Helise Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Hei 🙂 Jeg har en katt som elsker lukten av Pukka Night time te. Han reagerer som om det hadde vært kattemynte. Om jeg lager meg en kopp tar det ikke lang tid før han snuser ut i lufta og leter etter kilden til lukta. Om han ligger og sover så våkner han. Han ruller seg og maler. Jeg kan ikke ha pakken med te stående framme på kjøkkenbenken, for da er han på den med en gang og roter den utover 😅 Jeg lurer på om noen vet hva han liker så godt? Den inneholder ikke mynte av noe slag. Spoiler
Skogkatten Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Jeg vet ikke hva de reagerer på, men katten til en venninne elsker Pukkas lakriste. Hun kan ikke lenger ha teen hjemme, for den får ikke være i fred, så hun drikker den kun på jobb. For å glede katten tar hun av og til med de tomme posene hjem til katten, først leker den med dem og etterpå legger den seg oppå dem som de var en skatt. Jeg har sett video av seansen, ganske underholdene. Så jeg kan ikke svare på det du spør om, men jeg vet at det ikke er et ukjent fenomen 🙂
moonflower__ Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Det er valerianrot (legevendelrot på norsk) katten reagerer på Den kalles noen ganger for katterot, nettopp fordi katter reagerer som de gjør.
Minya Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Hahahaha, det er valerian i den, en av kattemynte-plantene XD Ikke rart han blir ellevill Matmor drikker jo catnip hver kveld! Edit; Ifølge HrMinya er også både havregress og basilikum noe som enkelte katter simpelthen ELSKER å gni seg på. Han vokste opp med mange katter og svigermor har alltid hatt kjøkkenhager så han har sett kattene kose seg med mye rart. Endret 7. mai 2020 av Minya 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå