Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innendørs/ute innenfor gjerdet er det nok ganske ofte barnehager er underbemannet ved sykdom. Men er det ikke nok voksne i min barnehage går vi ihvertfall ikke på tur, da vi ikke får hatt like mye kontroll utenfor gjerdet. Er i det minste tryggere innenfor gjerdet, selvom det ikke er greit å være underbemannet. Har skjedd flere ganger jeg har vært alene på tidligvakt frem til 9.30, eller vært alene fra 15.30, men da må man bare være løsningsorientert, sette barna til bordet med en aktivitet så det er roligere og lettere å ha kontroll.  Vi prøver å hjelpe hverandre på tvers av avdelinger når det er mulighet, men det er jo ikke alltid det går. 

Anonymkode: 669df...392

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innendørs/ute innenfor gjerdet er det nok ganske ofte barnehager er underbemannet ved sykdom. Men er det ikke nok voksne i min barnehage går vi ihvertfall ikke på tur, da vi ikke får hatt like mye kontroll utenfor gjerdet. Er i det minste tryggere innenfor gjerdet, selvom det ikke er greit å være underbemannet. Har skjedd flere ganger jeg har vært alene på tidligvakt frem til 9.30, eller vært alene fra 15.30, men da må man bare være løsningsorientert, sette barna til bordet med en aktivitet så det er roligere og lettere å ha kontroll.  Vi prøver å hjelpe hverandre på tvers av avdelinger når det er mulighet, men det er jo ikke alltid det går. 

Selv om DERE har en regel på det betyr ikke det at det er en allmenn regel i alle barnehager 

Anonymkode: 85ee8...9bf

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om DERE har en regel på det betyr ikke det at det er en allmenn regel i alle barnehager 

Nei det skrev jeg heller ikke. Er nok mange som går på tur selvom de er for få folk, og det er jo ikke forsvarlig. Eneste er vel om de er to voksne og har sånne vogner med plass til fler i, da sitter jo unga fast i det minste. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Spesifikt hvor står det at man skal være dette på tur? 

Jobber du i bhg selv? Det gjør jeg. Da ville du visst at det går på årsverk pr barn, IKKE bemanning pr barnegruppe 

Man er vel på tur i «kjernetid» og da følger seriøse barnehager bemanningsnormen.

Anonymkode: c00cb...924

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man er vel på tur i «kjernetid» og da følger seriøse barnehager bemanningsnormen.

Hjelper ikke når man har sykdom på 2.mnd, er uten vikar pga sprengt vikarbudsjett for lenge siden og barna ikke har vært utenfor porten på flere mnd 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke når man har sykdom på 2.mnd, er uten vikar pga sprengt vikarbudsjett for lenge siden og barna ikke har vært utenfor porten på flere mnd 

Med mindre barna BOR i barnehagen, så har de da vært utenfor porten på flere måneder. 

Regner med du overdriver. Men dersom ikke, jobber du antakelig i det som må være Norges dårligste barnehage. 

• Opprett ny...