AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Det var en lettelse, endelig. Ungene har vært dritt lei hjemmeskole. Anonymkode: 4f253...110 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har blandede følelser. Skolen vår har virkelig ikke kapasitet til å ivareta verken smittevern eller avstand/gruppestørrelse. Hjemmeskolen har fungert supert og jeg frykter de kommer til å få et veldig dårlig tilbud når skolene åpner. Kanskje vi blir overlesset med lekser siden det ikke kapasitet til å ha god nok undervisning. Jeg regner med at de som har kapasitet får god nok skolehverdag, mens de i gamle og sprengte skoler kommer til å bedrive oppbevaring rundt omkring på friområder. Ikke ideelt, men håper jeg tar feil og de finner en god løsning. Anonymkode: 3cf40...7cf 10
MarianneE Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Her jublet vi alle- hun på 12 jublet høyest og gleder seg til skolen igjen 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blandede følelser. Skolen vår har virkelig ikke kapasitet til å ivareta verken smittevern eller avstand/gruppestørrelse. Hjemmeskolen har fungert supert og jeg frykter de kommer til å få et veldig dårlig tilbud når skolene åpner. Kanskje vi blir overlesset med lekser siden det ikke kapasitet til å ha god nok undervisning. Jeg regner med at de som har kapasitet får god nok skolehverdag, mens de i gamle og sprengte skoler kommer til å bedrive oppbevaring rundt omkring på friområder. Ikke ideelt, men håper jeg tar feil og de finner en god løsning. Anonymkode: 3cf40...7cf Nøyaktig hva jeg også tenker. Heldigvis er det bare en drøy måned igjen til sommerferie, så vi får holde ut det som trolig blir kaos og et elendig tilbud for vårt vedkommende. Anonymkode: 59ffe...7ae 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nøyaktig hva jeg også tenker. Heldigvis er det bare en drøy måned igjen til sommerferie, så vi får holde ut det som trolig blir kaos og et elendig tilbud for vårt vedkommende. Anonymkode: 59ffe...7ae Ja, det er tross alt bare en måned... Og får man noen antydning til luftveisinfeksjon så må man være hjemme. Med badetemperaturer som er som de er på denne kanten av landet risikerer vi at mange barn blir hjemme store deler av denne måneden uansett. Anonymkode: 3cf40...7cf
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 Hurra!! 👏🏻👏🏻👏🏻 5. klassingen med foreldre gleder seg! Hjemmeskole fungerer langt fra optimalt her i huset. Anonymkode: 72e4a...dea 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en lettelse, endelig. Ungene har vært dritt lei hjemmeskole. Anonymkode: 4f253...110 Ja hurra det er det viktigste i verden,nå som det er pandemi og det er sommerferie om en mnd Anonymkode: 9ea3f...329 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hurra det er det viktigste i verden,nå som det er pandemi og det er sommerferie om en mnd Anonymkode: 9ea3f...329 Det er null smitte i vår kommune. Og hjemmeskole har ikke fungert optimalt. Anonymkode: 4f253...110 9
Anonymburker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Vel, jeg tror det kommer til å bli et ganske amputert tilbud. Iallefall på store skoler hvor de sliter både med bemanning og romkapasitet.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 En supergladnyhet! Men pass på, det er egentlig ikke lov med positive nyheter i koronatiden (på KG i affal). Anonymkode: bdaf5...4bf 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: En supergladnyhet! Men pass på, det er egentlig ikke lov med positive nyheter i koronatiden (på KG i affal). Anonymkode: bdaf5...4bf Det er ikke en utelukket bra nyhet. Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig. Eller det et vel kanskje ikke lov på KG? Anonymkode: 3cf40...7cf 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 Liker ikke. Bra barna får se sine venner, men far i risiko gruppen får de ikke se på lenge. Ei heller besteforeldre. Har korona pasienter på jobb, dette viruset unner jeg INGEN!! Anonymkode: a6f8e...092 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 Blir bra dette. På ungdomsskolen jeg jobber er det store klasser, ca 29 i hver klasse og små klasserom. Det skal ifølge retningslinjene bare være kohorter på 20 elever. Hvordan vi skal få nok rom og lærere til dette er et mysterium for meg.. Anonymkode: c980b...8bf 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: En supergladnyhet! Men pass på, det er egentlig ikke lov med positive nyheter i koronatiden (på KG i affal). Anonymkode: bdaf5...4bf Hvor i reglene står det?? Tror du må lese igjen. Anonymkode: 9ea3f...329
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blandede følelser. Skolen vår har virkelig ikke kapasitet til å ivareta verken smittevern eller avstand/gruppestørrelse. Hjemmeskolen har fungert supert og jeg frykter de kommer til å få et veldig dårlig tilbud når skolene åpner. Kanskje vi blir overlesset med lekser siden det ikke kapasitet til å ha god nok undervisning. Jeg regner med at de som har kapasitet får god nok skolehverdag, mens de i gamle og sprengte skoler kommer til å bedrive oppbevaring rundt omkring på friområder. Ikke ideelt, men håper jeg tar feil og de finner en god løsning. Anonymkode: 3cf40...7cf 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hurra det er det viktigste i verden,nå som det er pandemi og det er sommerferie om en mnd Anonymkode: 9ea3f...329 De hadde ikke åpnet skolene om det hadde vært noen reell fare for liv og helse. De vet det er flere hundre elever på hver skole og at disse kommer til å omgås. Anonymkode: 62d35...f82 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 Veldig glad for det. Ønsker ingen smitteeksplosjon, men når den umiddelbare faren for dette er såpass lav at ølservering og konserter kan starte opp skulle det være mangle at ikke ungene får gå på skolen! Har store barn på 12, 16 og 19, de har gjort det de skal og stått på, men jeg unner dem innmari å ikke bare sitte hver for seg på Teams dag ut og dag inn. Synes dette et veldig velkomment, og oppfordrer alle til å fortsette med hyppig håndvask og hjemmesitting ved forkjølelse. Så kanskje dette går rimelig bra tross alt! Anonymkode: 97768...67e 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De hadde ikke åpnet skolene om det hadde vært noen reell fare for liv og helse. De vet det er flere hundre elever på hver skole og at disse kommer til å omgås. Anonymkode: 62d35...f82 Problemet er at elevene/mine barn kommer til å få et dårligere tilbud når skolene åpner enn det de har i dag. Her fungerer det veldig bra med digital skole og de får møte sine venner ellers. Og for vår del ser jeg ikke vitsen med å gå på en dårlig fungerende skole i en måned bare for å utfordre skjebnen. Men forstår at de som ikke god erfaring med hjemmeskole, de utsatte barna og barna med særlige behov opplever det annerledes. Det er faktisk flere sider av denne saken også. Anonymkode: 3cf40...7cf 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir bra dette. På ungdomsskolen jeg jobber er det store klasser, ca 29 i hver klasse og små klasserom. Det skal ifølge retningslinjene bare være kohorter på 20 elever. Hvordan vi skal få nok rom og lærere til dette er et mysterium for meg.. Anonymkode: c980b...8bf Fint av regjeringen å pålegge hver enkelt skole å løse en omtrentlig umulig kabal. Anonymkode: 309c1...c70 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 Jeg lurer på om vi kommer til å bruke folkehøgskolen og kirkebygg i sentrum til ungdomsskole nå, og ungdomsskolen til utvidet barneskole. Eller kanskje alle bygdeskolene blir tatt i bruk igjen 😄 Blir spennende å se hvordan de løser det Anonymkode: 21cca...434
Anbefalte innlegg