AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Når jeg kjenner jeg brygger på et anfall eller under anfallet, så kan jeg få skikkelig cravings på sjokolade og smågodt. Og så blir jeg kjempetørst. Å drikke vann gjør selvfølgelig ingenting. Men gir dere etter for cravings? Bortsett fra kalorier, har det noe å si for anfallet? Anonymkode: 7fe75...46b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Det samme skjer med meg (men ikke hver gang), blir kjempe tørst og får lyst på godteri når jeg begynner å bli litt bedre eller kommer meg opp av senga. Men først få i meg mat, såklart. Men det er litt rart, har tenkt på om sukker kan trigge anfall også.. men jeg har nok mest hormonell og stress utløst migrene. Hva med deg? Anonymkode: 7f68f...960
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det samme skjer med meg (men ikke hver gang), blir kjempe tørst og får lyst på godteri når jeg begynner å bli litt bedre eller kommer meg opp av senga. Men først få i meg mat, såklart. Men det er litt rart, har tenkt på om sukker kan trigge anfall også.. men jeg har nok mest hormonell og stress utløst migrene. Hva med deg? Anonymkode: 7f68f...960 Jeg kan ikke koble noen typer mat til å utløse anfall. Det eneste er for lite mat over lengre tid. Men en bunnløs tørste, og noen ganger skikkelig cravings gjerne kvelden før anfallet kommer. Har gitt etter for cravinger ofte, kanskje fordi jeg har en god unnskyldning for søtt, men kanskje også for å ha en ting mindre å plages med når anfallet setter inn. Jeg bare undres om hjernen prøver å fortelle meg hva den trenger, eller om den bare lurer meg. Anonymkode: 7fe75...46b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke koble noen typer mat til å utløse anfall. Det eneste er for lite mat over lengre tid. Men en bunnløs tørste, og noen ganger skikkelig cravings gjerne kvelden før anfallet kommer. Har gitt etter for cravinger ofte, kanskje fordi jeg har en god unnskyldning for søtt, men kanskje også for å ha en ting mindre å plages med når anfallet setter inn. Jeg bare undres om hjernen prøver å fortelle meg hva den trenger, eller om den bare lurer meg. Anonymkode: 7fe75...46b Du burde drikke farris eller kjøpe «Resorb» på apoteket, som du drikker hvis du er veldig tørst - da trenger du kanskje å fylle på med salter og få på plass væskebalansen. Anonymkode: 7f68f...960 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde drikke farris eller kjøpe «Resorb» på apoteket, som du drikker hvis du er veldig tørst - da trenger du kanskje å fylle på med salter og få på plass væskebalansen. Anonymkode: 7f68f...960 Det er sant! Anonymkode: 7fe75...46b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 Cola og potetgull, etter nevrologens godkjennelse og forslag, Særlig litt ut i anfallet trenger jeg det. Når det verste er over. Anonymkode: 8f1dd...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cola og potetgull, etter nevrologens godkjennelse og forslag, Særlig litt ut i anfallet trenger jeg det. Når det verste er over. Anonymkode: 8f1dd...6ef Aha, så nevrologen sa det! Ga han noen begrunnelse? Anonymkode: 7fe75...46b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 Å bli tørst og å cravings er noen av symptomene i den predominale fasen av et migreneanfall. Det trenger ikke nødvendigvis å være sånn at f.eks. søtsaker trigger et migreneanfall, men at det rett og slett er et forvarsel på at et anfall er på vei. Anonymkode: 78910...94f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å bli tørst og å cravings er noen av symptomene i den predominale fasen av et migreneanfall. Det trenger ikke nødvendigvis å være sånn at f.eks. søtsaker trigger et migreneanfall, men at det rett og slett er et forvarsel på at et anfall er på vei. Anonymkode: 78910...94f Hei! Ja, det er det jeg mener. At det er et forvarsel og ikke trigger. Sånn er det hos meg i alle fall. Anonymkode: 7fe75...46b
Kalevala Skrevet 8. mai 2020 #10 Skrevet 8. mai 2020 Huff ja, jeg gjør det altså. Ofte skjønner jeg ikke før etterpå at det var migrenen som fremkalte cravings. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #11 Skrevet 8. mai 2020 5 timer siden, Kalevala skrev: Huff ja, jeg gjør det altså. Ofte skjønner jeg ikke før etterpå at det var migrenen som fremkalte cravings. Nei, det er ikke så lett å fange opp signalene. Tankene blir så rare under migrene. Men den siste tiden har jeg klart bedre å fange opp tegn på at migreneanfall er på vei. Anonymkode: 7fe75...46b
Kalevala Skrevet 8. mai 2020 #12 Skrevet 8. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke så lett å fange opp signalene. Tankene blir så rare under migrene. Men den siste tiden har jeg klart bedre å fange opp tegn på at migreneanfall er på vei. Så bra! Da kan du roe ned, og eventuelt ta anfallsmedisin tidlig nok. Tankene blir rare ja. Det er f.eks. veldig vanskelig å overtale seg selv om at det faktisk er et migreneanfall på vei, og at man trenger medisin. "Det kan jo hende det går over av seg selv"? Det skjer jo svært sjelden. 1
