AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Fikk mye hat av ei kjerring som gikk tur og så at jeg galopperte hesten på en asfaltvei. Det var ikke en lang strekke, bare et par hundre meter. Er det så farlig? Anonymkode: 8dde1...043
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Da jeg dreiv med ridning (15 år siden) så lærte vi veldig strengt at man ikke skal trave eller gallopere på asfalt. Anonymkode: 3b884...f04 32
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Det har ikke hesten godt av nei! Anonymkode: ad9ec...4e5 23
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Fra dag en lærte vi at det IKKE var lov. Det er utrolig hardt for beina til hesten å galoppere på asfalt, i tillegg til at den er glatt slik at det lettere kan skje ulykker hvis hesten skvetter. Anonymkode: a5504...986 25
Marikken Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Som de andre sier: Asfalt er svært hardt og vil gi en altfor høy belastning på bena i galopp. Styr unna! 22
Gjest B_K_W Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 Er hesten skodd? Da ville jeg unngått det. Både pga høy belastning og fordi sko på asfalt er glatt og du kan risikere at hesten sklir. Med sko ville jeg holdt meg til maks rolig trav. Det kan styrke senene i riktige mengder. Hilsen hovslager og barfottrimmer
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 Ikke bra for hesten, men man skal heller ikke galoppere forbi folk, men skritte da mange er redd hester som kommer i full fart mot eller forbi dem. Anonymkode: 774df...480 16
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bra for hesten, men man skal heller ikke galoppere forbi folk, men skritte da mange er redd hester som kommer i full fart mot eller forbi dem. Anonymkode: 774df...480 Var bare den lille hunden hun hadde med seg som ble redd. Den fløy ut i skogen 🤣 Anonymkode: 8dde1...043
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var bare den lille hunden hun hadde med seg som ble redd. Den fløy ut i skogen 🤣 Anonymkode: 8dde1...043 Du virker jo utrolig sympatisk🙄 Sånne idioter som deg bidrar ikke akkurat til å gi hestefolk et godt rykte🤦♀️ Anonymkode: c6792...fe4 60
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var bare den lille hunden hun hadde med seg som ble redd. Den fløy ut i skogen 🤣 Anonymkode: 8dde1...043 Ja kjempegøy.... Anonymkode: a5504...986 16
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du virker jo utrolig sympatisk🙄 Sånne idioter som deg bidrar ikke akkurat til å gi hestefolk et godt rykte🤦♀️ Anonymkode: c6792...fe4 Var jo bare gøy da, den bykset ut i skogen og bjeffet febrilsk. Hun dama overreagerte og skrek til meg at det var ulovlig å galoppere på asfalt. Herregud. Tror neppe man får bot for det for å si det sånn. Det er heller ikke fartsgrense for hester, jeg og Louis Vuitton (hesten) hadde det bare gøy! Anonymkode: 8dde1...043
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 Tja, kommer vel ann på fartsgrensa. Man regnes vel som kjørende? Anonymkode: 1c123...386
Gjest kriwin80 Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 Ooooooooooooooooooooai ai ai ai.........boff😴
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Var jo bare gøy da, den bykset ut i skogen og bjeffet febrilsk. Hun dama overreagerte og skrek til meg at det var ulovlig å galoppere på asfalt. Herregud. Tror neppe man får bot for det for å si det sånn. Det er heller ikke fartsgrense for hester, jeg og Louis Vuitton (hesten) hadde det bare gøy! Anonymkode: 8dde1...043 Vi har faktisk lover for dyrevelferd. Ikke at jeg kan nok om hester til å si noe om det her bryter med den, men det finnes lover ja. Det finnes også noe som kalles folkeskikk og respekt ovenfor andre, både dyr og menneske. Anonymkode: f2f88...e41 16
