Gå til innhold

Smaker reker i lake godt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på de bøttene i matbutikken. Har aldri kjøpt det før. Har hørt at de er litt smakløse. Smaker de reker?

Anonymkode: ce892...6d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt det 1 gang og det smakte helt fint syntes jeg. 

Anonymkode: 6c8d7...d0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er godt.

Anonymkode: 0158f...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker de ikke litt engang... Så nei de er ikke gode :)

Anonymkode: 38151...636

AnonymBruker
Skrevet

De er sånne man kan bruke i rekesalat hvor man tilsetter alt mulig. Men å bruke dem som vanlige reker på loff med aioli og salat osv syns jeg ikke er noe godt. 

Anonymkode: 8cc02...dd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken du kjøper. De store boksene smaker møkk, men syns lyngenfjord smaker som de vi piller selv 😁

Anonymkode: c7303...474

Skrevet

Jeg synes det smaker grusomt. Jeg liker reker, men ikke i lake. Kan du ikke bare teste? Kanskje liker du det :) 

Skrevet

Nei, jeg synes ikke de smaker godt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 388db...574

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gode. 

Anonymkode: bad5b...a1c

Skrevet

Hvis du er vant med ferske reker så blir det en nedtur, smaker veldig lite i forhold, men helt greie å bruke i salater osv.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

De smaker ikke reker, de smaker kun laken de ligger i.Og nei ikke spesielt gode.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

De er ok dersom du skyller dem grundig før bruk, så du slipper den motbydelige lakesmaken, men kjøp heller de frosne om du kan. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de smaker saltvann med en ubestemmelig bismak av sjømat. Ikke godt. 

Nå skal det sies at det er kvalitetsforskjeller ute og går. Det finnes reker på lake som faktisk smaker reker. Jeg har aldri fått med meg hvilke merker det er, men har for meg at jo større rekene er jo bedre. 

Men det kommer uansett ikke opp mot ferske eller frosne. 

Anonymkode: 476f7...380

AnonymBruker
Skrevet

Elsker reker og sjømat. Spiser aldri de i lake. ( ei heller blåskjell osv. Hermetisk krabbe er utrolig fasinerede vondt)

Anonymkode: f1517...12e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på de bøttene i matbutikken. Har aldri kjøpt det før. Har hørt at de er litt smakløse. Smaker de reker?

Anonymkode: ce892...6d1

Noen liker det andre ikke

Jeg kan bruke det til nød, det er jo ikke ille, men foretrekker klart ferske/frosne

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot de. Ferske reker er selvfølgelig best, men spist på lake flere ganger :) 

Skrevet

De kan til nød brukes i saus og suppe, men aldri aldri til noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp i hvert fall ikke First price sine!  Skulle ikke vært lov å selge, det smaker faktisk ikke reker engang....   Det er en type jeg synes er ganske god, men jeg husker ikke produsent-navn. Det er et glass med skrulokk, og de er ganske dyre. 

Anonymkode: 7ac14...412

Skrevet

Kan fint brukes i salater, suppe, fried rice, pad thai, rekesalat(påleggsalat), sauser osv. Men kjøp av ett godt merke :) akkurat her syntes jeg "jo dyrere jo bedre" faktisk er reelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...