Gå til innhold

Sier katter egentlig mjau?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du?

Anonymkode: 27d98...778

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Mjau" er et onomatopoetikon som er den nærmeste skriftlige beskrivelsen av lyden katter lager.

Anonymkode: 90a2d...ecd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Om de har fokus på m-en, er det koseprat. Om de har fokus på i-en, har de det vondt. Om de har fokus på a-en, vil de ha noe. Om de har fokus på o-en, er de frustrerte. 

Anonymkode: 7920d...456

AnonymBruker
Skrevet

Min sier OUÆÆÆÆÆÆÆAOOO når han vil noe. 

Anonymkode: a7e48...5f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sier mmrrrr mmrrr rrrrauo. Det er koseprat. Høres ut som hun kurrer. 🤭

Anonymkode: b1843...c15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle sier mjau. Den ene min sier wææææhhhhh.........aldri sagt mjau. 

Anonymkode: fccdc...618

• Liker 1
Skrevet

Hva dyr sier kommer jo veldig an på hvor de er fra. Griser sier nøff nøff i Norge, men i Japan sier de ブーブー(buu buu), mens arabiske griser (ikke så altfor mange avdem) sier قُباع (qubaax). 

Er det snakk om en siameserkatt, er den vel fra Thailand, og vil selvsagt aldri si noe annet enn มี-ออ

• Liker 1
Skrevet

Jeg har så langt hatt fire katter, hvor tre av dem fortsatt lever i beste velgående, og alle fire har hver sin lyd.

Gamlepus knirket, hun mjauet ikke. Mot slutten av livet begynte hun å bli litt senil og glemte hvor vi var, så da kom en superklagende mgAOOOOOOOOOOU-lyd ut av henne, men for det meste var det en knirkete kvekkelyd som var hennes typiske lyd.

Storepus er en diger mons med verdens tynneste pipestemme, han mjauer litt, som regel er det et slags mjæh, og så triller han når han kommer inn eller kommer mot deg for å hilse på. Mrrræ!

Yngste mons triller noe helt infernalsk, han rusler rundt og roper mrrrrrrrrrJÆ, mrrrrrrrrrrrJÆ, og generelt sett er det bare mrrrrrr når han får kos.

Yngste snuppa i hus er en miih-er, hun mjauer heller aldri, det er nesten bare alltid mmmiiiih! Spesielt festlig når hun piper for oppmerksomhet og så kommer du for å gi henne oppmerksomhet, og da løper hun avgårde med halen rett tilværs mens hun fortsatt piper MIII-ih-ih-ih-ih-ih...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det også mye mmmrjau. Og så sier hun maaaaa-maaaaa:)

Anonymkode: 87226...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...