AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Del Skrevet 6. mai 2020 Det fungerer ikke sånn at vi bare kan kjøpe den bunaden vi liker utseendet på. Vi har bunad som er fra det stedet vi er født og oppvokst/der våre foreldre /besteforeldre kommer fra. Jeg har romsdalsbunad siden jeg kommer derifra, og synes den er enkel i forhold til mange andre bunader, men det er der jeg er oppvokst og min familie kommer fra, så det er helt uaktuelt å skaffe meg sunnmørsbunad/hardangerbunad bare fordi jeg synes den er veldig flott. Bunad er like hellig som "Ja vi elsker" eller det norske flagg. Det kødder vi ikke med! Anonymkode: 0efdf...ea8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Del Skrevet 6. mai 2020 huff den bunadmafiaen. Kan ikke folk få lovt til å pynte seg som de vil? Det er bunad og ikke uniform vi snakker om. Anonymkode: 5291b...529 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. mai 2020 #3 Del Skrevet 6. mai 2020 Og der var bunadspolitiet på plass, i år også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Del Skrevet 6. mai 2020 Han her slekt derfra selv om han er oppvokst i Bærum. Anonymkode: c6ee5...626 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Del Skrevet 6. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det fungerer ikke sånn at vi bare kan kjøpe den bunaden vi liker utseendet på. Anonymkode: 0efdf...ea8 Jo, gjør det ikke akkurat det? Har ikke hørt om noen lover på dette området. Anonymkode: 55bd1...93a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Del Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han her slekt derfra selv om han er oppvokst i Bærum. Anonymkode: c6ee5...626 Stemmer det? Han sa han valgte hardangerbunad fordi broren hans var Lothepus og Vendela syntes den var fin Ts Anonymkode: 0efdf...ea8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Del Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, gjør det ikke akkurat det? Har ikke hørt om noen lover på dette området. Anonymkode: 55bd1...93a Da har du ikke peiling. Helt fra gammelt av har man hatt bunad fra det området man komme fra eller hvor man har aner. Det er jo det som er så kjekt når man går rundt 17 mai og ser alle de forskjellige draktene, også finner man ut hvor folk kommer fra eller har aner Anonymkode: 0efdf...ea8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #8 Del Skrevet 6. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: huff den bunadmafiaen. Kan ikke folk få lovt til å pynte seg som de vil? Det er bunad og ikke uniform vi snakker om. Anonymkode: 5291b...529 Det er jo akkurat det som er greia med bunad, at bunaden representerer hvor i landet du kommer fra. Anonymkode: 0efdf...ea8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Del Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da har du ikke peiling. Helt fra gammelt av har man hatt bunad fra det området man komme fra eller hvor man har aner. Det er jo det som er så kjekt når man går rundt 17 mai og ser alle de forskjellige draktene, også finner man ut hvor folk kommer fra eller har aner Anonymkode: 0efdf...ea8 Hvor står den loven, hvis jeg ikke har peiling når jeg sier det ikke finnes en sånn lov? Personlig aner jeg ikke hvor Petter P har aner, og ikke bryr det meg heller. Det er mye som har vært vanlig fra gammelt av, som å gå i bekken etter vann. Anonymkode: 55bd1...93a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2020 #10 Del Skrevet 6. mai 2020 Jo du kan det, du kan kjøpe deg nordlandsbunad selv om hele slekta di 500 år tilbake i tid er fra Kristiansand. Bunadpolitiet tar seg fri denne 17 maien. 17 mai er avblåst i år, Who cares. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 6. mai 2020 #11 Del Skrevet 6. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du ikke peiling. Helt fra gammelt av har man hatt bunad fra det området man komme fra eller hvor man har aner. Det er jo det som er så kjekt når man går rundt 17 mai og ser alle de forskjellige draktene, også finner man ut hvor folk kommer fra eller har aner Anonymkode: 0efdf...ea8 Ta deg en bolle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #12 Del Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Jo du kan det, du kan kjøpe deg nordlandsbunad selv om hele slekta di 500 år tilbake i tid er fra Kristiansand. Bunadpolitiet tar seg fri denne 17 maien. 