Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er vanlig, vi krangler MYE om dette. Hvor mange GB har deres ungdommer i abonnementet??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har 1GB

Anonymkode: e8f99...7a0

AnonymBruker
Skrevet

14 åringen min har 5 GB, aldri spurt om mer, aner ikke om hun går tom av og til. Hun vet at det er uaktuelt å streame masse på banen f.eks., hos venner låner hun wifi. Lillesøster på 8 har ikke data, bare kontantkort. Jeg har jobbtelefon med jobbabo., ellers kunne vi ev. hatt et familieabo. 

Anonymkode: 3cc2a...362

AnonymBruker
Skrevet

15 MB har sønnen vår på 15. Vurderer å krypme det.

Anonymkode: d85e1...d40

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 MB har sønnen vår på 15. Vurderer å krypme det.

Meinte GB

Skrevet

Gunnen tilat jeg spør, er at min 15 åring har 10 gb, og hn snur døgnet i disse coronatidene.

Jeg skrur av wifi når vi legger oss rundt 24.00. Det hjelper jo ikke med så mye gb, så jeg inndrar tlf om kvelden.

Vi krangler, og vi krangler... Hva gjør dere? 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, norovirus said:

Gunnen tilat jeg spør, er at min 15 åring har 10 gb, og hn snur døgnet i disse coronatidene.

Jeg skrur av wifi når vi legger oss rundt 24.00. Det hjelper jo ikke med så mye gb, så jeg inndrar tlf om kvelden.

Vi krangler, og vi krangler... Hva gjør dere? 

Han får bare lære seg at sånn er livet. Alternativ kan han betale større abonnement med lommepengene sine. At en tenåring skal ha 10 GB data i måneden er helt tullete!

Anonymkode: 423c3...013

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han får bare lære seg at sånn er livet. Alternativ kan han betale større abonnement med lommepengene sine. At en tenåring skal ha 10 GB data i måneden er helt tullete!

Anonymkode: 423c3...013

Takk for svar, jeg spør fordi jeg er oppriktig interessert i hva som er vanlig datapakke for 15 åringer.

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 5 og 10 tenker jeg er vanlig.

La han bruke nettet han vil, han må lære selv. Når man er 15 må man faktisk lære seg å ta litt ansvar for egne vaner og vurdere konsekvensene.

Anonymkode: 04348...203

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

5GB er greit, for ofte er det rollover utover det som en får nytte av om han er mye i wifiområde. Så skrur dere på wifi hjemme og lar han styre og lære selv ved å gå på eventuelle smeller søvnmessig. Han er straks gammel nok til å flytte ut og burde kunne styre det greit selv etterhvert. Du får mase han opp til samme tid uansett som om det hadde vært skole i coronatidene, og når han starter på skolen igjen lar du han selv stå opp og stå til konsekvensene. 

Anonymkode: 7b000...34c

Skrevet

Ja, vi får han opp ( han har vekkerklokke). Han må logge seg inn på skoleappen mlm 08.30-09.00. Men det blir mye soving ila dagen, pga at det blir for mye nattevåk... Savner hverdagene :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...