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var jo bare gøy da, den bykset ut i skogen og bjeffet febrilsk. Hun dama overreagerte og skrek til meg at det var ulovlig å galoppere på asfalt. Herregud. Tror neppe man får bot for det for å si det sånn. Det er heller ikke fartsgrense for hester, jeg og Louis Vuitton (hesten) hadde det bare gøy! Anonymkode: 8dde1...043 Stakkars både hund og hest. Det er utrolig hardt for beina til hesten å galoppere på asfalt og å skremme hunden er faktisk akkurat like ille som at en bilist raser forbi i full fart og skremmer hesten. De fleste hestefolk vet vel hvor irriterende og skummelt det er med bilister som raser forbi og skremmer hestene våre. Skjønner godt at dama ble forbannet på deg og hun overreagerte IKKE! Hva om hunden hadde løpt ut i veien i stedet og blitt påkjørt? Hadde du glist like mye da? Eller om den hadde stukket langt til skogs og blitt borte lenge? Dama er faktisk glad i hunden sin selv om den bare er en ubetydelig liten mopp for deg. Man kan ha det gøy med hesten uten å ri ned folk og hunder og galoppere på asfalt. Jeg har mye moro med min og har mye fart, men ikke på asfalt og jeg går selvfølgelig ned til skritt om jeg møter folk eller biler. Fra er hestemenneske til et annet, du virker JÆVLIG usympatisk og er en skam for sporten vår! Anonymkode: a8854...86c 23
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stakkars både hund og hest. Det er utrolig hardt for beina til hesten å galoppere på asfalt og å skremme hunden er faktisk akkurat like ille som at en bilist raser forbi i full fart og skremmer hesten. De fleste hestefolk vet vel hvor irriterende og skummelt det er med bilister som raser forbi og skremmer hestene våre. Skjønner godt at dama ble forbannet på deg og hun overreagerte IKKE! Hva om hunden hadde løpt ut i veien i stedet og blitt påkjørt? Hadde du glist like mye da? Eller om den hadde stukket langt til skogs og blitt borte lenge? Dama er faktisk glad i hunden sin selv om den bare er en ubetydelig liten mopp for deg. Man kan ha det gøy med hesten uten å ri ned folk og hunder og galoppere på asfalt. Jeg har mye moro med min og har mye fart, men ikke på asfalt og jeg går selvfølgelig ned til skritt om jeg møter folk eller biler. Fra er hestemenneske til et annet, du virker JÆVLIG usympatisk og er en skam for sporten vår! Anonymkode: a8854...86c Hun troller bare. Ingenting å hisse seg opp over. Anonymkode: 9172f...6ed 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun troller bare. Ingenting å hisse seg opp over. Anonymkode: 9172f...6ed Jeg er ikke hissig. Men man vet aldri, finnes mange idiotiske fjortiser som driver med hest. Anonymkode: a8854...86c 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var jo bare gøy da, den bykset ut i skogen og bjeffet febrilsk. Hun dama overreagerte og skrek til meg at det var ulovlig å galoppere på asfalt. Herregud. Tror neppe man får bot for det for å si det sånn. Det er heller ikke fartsgrense for hester, jeg og Louis Vuitton (hesten) hadde det bare gøy! Anonymkode: 8dde1...043 Ja sikkert 🙄 Anonymkode: a5504...986 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Var bare den lille hunden hun hadde med seg som ble redd. Den fløy ut i skogen 🤣 Anonymkode: 8dde1...043 5 hours ago, AnonymBruker said: Fikk mye hat av ei kjerring som gikk tur og så at jeg galopperte hesten på en asfaltvei. Det var ikke en lang strekke, bare et par hundre meter. Er det så farlig? Anonymkode: 8dde1...043 3 hours ago, AnonymBruker said: Var jo bare gøy da, den bykset ut i skogen og bjeffet febrilsk. Hun dama overreagerte og skrek til meg at det var ulovlig å galoppere på asfalt. Herregud. Tror neppe man får bot for det for å si det sånn. Det er heller ikke fartsgrense for hester, jeg og Louis Vuitton (hesten) hadde det bare gøy! Anonymkode: 8dde1...043 Håper du troller Om ikke er du et meget usympatisk menneske og jeg skjemmes av å drive med samme sport som deg. Man tar hensyn når man passerer andre og man galopperer ikke på asfalt. Rolig, kontrollert trav i korte strekker på hardt underlag kan være styrkende, men man må være obs på overbelastning og være forsiktig. Anonymkode: 68981...d0c 7
Sizz- Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra dag en lærte vi at det IKKE var lov. Det er utrolig hardt for beina til hesten å galoppere på asfalt, i tillegg til at den er glatt slik at det lettere kan skje ulykker hvis hesten skvetter. Anonymkode: a5504...986 Enig. Dette er en uskreven regel. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå