Gå til innhold

Eks venninne vil ta hevn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt. 
En bekjent av meg har brukt med som hobbypsykolog i over 1 år. Hun ringer natt og dag og truer med selvmord og er psykisk ustabil. Hun har alene ansvaret for 3 små barn. Hun dynger også ned barna sine med hennes problemer. Jeg kontaktet barnevernet for barna lider under disse forholdene. 
Hun er forståelig nok rasende på meg for det. 
Jeg måtte til slutt blokkere henne i alle kanaler. Meldingene raste inn. 
som hevn sender hun nå meldinger til mannen min og sier at jeg plager henne. At hun skal opprette besøksforbud mot meg. Hun skriver også at hun har snakket med masse folk på min hjemplass som sier jeg er bipolar og gal og bare finner på historier.. 

hvor farlig er den dama? 
ja, jeg skjønner at å bli meldt til barnevernet er forferdelig. Men når hun ringer rundt dag og natt og truer med selvmord?? Hva valg har jeg? 

Anonymkode: 6a76c...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud😳Ta vare på alle meldingene og gå til advokat med det. Blitt utsatt for noe lignende selv og jeg fikk stoppet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun beviser jo nettopp hvorfor hun burde meldes til barnevernet når hun oppfører seg sånn. Ta vare på alt av meldinger og vis til barnevernet. 

Anonymkode: bc8f1...bc8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Ta vare på alt du får. Hun kommer ingen vei med påstander å det svekker bare hennes karakter. Du gjorde det rette

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, jauda skrev:

Herregud😳Ta vare på alle meldingene og gå til advokat med det. Blitt utsatt for noe lignende selv og jeg fikk stoppet. 

Hun har skrevet på messenger. Plutselig oppdaget jeg at nesten alt hun har skrevet om dette er fjernet.. hun har slettet. Uansett kan eksperter finne fram igjen meldinger om det skulle bli aktuelt. 
er redd hun skal kontakte sjefen min, komme med løgner eller andre fæle ting

Anonymkode: 6a76c...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Baracuda skrev:

Enig. Ta vare på alt du får. Hun kommer ingen vei med påstander å det svekker bare hennes karakter. Du gjorde det rette

Jeg har fortalt alt til barnevernet som jeg har bekymret meg over når det gjelder henne og barna. Mer har jeg egentlig ikke å si. Nå har de fått den infoen av meg, og jeg vil helst ikke ha mer med henne å gjøre. Er bare redd hevnen 

Anonymkode: 6a76c...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! For en situasjon! Jeg tror også det er lurt at du tar vare på alt av meldinger som du kan, og at du er helt ærlig og åpen med BV om at du blir trakassert av henne. En slik ustabil person skal ikke ha omsorg for barn. 

 

Endret av Gorilla
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha trukket deg fra det vennskapet mye tidligere, du framstår jo som en litt fake venn her når hun forteller deg til i fortrolighet og du bruker det imot henne. 

Anonymkode: 481ac...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har skrevet på messenger. Plutselig oppdaget jeg at nesten alt hun har skrevet om dette er fjernet.. hun har slettet. Uansett kan eksperter finne fram igjen meldinger om det skulle bli aktuelt. 
er redd hun skal kontakte sjefen min, komme med løgner eller andre fæle ting

Anonymkode: 6a76c...878

Men det synst jeg var rart. Hun kan ikke slette meldinger overtid.

Hva slags yrke du jobber i? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jauda skrev:

Men det synst jeg var rart. Hun kan ikke slette meldinger overtid.

Hva slags yrke du jobber i? 

Når jeg går inn på messenger er veldig mye borte. Jeg er ikke ute etter å ødelegge for henne eller være slem. Har bare blitt ekstremt mye og jo mer jeg vet jo mer bekymret har jeg blitt for barna. 
jeg jobber på sykehus 

Anonymkode: 6a76c...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med sjefen din. Fortell det du skriver her. At du i beste mening valgte å melde til barnevern, og nå er denne dama etter deg og truer med det ene og det andre. At de skal være obs. Bedre å være i forkant. 

Anonymkode: 76e8a...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke rakk å ta skjermdump av Messenger, men mannen din kan gjøre det dersom han ikke har blokkert henne. Så har du noe som beviser hvor gal hun er, i tillfelle hun kontakter sjefen din. Jeg tror også det kan være greit å snakke med sjefen på forhånd. Slik som hun oppfører seg tenker jeg det bare er et spørsmål om tid før hun kontakter vedkommende. Kanskje du kan la sjefen lese det du skrev til oss, for å spare litt tid, og så er du sikker på at det ikke blir noen misforståelser, eller at du glemmer å si noe.

Anonymkode: f2844...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd du ikke rakk å ta skjermdump av Messenger, men mannen din kan gjøre det dersom han ikke har blokkert henne. Så har du noe som beviser hvor gal hun er, i tillfelle hun kontakter sjefen din. Jeg tror også det kan være greit å snakke med sjefen på forhånd. Slik som hun oppfører seg tenker jeg det bare er et spørsmål om tid før hun kontakter vedkommende. Kanskje du kan la sjefen lese det du skrev til oss, for å spare litt tid, og så er du sikker på at det ikke blir noen misforståelser, eller at du glemmer å si noe.

Anonymkode: f2844...ca4

Høres ut som en god idé. Snakket med noen kollegaer i dag, og de støttet meg fullt ut over det valget jeg gjorde. Jeg nevnte ikke navnet hennes. De kjenner henne ikke uansett. Vil ikke sette henne i dårlig lys hverken i hennes miljø eller annet. Vil ikke ødelegge for henne eller sette henne i en vondt situasjon. Hensikten min var at jeg fikk snakket med de som evt kan hjelpe henne 

Anonymkode: 6a76c...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...