Gå til innhold

Dere som bruker lifesum..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere som spiser kveldsmat når dere skal registrere det i lifesum? Den appen har jo bare frokost, lunsj, middag og snacks. Jeg spiser kveldsmat i tillegg, og får tydeligvis ikke registrert det som et vanlig måltid.

Jeg lurer også på om den regner ut feil kaloribehov, da jeg la inn at jeg ville gå ned 2 kg og fikk som resultat at jeg skal legge meg på 1300 kalorier daglig som jo er hvileforbrenningen min (jeg forbrenner nok i overkant av 2300 kalorier daglig) og synes det var veldig rart, så har skrudd den opp på 1500. 

Anonymkode: e4741...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 kilo hver uke, eller totalt 2 kilo? Og har du valgt en plan eller kun vektnedgang? Hvis jeg spiser et ekstra måltid, så legger jeg det bare inn under snacks. Tror ikke det har så mye å si hvor ting havner. 😊 

Anonymkode: ff79a...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 kilo hver uke, eller totalt 2 kilo? Og har du valgt en plan eller kun vektnedgang? Hvis jeg spiser et ekstra måltid, så legger jeg det bare inn under snacks. Tror ikke det har så mye å si hvor ting havner. 😊 

Anonymkode: ff79a...7b3

2 kg totalt ja. Har ikke valgt noen matplan da jeg bare må spise litt mindre snacks og trene et par ganger ekstra i uka, men tenkte det var fint å holde litt oversikt over kaloriene i noen uker. 

Anonymkode: e4741...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 kg totalt ja. Har ikke valgt noen matplan da jeg bare må spise litt mindre snacks og trene et par ganger ekstra i uka, men tenkte det var fint å holde litt oversikt over kaloriene i noen uker. 

Anonymkode: e4741...52e

Da høres det rart ut at Lifesum har lagt deg så lavt i kalorier. Høres mer fornuftig ut å ligge på 1500. Selv skal jeg ned 10 kilo. Lifesum har regnet ut at jeg skal ligge på 1600 kcal pr dag, basert på min høyde og vekt, om jeg vil gå ned ca 0,5 kg i uken. 

Anonymkode: ff79a...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å legge inn det du spiser under et annet måltid, eller under snacks. Spiller ingen rolle om det står som et eget måltid. Dagssummen blir den samme uansett. 

Anonymkode: c0c34...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noe galt med lifesum? Jeg får også opp 1300 kalorier uansett hvor stort vekttap og over hvor lang tid jeg ønsker å gå ned. Synes det er for lite. Går appen ut i fra høyde og ikke vekt? Jeg er 1.64. 

Anonymkode: b4bbc...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er noe galt med lifesum? Jeg får også opp 1300 kalorier uansett hvor stort vekttap og over hvor lang tid jeg ønsker å gå ned. Synes det er for lite. Går appen ut i fra høyde og ikke vekt? Jeg er 1.64. 

Anonymkode: b4bbc...6bf

Det kan være.. jeg er 160. I fjor da jeg skulle ta av meg et par kilo også så mener jeg på at den stilte seg inn på over 1700 kalorier, noe som jeg føler stemmer bedre enn 1300 kcal. 

Anonymkode: e4741...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...