AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Skrevet 8. mai 2020 Jeg visste ikke først at han hadde vært soldat i Afganhistan. Han sa det først etter flere dater. Jeg får en følelse av at han skjuler ting han kunne ha sagt eller svart på. Når jeg spør om hva han driver med, hvordan han har det osv, så kommer han ofte med avledninger i stedet for å svare konkret. Gjerne med komplimenter og lignende for å smigre meg. Men jeg vil jo fortsatt ha svar. Også kan han plutselig ikke gi lyd fra seg på en god stund og når han dukker opp, skriver han som Im ingenting har skjedd, som om tiden har stått stille i mellomtiden. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 978f2...a93
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #2 Skrevet 9. mai 2020 Høres nå like mye ut som om han har en partner/familie fra før av og du er sidepersonen. Og om det skulle vise seg at han bare er en slik person som unngår spørsmål og folk og tar mye på sine premisser er det greit å få de luket ut tidlig om det ikke passer deg. Selv om bakgrunnen hos noen kan påvirke slikt betyr det ikke at du skal måtte godta det. Anonymkode: ec0af...6b1 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #3 Skrevet 9. mai 2020 Tviler på at det er sant. Lyver sikkert. Å si man er soldat er en vanlig løgn blant patologiske løgnere. Han har ikke taushetsplikt, men heller plikt til å informere om livet som soldat vil jeg tro. Anonymkode: 0bb81...e80 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #4 Skrevet 9. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at det er sant. Lyver sikkert. Å si man er soldat er en vanlig løgn blant patologiske løgnere. Han har ikke taushetsplikt, men heller plikt til å informere om livet som soldat vil jeg tro. Anonymkode: 0bb81...e80 Mannen min har ptsd pga utenlandstjeneste. Han kan gjerne fortelle hvor han var, men tok flere år før jeg fikk vite mer. Til andre forteller han ingenting, men det finnes blant annet bilder av han og troppen på Facebook, så det er ikke hemmelig heller akkurat. Å ts, kan det være at fyren du dater bare er egoistisk? Å ikke svare på flere dager, for så å late som ingenting er veldig respektløst, og jeg hadde sagt hva jeg syntes om slik oppførsel eller gått videre. Anonymkode: 0cd33...355 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #5 Skrevet 9. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke først at han hadde vært soldat i Afganhistan. Han sa det først etter flere dater. Jeg får en følelse av at han skjuler ting han kunne ha sagt eller svart på. Når jeg spør om hva han driver med, hvordan han har det osv, så kommer han ofte med avledninger i stedet for å svare konkret. Gjerne med komplimenter og lignende for å smigre meg. Men jeg vil jo fortsatt ha svar. Også kan han plutselig ikke gi lyd fra seg på en god stund og når han dukker opp, skriver han som Im ingenting har skjedd, som om tiden har stått stille i mellomtiden. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 978f2...a93 Ikke så mange som har vært i Afhanistan. Du har vel ikke vært så uheldig å komme i kontakt med den beryktede falske spesialsoldaten her på KG? En som har holdt på med svulstig krigsprosa i over ti år. En rekke forskjellige brukernavn. Åpenbart patologisk løgner og i perioder helt psykotisk. Anonymkode: 6aa3d...13a 5
GrønnNellik68 Skrevet 9. mai 2020 #6 Skrevet 9. mai 2020 De kan slite med ting som ptsd. Er han norsk eks soldat? Var borti en fra en annen hær. Men nå i ettertid vet jeg det var ptsd ( veldig snål oppførsel) og usikker på om han egentlig var single.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Veldig mange nordmenn har tjenestegjort i Afghanistan, og de fleste av dem er helt normale. De fleste har også bare gjort "venteoppdrag" der borte, og knapt forlatt basen, eller besøkt et område med noe særlig konflikt. Det er enorm forskjell på dette, og å ha deltatt på flere skarpe oppdrag, men begge er jo eks-soldater. Anonymkode: b338a...d95
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #8 Skrevet 9. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke så mange som har vært i Afhanistan. Du har vel ikke vært så uheldig å komme i kontakt med den beryktede falske spesialsoldaten her på KG? En som har holdt på med svulstig krigsprosa i over ti år. En rekke forskjellige brukernavn. Åpenbart patologisk løgner og i perioder helt psykotisk. Anonymkode: 6aa3d...13a Hørtes ut som min psycho-eks. Har du et brukernavn på han? TS, det høres mer ut som om han fyren din bare lyver, rett og slett. Anonymkode: a2107...ad9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #9 Skrevet 10. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørtes ut som min psycho-eks. Har du et brukernavn på han? TS, det høres mer ut som om han fyren din bare lyver, rett og slett. Anonymkode: a2107...ad9 Martin eller Morten har hatt så mange brukernavn. Kanskje mest beryktet under navnet Lanista. Evnt med noen tall bak. Anonymkode: 6aa3d...13a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #10 Skrevet 10. mai 2020 Eh folk som har vert soldater er enten helt ærlig om det eller så nevner de ingenting om det og sier at de har jobbet med noe helt annet enn det de har gjort. De hinter ikke i det heletatt, det er det bare folk som vil skape nysgjerrighet som gjør. Anonymkode: 75932...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #11 Skrevet 10. mai 2020 Han har vist meg bilder fra tiden der borte, med militære kjøretøy, våpen, av han sammen med andre, ut i felt, osv. Så jeg er ikke i tvil om at han snakker sant der. Men skjønner ikke oppførselen sånn ellers. Jeg har blitt veldig glad i han og har lyst til at dette skal bli noe av. Men samtidig føler jeg han lurer meg. Han sier han bruker tiden sin på jobb. Men er så hemmelighetsfull rundt alt. På ting som hvor mye han jobber, når han har fri, hva han gjør på når han har fri osv. Anonymkode: 978f2...a93