17 mai er avblåst i år, Who cares., Har du bunad? Anonymkode: 0efdf...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #13 Del Skrevet 6. mai 2020 5 minutter siden, Apocalypte said: Jo du kan det, du kan kjøpe deg nordlandsbunad selv om hele slekta di 500 år tilbake i tid er fra Kristiansand. Bunadpolitiet tar seg fri denne 17 maien. 17 mai er avblåst i år, Who cares. Heldigvis slipper vi tenke på kleskoden i år. Anonymkode: 55bd1...93a 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #14 Del Skrevet 6. mai 2020 Jeg kommer fra en plass, en plass jeg ikke liker, en plass jeg har hatet siden jeg var barn og flyttet fra så snart jeg ble 16 og sjelden og aldri vært tilbake til siden. Jeg fikk bunad fra det område i konfirmasjomspresang men etter den tid har den blitt hengende i skapet som en skamplett og samlet støv før jeg solgte den i fjor og kjøpte en helt ny fra der jeg bor nå. Som er et helt annen geografisk sted. En plass jeg elsker og ikke har noe røtter fra biologisk sett. Og jeg har lyst å si til bunadspolitiet; kjøss meg langt opp etter, kan gjerne si det til de mens jeg står i bunaden min og med en stor og god stolthet! Gi litt f ts, legg politi uniformen din litt på hylla, du trenger den ikke. Det er lov å skaffe seg hvilken som helst bunad her i landet. Om folk fra sør kjøper en bunad fra nord og ikke har gjort noe annen ulovlig enn å krenke sånne som deg ts vel heia h*n🙌 Anonymkode: d1f5b...7aa 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2020 #15 Del Skrevet 6. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du bunad? Anonymkode: 0efdf...ea8 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2020 #16 Del Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer fra en plass, en plass jeg ikke liker, en plass jeg har hatet siden jeg var barn og flyttet fra så snart jeg ble 16 og sjelden og aldri vært tilbake til siden. Jeg fikk bunad fra det område i konfirmasjomspresang men etter den tid har den blitt hengende i skapet som en skamplett og samlet støv før jeg solgte den i fjor og kjøpte en helt ny fra der jeg bor nå. Som er et helt annen geografisk sted. En plass jeg elsker og ikke har noe røtter fra biologisk sett. Og jeg har lyst å si til bunadspolitiet; kjøss meg langt opp etter, kan gjerne si det til de mens jeg står i bunaden min og med en stor og god stolthet! Gi litt f ts, legg politi uniformen din litt på hylla, du trenger den ikke. Det er lov å skaffe seg hvilken som helst bunad her i landet. Om folk fra sør kjøper en bunad fra nord og ikke har gjort noe annen ulovlig enn å krenke sånne som deg ts vel heia h*n🙌 Anonymkode: d1f5b...7aa 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amo Skrevet 6. mai 2020 #17 Del Skrevet 6. mai 2020 Er ikke Hardangerbunad nasjonaldrakt? At politiet godtar at alle kan bruke den? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 6. mai 2020 #18 Del Skrevet 6. mai 2020 (endret) Jeg synes bunad er et fantastisk flagg som eierne burde være kjempestolte av. Så synes det er trist at det selvutnevnte bunadspolitiet skal skremme folk fra å kjøpe og bruke bunad. Endret 6. mai 2020 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 6. mai 2020 #19 Del Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, amo skrev: Er ikke Hardangerbunad nasjonaldrakt? At politiet godtar at alle kan bruke den? Håper du er ironisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #20 Del Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, amo skrev: Er ikke Hardangerbunad nasjonaldrakt? At politiet godtar at alle kan bruke den? Jo det er den, men det er fordi den en gang ble kåret som Norges fineste bunad, på samme måte som vi har en nasjonalfugl eller nasjonal hunderase... Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan skaffe seg en bunad fra det fylket eller kommunen de er vokst opp, selv om det kanskje ikke har vært tradisjon med bunad i familien? Anonymkode: 0efdf...ea8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå