Gå til innhold

Hvit prikk under øyet


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har en prikk nedfor øyet. Har hatt den lenge. Vet ikke akkurat hvor lenge. Føler den har vært der i flere år, og vært mindre synlig noen ganger. Den klør av og til. Noen som vet hva det kan være? Har ikke hatt noe sår eller kviser der som har gjort arr. 

Legger ved et bilde, men er ikke den beste kvaliteten...3C09E55F-BEAE-4093-A683-4331040B683B.thumb.jpeg.1a86784a4ace2e4783a071abf51eb41b.jpeg

Anonymkode: d482e...c4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en milia. 

Anonymkode: 31e41...edd

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som en milia. 

Anonymkode: 31e41...edd

Ja lignet jo. Men virker som det kommer i flertall, klør ikke og varer bare i måneder før det blir borte 🤔

ts

Anonymkode: d482e...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Lege el hudpleier kan fjerne den

Anonymkode: 5a5db...346

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja lignet jo. Men virker som det kommer i flertall, klør ikke og varer bare i måneder før det blir borte 🤔

ts

Anonymkode: d482e...c4e

Ok, passer det med milia da hvis du leser om det? Hva kan det eventuelt ligne på og være hvis det ikke er det? Finnes masse god informasjon på internett :)

Anonymkode: 31e41...edd

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, passer det med milia da hvis du leser om det? Hva kan det eventuelt ligne på og være hvis det ikke er det? Finnes masse god informasjon på internett :)

Anonymkode: 31e41...edd

Altså mente at det jeg leste på nettet virket å gå bort av seg selv og at det ikke klør og det kommer i flertall. 
Mens jeg har bare en. Den klør av og til, og jeg har hatt den i minst 2 1/2 år

ts

Anonymkode: d482e...c4e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså mente at det jeg leste på nettet virket å gå bort av seg selv og at det ikke klør og det kommer i flertall. 
Mens jeg har bare en. Den klør av og til, og jeg har hatt den i minst 2 1/2 år

ts

Anonymkode: d482e...c4e

Man kan fint ha en milie. Det må ikke komme flere. Men ofte så er det flere i samme området.

https://sml.snl.no/milier

Hvis du er bekymret så går du til legen. 

Anonymkode: 7f19f...776

Skrevet

Jeg aner ikke hva det egentlig heter, men jeg kaller dem fettknotter, for det er bare en liten kule med hvitt materiale som bare ligger rett under huden. Jeg får dem her og der innimellom, for det meste i ansiktet, og jeg bruker en liten nål for å ta hull på huden og får dyttet kulen ut gjennom hullet.
Det er mulig at de kan forsvinne av seg selv, men jeg har hatt et par jeg ikke har rørt i årevis, før jeg endelig blir lei av dem og tar dem ut med nål selv.

  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Minya skrev:

Jeg aner ikke hva det egentlig heter, men jeg kaller dem fettknotter, for det er bare en liten kule med hvitt materiale som bare ligger rett under huden. Jeg får dem her og der innimellom, for det meste i ansiktet, og jeg bruker en liten nål for å ta hull på huden og får dyttet kulen ut gjennom hullet.
Det er mulig at de kan forsvinne av seg selv, men jeg har hatt et par jeg ikke har rørt i årevis, før jeg endelig blir lei av dem og tar dem ut med nål selv.

Trodde jeg var den eneste som gjorde dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...