardt. 

Gikk ned 25 kg på 25 uker. Holdt meg på denne vekten 1 års tid får å la kroppen tilpasse seg, og fordi jeg trodde jeg var fornøyd. Noe jeg egentlig ikke var. Men så tok jeg det med ro og brukte 2 år på 20 kg ned til, og stabiliserte meg på den nye vekten min, som jeg har vært på nå i 2 år. 

Jo takk! :) 

Anonymkode: ea832...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gjort annet enn å gå minst 10 000 skritt om dagen. MEN, vektnedgangen har vært gradvis slik at kroppen har rukket å "følge med".

Men det er klart, noe løshud har jeg, har tross alt gått ned over 80 kg. Har noe rundt magen og overarmene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 33 kg. Ingen løshud, men brukte lang tid, Max -0,5kg i uka. Veldig ofte mindre, og hadde lange pauser innimellom med stabilisering. Brukte 3 år. Kjedelig å bruke lang tid, men ingen løshud og beholdt vekta etterpå:)

Anonymkode: 0f98b...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukte ingen kremer. Gikk ned ca. 1 kg i uka. Trente litt styrke, mer basic øvelser og med manualer, men ikke knallhardt. 

Gikk ned 25 kg på 25 uker. Holdt meg på denne vekten 1 års tid får å la kroppen tilpasse seg, og fordi jeg trodde jeg var fornøyd. Noe jeg egentlig ikke var. Men så tok jeg det med ro og brukte 2 år på 20 kg ned til, og stabiliserte meg på den nye vekten min, som jeg har vært på nå i 2 år. 

Jo takk! :) 

Anonymkode: ea832...878

Woow så bra jobbet!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 32-33 kg. I snitt gikk jeg ned 1 kg i uka i 6 mnd., deretter 0,5 kg ca. Skal fortsatt ned 5 kg til, men tar det i eget tempo.

Treninga jeg har holdt på med:

- Gåturer de første 4 mnd. Mellom 40 min-2 timer i terrenget. 

- lett styrketrening hjemme med egen kroppsvekt de første 4 mnd. (Situps, knebøy, armhevinger, planken og noen ryggøvelser).

- etter 4 mnd. kom snøen. Da ble det langrennstrening på meg. Kuttet ut styrketreninga da fordi jeg føler det er nok styrketrening i langrenn og fordi jeg egentlig ikke liker det 😂 Siste er nok hovedgrunnen. Har gått mellom 30 min-1 time på ski nesten hver dag. Har passet på å presse meg litt nesten hver gang jeg har gått. Ingen problem da jeg tidligere har gått aktivt langrenn og jeg elsker å gå på ski.

Hos meg var det cola og snop som var grunnen til overvekten. Jeg var en del i aktivitet selv om jeg var feit. Det var ikke noe stor overgang å øke litt på mengden og intensiviteten. 

Jeg tror jo at det har vært lurt å være i aktivitet. Men jeg er også nokså ung enda (28), så det har kanskje hatt mer å si for at jeg ikke har fått løshud. Det er vel som en over sier.. Alder og gener spiller en stor rolle når det gjelder akkurat dette. 

Anonymkode: 86918...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned snart 24 kilo og har mye heng på magen dessverre. MEN det er pga graviditet først og fremst. Det ble mye værre etter sistejenta som er 1,5 år nå. Hun var 4,4 kilo da hun ble født 2 uker før termin og magen målte langt over hvor jeg skulle ligget som høygravid da det var 6 uker igjen. Det var ikke flere alternativer igjen på skjemaet til jordmor på slutten. Jeg var enoorm 🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned akkurat 30 kg på under et år, ikke fordi jeg prøvde, men pga sykdom. Man ble lei av å høre hvor tynn man var, som om man ikke er klar over det selv.

Anonymkode: 721ea...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt løs hud, men ikke noe voldsomt. Gikk ned fra 120 kg+ til 55 kg, men brukte lang tid. Ingen trening underveis og kun kostholdsendring. Vektnedgangen skjedde i perioder, altså gikk ned 20 kg på 3 mnd, så et platå på noen måneder, så ned 10 kg til, så gikk jeg opp litt, så ned 15 kg, osv. Sånn holdt det på i 3 år, men med en graviditet inni der også da og da fokuserte jeg ikke på vekt i det hele tatt under graviditeten og ammetiden. Er ikke spesielt fornøyd med magen min som har en del heng, men ingenting man ser med klær på og jeg kan fint gå i badedrakt (liker ikke bikini). 

Anonymkode: 77622...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deltapiken
På 9.5.2020 den 10.51, AnonymBruker skrev:

Og ikke har operert vekk løs hud? Åssen øvelser gjorde dere underveis? Jeg vet man ikke kan unngå løs hud helt men kan man minske det med riktig trening underveis? Jeg skal ned 45 kg. Har gått ned 25 av de. Kommer ikke til å operere meg da jeg er redd oprasjoner😫.  Så vil gjerne ha tips. Ps forventer for all del ikke flat mage eller noe😅

Anonymkode: 784ca...f6c

Jeg har gått ned 86 kg og jeg har kun litt kalkunhals. Jeg har ikke trent så mye heller men jeg er ute på lange turer med hunden hver dag. Av og til 2 ganger pr dag. Så det er ikke sikkert at du får så mye at du ikke kan leve med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...