GulSitron Skrevet 8. mai 2020 #13 Skrevet 8. mai 2020 I forkant av mine anfall har jeg kommet frem til at jeg i en periode har cravet mye sjokolade, vært litt "over the top" energi messig og vært irritabel. I noen tilfeller har jeg drukket vin i forkant også. (at anfallet kommer noen dager senere) Jeg får "heldigvis" aura i forkant, så jeg kan avverge et fullbårent anfall hvis jeg rekker å ta medisinen så fort som mulig ved aura. Nå som jeg er gravid, får jeg ikke lov av legen å ta de medisinene som fungerer best - jeg må holde meg til paracet. Skikkelig kjedelig når du alltid har zomig nasal i veska på nattevakt, men ikke kan ta den når du får anfall, så du sitter i 8t med hodepine og sløret tale + nedsatt syn..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #14 Skrevet 8. mai 2020 På 6.5.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev: Cola og potetgull, etter nevrologens godkjennelse og forslag, Særlig litt ut i anfallet trenger jeg det. Når det verste er over. Anonymkode: 8f1dd...6ef Så rart, akkurat det samme hjelper for meg. Salt chips, cola, eller litt Freia melkesjokolade. Av og til hjelper også med en kaffekopp. Alt dette stikk i strid av hva jeg er blitt anbefalt tidligere. Anonymkode: 5f7ff...f48
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #15 Skrevet 9. mai 2020 16 timer siden, Kalevala skrev: Så bra! Da kan du roe ned, og eventuelt ta anfallsmedisin tidlig nok. Tankene blir rare ja. Det er f.eks. veldig vanskelig å overtale seg selv om at det faktisk er et migreneanfall på vei, og at man trenger medisin. "Det kan jo hende det går over av seg selv"? Det skjer jo svært sjelden. Jeg tror også under anfallet at det er over nå. Bare fordi jeg ligger helt i ro og føler meg grei i fem minutter, så tror jeg det er lurt å komme seg opp og gjøre noe. Men da får jeg kjenne det! Anonymkode: 7fe75...46b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #16 Skrevet 9. mai 2020 16 timer siden, GulSitron skrev: I forkant av mine anfall har jeg kommet frem til at jeg i en periode har cravet mye sjokolade, vært litt "over the top" energi messig og vært irritabel. I noen tilfeller har jeg drukket vin i forkant også. (at anfallet kommer noen dager senere) Jeg får "heldigvis" aura i forkant, så jeg kan avverge et fullbårent anfall hvis jeg rekker å ta medisinen så fort som mulig ved aura. Nå som jeg er gravid, får jeg ikke lov av legen å ta de medisinene som fungerer best - jeg må holde meg til paracet. Skikkelig kjedelig når du alltid har zomig nasal i veska på nattevakt, men ikke kan ta den når du får anfall, så du sitter i 8t med hodepine og sløret tale + nedsatt syn.. Mhm! Jeg blir nedstemt, irritabel eller fjollete. Gravid og migreneanfall høres ut som en kjip kombinasjon. Anonymkode: 7fe75...46b
GulSitron Skrevet 9. mai 2020 #17 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mhm! Jeg blir nedstemt, irritabel eller fjollete. Gravid og migreneanfall høres ut som en kjip kombinasjon. Anonymkode: 7fe75...46b Er ikke det kuleste jeg har vært med på, men anfallene jeg har hatt nå har vært mye mildere enn de andre. Heldigvis. Til vanlig hadde jeg kastet opp og vært 100% sengeliggende I minst 48t
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #18 Skrevet 9. mai 2020 21 minutter siden, GulSitron skrev: Er ikke det kuleste jeg har vært med på, men anfallene jeg har hatt nå har vært mye mildere enn de andre. Heldigvis. Til vanlig hadde jeg kastet opp og vært 100% sengeliggende I minst 48t Det er godt å høre de er mildere! Har det med noen hormonforandringer i forbindelse med graviditet? Anonymkode: 7fe75...46b
GulSitron Skrevet 9. mai 2020 #19 Skrevet 9. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er godt å høre de er mildere! Har det med noen hormonforandringer i forbindelse med graviditet? Anonymkode: 7fe75...46b Det aner jeg ikke, men det gir jo litt mening samtidig som det ikke gir helt mening fordi migrene kan oppstå pga hormoner også 🤔 Kroppen ass, en luring
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #20 Skrevet 9. mai 2020 4 minutter siden, GulSitron skrev: Det aner jeg ikke, men det gir jo litt mening samtidig som det ikke gir helt mening fordi migrene kan oppstå pga hormoner også 🤔 Kroppen ass, en luring Jeg hadde like ille migrene under graviditeten som før. Jeg ble såpass ille på et punkt at jeg hadde migrene og hodepine konstant i ca en måned. Det var virkelig ikke en tid jeg vil tilbake til.. Men jeg hadde mindre anfall da jeg ammet. Men jeg vet jo ikke om dette hadde skjedd uavhengig av graviditeten/amming. Mulig det hadde blitt sånn uansett da det ofte kan svinge litt i hyppighet hos meg. Anonymkode: e7066...eb1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå