Gå til innhold

Tverrleie erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra jeg ble gravid har barnet ligget en vei, tverrleie. I blant kjennes det ut som om han prøver å rette seg opp, men havner alltid tilbake i tverrleie. Dette er mitt andre svangerskap og jeg lurer på om leia er grunnen til alle smertene jeg har. Nå er jeg straks 29 uker på vei og smertene blir bare verre. Det som gjør meg mer nervøs er ofte modningstegn, det kan jo bli veldig kritisk om en fødsel skulle starte nå. Har også morkake på fremsiden, så det blir ingen forsøk på ytre vending. 

Noen som har opplevd tverrleie konstant gjennom hele svangerskapet, men som likevel har snudd seg? 

Ble det keisersnitt på deg? 

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Andregangs og 30 uker på vei, med en gutt som konstant skal ligge på tvers. Kan våkne om nettene av at han sparker ned i madrassen. Og snur jeg meg dytter han bare hodet nedi i stedet, så det har vært noen netter med lite sammenhengende søvn allerede.

Hvor har du vondt? Jeg har ingen smerter bortsett fra i bekkenet. Har også morkaka foran og er ganske spent på om han har tenkt å snu seg rett vei før fødsel.

Anonymkode: 4d367...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To svangerskap med tverrleie. De har snudd seg etterhvert, men ubehagelig og vondt er det. Snakk med jordmor eller lege. 

Anonymkode: 45177...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Andregangs og 30 uker på vei, med en gutt som konstant skal ligge på tvers. Kan våkne om nettene av at han sparker ned i madrassen. Og snur jeg meg dytter han bare hodet nedi i stedet, så det har vært noen netter med lite sammenhengende søvn allerede.

Hvor har du vondt? Jeg har ingen smerter bortsett fra i bekkenet. Har også morkaka foran og er ganske spent på om han har tenkt å snu seg rett vei før fødsel.

Anonymkode: 4d367...404

Veldig sterkt plaget i bekkenet, men også veldig stikkinger i hele mageområdet. Gjør vanvittig vondt når han sparker ned i madrassen ja. I tillegg kan jeg ikke ligge på ryggen uten å få sterkere smerter eller bli svimmel. I natt sparket han hardt rundt navlen så jeg lå våken og prøvde å "holde igjen" sparkene eller hva det var. 

Min første fødsel gikk så fort så har jeg hatt en del tegn til modning. 

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere hvordan barnet ligger? Unnskyld for dumt spørsmål, men er førstegangs. Jeg kunne se på legens skjerm at det stod noe som kunne ligne på forkortelsen til tverliggende (burde jo selvfølgelig spurt når jeg var der, men litt sent nå). Er i uke 26 om det skulle bety noe. 

Anonymkode: 158d0...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet dere hvordan barnet ligger? Unnskyld for dumt spørsmål, men er førstegangs. Jeg kunne se på legens skjerm at det stod noe som kunne ligne på forkortelsen til tverliggende (burde jo selvfølgelig spurt når jeg var der, men litt sent nå). Er i uke 26 om det skulle bety noe. 

Anonymkode: 158d0...b73

Har vært på føden og sett det, var inne pga uforklarlige smerter 😊 

Det sies at det ikke er noe å stresse med ennå, den kan snu seg før fødsel. Jeg merker at han prøver i blant, men han har ligget samme veien på alt av ultralyder. 

Nå kjenner jeg hodet hans ganske godt under høyre ribbein og beina sparker alltid på venstre side. 

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på føden og sett det, var inne pga uforklarlige smerter 😊 

Det sies at det ikke er noe å stresse med ennå, den kan snu seg før fødsel. Jeg merker at han prøver i blant, men han har ligget samme veien på alt av ultralyder. 

Nå kjenner jeg hodet hans ganske godt under høyre ribbein og beina sparker alltid på venstre side. 

Anonymkode: 668f2...f0b

Takk for svar og info😊 tenker jeg spør jordmor litt om temaet på neste time. 

Anonymkode: 158d0...b73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

To svangerskap med tverrleie. De har snudd seg etterhvert, men ubehagelig og vondt er det. Snakk med jordmor eller lege. 

Anonymkode: 45177...c4f

Husker du i hvilken uke de begynte å oppføre seg og snu seg rett vei? 🙂

Anonymkode: 4d367...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sterkt plaget i bekkenet, men også veldig stikkinger i hele mageområdet. Gjør vanvittig vondt når han sparker ned i madrassen ja. I tillegg kan jeg ikke ligge på ryggen uten å få sterkere smerter eller bli svimmel. I natt sparket han hardt rundt navlen så jeg lå våken og prøvde å "holde igjen" sparkene eller hva det var. 

Min første fødsel gikk så fort så har jeg hatt en del tegn til modning. 

Anonymkode: 668f2...f0b

Uff, da er du verre plaget enn meg! Jeg har ikke vondt av sparkinga hans heldigvis, men det kan være ganske ubehagelig når han tøyer og strekker på seg.

Håper det ikke fører til noen komplikasjoner for deg!

Anonymkode: 4d367...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet dere hvordan barnet ligger? Unnskyld for dumt spørsmål, men er førstegangs. Jeg kunne se på legens skjerm at det stod noe som kunne ligne på forkortelsen til tverliggende (burde jo selvfølgelig spurt når jeg var der, men litt sent nå). Er i uke 26 om det skulle bety noe. 

Anonymkode: 158d0...b73

Jeg har ikke fått det bekrefta på ultralyd, men kjenner at det er kraftige spark i en side og et hode som buler ut på motsatt side. Men heldigvis ingen spark i ribbeina da, har hørt det kan være slitsomt. 🙂

Anonymkode: 4d367...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker du i hvilken uke de begynte å oppføre seg og snu seg rett vei? 🙂

Anonymkode: 4d367...404

Uke 36 og uke 31

Anonymkode: 45177...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff, da er du verre plaget enn meg! Jeg har ikke vondt av sparkinga hans heldigvis, men det kan være ganske ubehagelig når han tøyer og strekker på seg.

Håper det ikke fører til noen komplikasjoner for deg!

Anonymkode: 4d367...404

Han er så veldig aktiv og sterk, så her er det mer eller mindre konstant bevegelse. Noen ganger føler jeg bevegelse/spark 4 steder på likt, hver sin ende. Magen beveger seg som en bølge i blant, helt merkelig. Vi har tullet fælt med at denne har ADHD 😅

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er så veldig aktiv og sterk, så her er det mer eller mindre konstant bevegelse. Noen ganger føler jeg bevegelse/spark 4 steder på likt, hver sin ende. Magen beveger seg som en bølge i blant, helt merkelig. Vi har tullet fælt med at denne har ADHD 😅

Anonymkode: 668f2...f0b

Her er det også en veldig aktiv krabat, men det var min første også. Da han kom ut var han en rolig og medgjørlig baby, så krysser fingrene for at historien gjentar seg!

Pussig nok lurer jeg på om han har snudd seg rett vei i løpet av dagen i dag, nesten så det hjalp å snakke om det. Han tøyde seg voldsomt ei stund, og nå kjenner jeg press mot ribbeina, og har ikke fått noen sidespark på mange timer. 🤞

Anonymkode: 4d367...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det også en veldig aktiv krabat, men det var min første også. Da han kom ut var han en rolig og medgjørlig baby, så krysser fingrene for at historien gjentar seg!

Pussig nok lurer jeg på om han har snudd seg rett vei i løpet av dagen i dag, nesten så det hjalp å snakke om det. Han tøyde seg voldsomt ei stund, og nå kjenner jeg press mot ribbeina, og har ikke fått noen sidespark på mange timer. 🤞

Anonymkode: 4d367...404

Her er det fremdeles det samme. 

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene var i tverrleie hele tiden frem til hun snudde seg av seg selv natt til 37+0, kunne ikke unngå å merke det kan du si... Ble ikke keisersnitt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hobby skrev:

Ene var i tverrleie hele tiden frem til hun snudde seg av seg selv natt til 37+0, kunne ikke unngå å merke det kan du si... Ble ikke keisersnitt😊

Du følte godt at hun snudde seg? Vondt?

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt ubehagelig, men ikke vondt. Våknet av det. Mest rart og fascinerende. Magen såg ut som den levde sitt eget liv😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hobby skrev:

Litt ubehagelig, men ikke vondt. Våknet av det. Mest rart og fascinerende. Magen såg ut som den levde sitt eget liv😂

Spennende! Håper det skjer her 😊

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tverrleie ved alle mine tre svangerskap. Morkake på baksiden med første, foran åpningen med andre og foran på magen med tredje. Mye strekk til alle kanter av magen. Kunne liksom holde hånden på hodet, og se en albue stikke ut 🙃 Ofte rare kraftige bølgebevegelser, men sjeldent smerte. Mye kynnere mot slutten, men ingen barn ble født for tidlig. Fikk beskjed om at livmoren min ikke var annerledes (hjerteformet) som kan være tilfelle ved tverrleie, noe jeg synes var litt rart siden alle mine hadde ligget på tvers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Trimsi skrev:

Har hatt tverrleie ved alle mine tre svangerskap. Morkake på baksiden med første, foran åpningen med andre og foran på magen med tredje. Mye strekk til alle kanter av magen. Kunne liksom holde hånden på hodet, og se en albue stikke ut 🙃 Ofte rare kraftige bølgebevegelser, men sjeldent smerte. Mye kynnere mot slutten, men ingen barn ble født for tidlig. Fikk beskjed om at livmoren min ikke var annerledes (hjerteformet) som kan være tilfelle ved tverrleie, noe jeg synes var litt rart siden alle mine hadde ligget på tvers.

Fødte naturlig med alle? Evt når snudde de seg?

Anonymkode: 668f2...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...