AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Noen ganger når jeg spiser føler jeg at kroppen suger maten til seg med en gang. At jeg blir fort sulten igjen og føler magen blir tom fort. Det er en god følelse når dette skjer, føler meg lett og at kroppen jobber . Er det høy forbrenning som er årsaken når dette skjer? Anonymkode: 9bc6a...8a5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Det kan ha med makronæringsstoff-sammensetningen i måltidet å gjøre - mye fett vil være lengre i magesekken, mens mye karbohydrater vil bruke kortere tid i magesekken feks.:) Og andre faktorer spiller inn på hvor fort man blir sulten igjen, da flere forskjellige hormoner frigjøres når man spiser og maten når forskjellige punkter i fordøyelsessystemet. Men disse hormonene påvirkes av alt fra stress og søvnmengde til om man er i fysisk aktivitet etter måltidet osv.. Anonymkode: 231b8...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Du har ikke vekslende lav og høy forbrenning, så nei, det er ikke derfor. Støtter svaret over. Anonymkode: 111e0...be4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Ok. Da er det sikkert karbohydrat lagre som er tomme. Så er det kroppen som tar energi derfra, siden det er raskest. Burde kansje latt vær å spise da, så kan kroppen lære seg å ta energi fra fettlagrene istedenfor😂 Dette skjer typisk når jeg har brukt mye energi, feks trent. Da føles det som om jeg ikke har spist når jeg har spist. Anonymkode: 9bc6a...8a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå