Gå til innhold

Bytte fra Microgynon til....? Noen anbefalinger?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Microgynon siden jeg var 16 år. Jeg er i dag 31 år gammel.

De siste årene har jeg merket en del kjipe bivirkninger/ negative symptomer av microgynon.

1) Lav til ingen sexlyst

2) Nedstemthet/føler meg flat 

3) Småblødninger

4) Når jeg ønsker å utsette en menstruasjon får jeg fremdeles menstruasjonssmerter. Så det blir som å ha mensen, bare uten blodet.

Personlig føles det ut som om p-piller er det beste valget for meg når det kommer til prevensjon, men jeg skjønner at jeg er nødt til å bytte merke.  Derfor lurer jeg på om noen av dere her inne har forslag? Eventuelt andre erfaringer dere vil dele?

PS: Jeg gikk en kort periode på Cerazette da jeg var 20 år, men da opplevde jeg å bli helt flat og jeg følte meg ikke som meg selv.

Anonymkode: 9e0ae...271

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legen.

Anonymkode: dbeaf...b3c

Skrevet

Yasmin er jo kjent for å være en litt ´´sterk´´ p-pille, men for meg fungerer den helt supert. Har aldri vært plaget med dårlig hud før, men huden min ble faktisk mye finere når jeg begynte på Yasmin. Skal dog sies at jeg fikk kviser jeg aldri har hatt før når jeg sluttet, så jeg måtte starte på de igjen. Men null småblødninger og ingen forandring i psyke.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at alt av helsepersonell alltid sier at man ikke skal spørre andre om råd når det gjelder hormonprevensjon. Og den grunnen skyldes at alle har forskjellig hormonbalanse i kroppen. Derfor vil hormonprevensjon gi forskjellige bivirkninger fra person til person. Et preparat som fungerer perfekt for noen, kan gi kraftige bivirkninger hos andre. Erfaringene du eventuelt vil få fra andre her, er med andre ord verdiløse for deg. Vil heller anbefale deg å kontakte lege eller gynekolog for å diskutere dette.

Anonymkode: b0629...9e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på microgynon, gikk opp i vekt, kviser og hadde blødninger hele tiden. Det fungerte da jeg var 16 år men når jeg startet 10 år etterpå så kom bivirkningene. Dro til legen og byttet til synfase. Blør ikke mer, ingen kviser og faktisk gått ned 5 kg siden oppstart. Uansett så er det jo så forskjellig fra person til person hvordan man reagerer... 

Anonymkode: 088b1...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra p-piller til p-stav! Fantastisk oppfinnelse! Jeg har ikke hatt blødning siden jeg satt den inn, er over et år siden! Snakk med fastlegen din om det er et alternativ 😉

Anonymkode: 4b945...4b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Yasmin de siste årene. De virker ikke på meg lengre. Starter på pillebrett nr 2 så går det 2-3 dager så begynner jeg å blø.Så når jeg har brukt opp kvoten jeg har fra Yasmin så skal jeg starte på Mercilon. Er snart 47 år. Syns det er for dyrt å kaste piller. Så jeg presser meg igjennom å bruke opp Yasmin. Er spent på om mercilon fungerer bedre... Ellers blir det slitsomme to år fremover. Planen er å stoppe med p pillene rundt 49 år.. Har forstått at mercilon er sterkere enn Yasmin. Går til gynekolog og ikke lege. Så jeg stoler på at de vet hva de snakker om. Hos lege er du "prøvekanin".

Anonymkode: f3851...789

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på loette, men slet med mellomblødninger så økte hormonmengden til Microgynon. Sjekk gjerne sammensetningene på de forskjellige merkene. Vet yasmin typene er populære, kanskje verdt å sjekke ut.

Anonymkode: 83512...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Kondom.Helt hormonfritt

Anonymkode: 365b3...e14

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har gått på Yasmin siden jeg var 16 år. Men jeg husker at jeg prøvde meg på microgynon en liten periode men byttet tilbake til Yasmin pga bivirkninger.

Jeg er ihvertfall fornøyd med Yasmin. Jeg får ingen menstruasjon forstyrrelser men kan få en sjelden gang; mye utflod, soppinfeksjon(lenge siden sist nå) ,ømme bryster, hodepine og ( kviser - Ofte ) 🤔

Noe jeg har tenkt lenge på er å kanskje bytte igjen til et annet merke siden jeg har gått på Yasmin i 9 år... Og at Yasmin er ganske så sterk.

Kanskje det kan være bra for helsen/kroppen vår? Ikke vet jeg.. 🙄

AnonymBruker
Skrevet

noen som vet hvordan Diane pillen er?

Anonymkode: 5d24a...302

AnonymBruker
Skrevet

Eg tror kroppen har godt av et skifte, eg gjekk på pillå fra eg va 15 å t eg va 29! Då anbefalte legen min stav, mindre bivirkninger! 

Anonymkode: 4b945...4b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...