Gå til innhold

Hvilke kjennetegn har en emosjonell manipulator?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer fordi jeg store deler av livet har hatt store vansker med å tyde når jeg blir forledet inni dårlige relasjoner, og det at jeg har stor samvittighet (Sterkt ønske om å hjelpe og være der for andre)

Tror jeg er nabo med en, og sliter med å få han ut av tankene siden han smørjer meg med gaver hvert år og komplimenterer meg, for så å falle tilbake i det samme mønsteret sitt med halvsannheter, benektelse, fordreing av kontekst, hersketeknikker, nedlatenhet og kommanderinger.

Jeg slipper ikke unna han heller siden vi bor i et kommunalt bofellesskap med rekkeleiligheter, da må en av oss flytte til slutt.

Noen tips til hvordan jeg kan "ta" han på et vis, eller sette han på plass? Få han til å la meg være i fred på mine premisser?




 

Anonymkode: 2afe8...68a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overse ham? Eller være likedan tilbake. 

Anonymkode: 18d7d...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulatorer vil alltid ha noe, det er derfor de manipulerer. Å "ta" han vil bare være en deilig rus for han. Ignorering er ditt beste våpen. Nå vet jeg ikke hvordan han pleier å holde på, men å snu seg og gå vekk er din menneskerett, så gjør det med en gang du kjenner du skal til å få en reaksjon av tullet hans. Ikke smil, ikke se sur ut, bare stoneface, snu deg, gå. Du vil føle deg så mektig. 

Anonymkode: 1bce9...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike mennesker gjør deg bare sliten i hodet. Høres ut som mannen har problemer. Fjern deg fra han i stillhet.. ikke bruk energi på han. Skjønner det med samvittigheten din og behovet for å hjelpe og være der for andre. Du høres ut som en type person folk som sliter kan dra god nytte av. Problemet er at du blir spist opp, tråkket på og dårlig behandlet. Det vil bryte deg ned på sikt. Du fortjener bedre enn å være ei søppelbøtte for andre. 
å gi gaver til en med stor samvittighet, gjør at du settes i en situasjon det du føler du må gi noe igjen. 
begynn så smått med å si fra. 

Anonymkode: ab7c7...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...