Gå til innhold

Hvilken dialekt er finest?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jøss, så mange som liker Stavanger-dialekten da! :-)

*Siddis* :sjarmor:

Skrevet
Synes møre-dialekten er veldig fin, særlig romsdaling og utover mot molde  :-)

Romsdaling har da ikke NOe med Møre å gjøre.

Du har nordmøre, og du har sunnmøre, begge disse er møre. Romsdalen og Molde, fy, nei det er slett ikke Møre, og hadde en Noldenser hørt deg halle vedkommende Møring tror jeg du hadde fått bank.. De er fra Romsdal, ikke Møre, meget, meget klart.

Selv er jeg sunnmøring, og skuler automatsik stygt på romsdøler, og å tro at disse har noe med møre å gjøre, nei fy!

Også liker jeg slevsagt min egen Sunnmørs/Ålesundsdialekt, men ellers så er det ingen dialekter jeg spesielt foretrekker.

Gjest Madeline
Skrevet
Jøss, så mange som liker Stavanger-dialekten da!  :-)  

*Siddis*  :sjarmor:

Jeg tenkte også det samme, men selv om jeg er født og oppvokst i Stavanger så synes jeg ikke det er den fineste dialekten for det :tunge1: . Totning er mye stiligere å høre på (problemet er bare at totninger ikke skjønner Stavangerdialekten).

Gjest Anonymous
Skrevet

Dialekten i Stavanger og Kristiansand - men aller finest er dialekten i Egersund (Okka by)! :hjerter:

Skrevet

Jeg tenkte også det samme, men selv om jeg er født og oppvokst i Stavanger så synes jeg ikke det er den fineste dialekten for det :tunge1: . Totning er mye stiligere å høre på (problemet er bare at totninger ikke skjønner Stavangerdialekten).

Synes Totninger høres litt "korte" ut jeg pga dialekta :oops: :ler: Liker nok også Stavanger best jeg.

Skrevet

Ellers har jeg veldig sansen for dialekta på Helgeland, mer spesifikt i Mosjøen området.

Også en fin dialekt ja! :)

Skrevet

Kristiansand :hjerter: DA kan folk prate i evigheter å jeg bryr meg ikke asså! :) Den dialekta som er oppe ved Ulsteinvik er åsså fin

Skrevet

Får heia litt på østlandet; Hedmark og Oppland!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Må si jeg er litt overraska over at det er så mange her som liker Haugesund/Stavanger dialektene. Selv syns jeg de er grusomme, men har kanskje noe med at jeg er født og oppvokst i det område :wink: . Syns det var deilig å flytte hjemmefra slik at jeg slapp å høre det haugesunds - gnålet overalt :ler:

Skrevet

Synes Totninger høres litt "korte" ut jeg pga dialekta :oops: :ler: Liker nok også Stavanger best jeg.

Totninger høres litt korte ut, det er jeg helt enig i. Nå bor jeg her og har vent meg til dialekten, men å høre det på TV da høres de mindre intelligente ut med en gang. Dessverre. For de er ikke så dumme her :wink:

Tror Vazelina har gjort sitt til at "alle" tror at det bare er uintelligente som bor her.

Skrevet

Jeg må nok innrømme at jeg er litt svak for trøndersk. Men nå har mannen lagt om. :-?

Skrevet

eg syns stavanger- og haugesundsdialekta er fine :)

Skrevet

Kristiansand, Ulsteinvik og Sogndal-dialekta er bare såååå sjarmerende da:)

Verst er vel Hedmark og Trøndersk. Og har ikke særlig sansen for Østfold si heller:P

Skrevet

Totninger høres litt korte ut, det er jeg helt enig i. Nå bor jeg her og har vent meg til dialekten, men å høre det på TV da høres de mindre intelligente ut med en gang. Dessverre. For de er ikke så dumme her :wink:

Tror Vazelina har gjort sitt til at "alle" tror at det bare er uintelligente som bor her.

Kjenner flere derfra så jeg vet de ikke er noe særlig dummere en andre :ler: men likevel - dialekta får meg ikke til å tenke høy IQ :oops: .... :ler::wink:

Skrevet

ingen slår hedmarksdialekta...

Skrevet
Ingen dialektær er finære enn sandefjols dialekta!

:ler:

Vestfold-dialekta er herlig! :wink:

Jeg kan ikke skjønne at så mange liker Stavanger-dialekt, jeg synes det er den styggeste dialekta som finnes! Og Østfold. :roll:

Men trøndersk derimot, er helt enig med hun som sa at trøndersk gjør mo i knæra. :wink: Men det må være fra rektig trøndersk-del.

Smaken er som baken! :danse:

Gjest gjest1
Skrevet

Stavanger, egentlig alle dialekter hvor de sier ting som

"tsjekkt" og "eg vett isskje"

Men favoritten er trøndersk. (veldig partisk nå :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...