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #12 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har vist meg bilder fra tiden der borte, med militære kjøretøy, våpen, av han sammen med andre, ut i felt, osv. Så jeg er ikke i tvil om at han snakker sant der. Men skjønner ikke oppførselen sånn ellers. Jeg har blitt veldig glad i han og har lyst til at dette skal bli noe av. Men samtidig føler jeg han lurer meg. Han sier han bruker tiden sin på jobb. Men er så hemmelighetsfull rundt alt. På ting som hvor mye han jobber, når han har fri, hva han gjør på når han har fri osv. Anonymkode: 978f2...a93 Møtte du ham på nett? Kg? Anonymkode: 80911...5b7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #13 Skrevet 10. mai 2020 Møtte han på tinder. ts Anonymkode: 978f2...a93
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #14 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier han bruker tiden sin på jobb. Men er så hemmelighetsfull rundt alt. På ting som hvor mye han jobber, når han har fri, hva han gjør på når han har fri osv. Hva jobber han med/som? Anonymkode: 4be9c...039
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #15 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Møtte han på tinder. ts Anonymkode: 978f2...a93 Han høres ut som en bruker her inne. Anonymkode: 80911...5b7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #16 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han har vist meg bilder fra tiden der borte, med militære kjøretøy, våpen, av han sammen med andre, ut i felt, osv. Så jeg er ikke i tvil om at han snakker sant der. Men skjønner ikke oppførselen sånn ellers. Jeg har blitt veldig glad i han og har lyst til at dette skal bli noe av. Men samtidig føler jeg han lurer meg. Han sier han bruker tiden sin på jobb. Men er så hemmelighetsfull rundt alt. På ting som hvor mye han jobber, når han har fri, hva han gjør på når han har fri osv. Anonymkode: 978f2...a93 Høres ut som om han ikke prioriterer deg slik du prioriterer han. Anbefaler at neste gang han forsvinner, så slutter du bare å svare ham fullstendig når han endelig kommer tilbake. Ignorer. Vent to uker minst og hvis han fremdeles forsøker, kan du ta en telefon til han og si at han ikke kan forvente at du skal forbli interessert i ham når han forsvinner på den måten. Ikke vær sint, vær heller helt ambivalent. Det fungerer hver eneste gang. Anonymkode: 83756...17c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #17 Skrevet 10. mai 2020 På 9.5.2020 den 1.47, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke først at han hadde vært soldat i Afganhistan. Han sa det først etter flere dater. Jeg får en følelse av at han skjuler ting han kunne ha sagt eller svart på. Når jeg spør om hva han driver med, hvordan han har det osv, så kommer han ofte med avledninger i stedet for å svare konkret. Gjerne med komplimenter og lignende for å smigre meg. Men jeg vil jo fortsatt ha svar. Også kan han plutselig ikke gi lyd fra seg på en god stund og når han dukker opp, skriver han som Im ingenting har skjedd, som om tiden har stått stille i mellomtiden. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 978f2...a93 Jeg har en bror som har vært i Afghanistan, og har andre slektninger/ venner som var i Libanon, Bosnia og andre utenlandsoppdrag for Forsvaret. Det er veldig forskjellig hvordan de enkelte har reagert på det. Broren min har fortalt veldig lite, men de var ofte ute i kolonner, 3 uker av gangen, ble beskutt flere ganger. Han er preget av det, kanskje symptomer på ptsd, oppsøker ikke hjelp, sliter med sinne, uro, stress osv. Dog blitt noe bedre de siste årene. Tror ikke du kan forvente å få mye informasjon om den tiden, mange opplever at folk har sterke meninger om disse oppdragene og snakker helst med de som selv har vært i det, hvis de har behov. Kjenner 2 som har vært i Libanon, de har 2 helt forskjellige historier, en var der i fredstid og den andre satt i bomberom i 3 uker etter ankomst. Tror det er veldig individuelt hvordan man takler tiden etter sånne oppdrag. Respekter at han ikke vil prate om det, la han bestemme om det er noe han vil si når den tid Evt kommer. Anonymkode: 7c989...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #18 Skrevet 10. mai 2020 Hvor er han fra og alder? Hørtes kjent ut. Anonymkode: 886e9...6ca
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #19 Skrevet 10. mai 2020 Har han vært Taliban-kriger? Da har han mest sannsynlig vært med på mye grusomt. Det kan jo være en forklaring. Har han fått asyl i Norge? Anonymkode: c3408...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #20 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han vært Taliban-kriger? Da har han mest sannsynlig vært med på mye grusomt. Det kan jo være en forklaring. Har han fått asyl i Norge? Anonymkode: c3408...c0f Hvordan i alle dager klarte du å komme frem til at han kanskje er Taliban ut fra innleggene til ts? Det var imponerende. 😂 Anonymkode: ffafc...0d9 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå