AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Hei, vet ikke om dette er riktig underforum, men prøver meg her. Moderator får eventuelt bare flytte hvis det blir feil 😊 Jeg bruker samme t-skjorte tre dager på rad, men samboeren synes det er ekkelt, og mener jeg bør bytte hver dag. Men nå har det seg slik at jeg har egen jobbuniform som jeg går i på dagtid, og kommer hjem og dusjer og skifter hver ettermiddag til ca kl 18. Da tar jeg på t-skjorten, som jeg da har på meg til jeg legger meg, ca kl 23. Det vil si at jeg har den på 5 timer om dagen, og totalt 15 timer før jeg bytter. Jeg sier til samboeren min at når hun tar på seg sin t-skjorte klokken 8 på morgenen og går med den til klokken 23, så blir det også 15 timer, men hun mener allikevel det er uhygenisk å ikke bytte hver dag. Hva synes dere? Er jeg uhygenisk som ikke vil ta ny t-skjorte hver dag, eller har hun støv på hjernen? Anonymkode: 4bd21...ca9 1
Inkognitogata Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Vel. Tre dager er litt maksgrense uansett. Med den bruken du beskriver ville to dager vært maks - for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Regelen som er fin å følge er og som er en gyllen regel å følge: Rent tøy etter dusj. Anonymkode: 75afa...0a6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Jeg bruker t-skjorter/ topper til de blir møkkete, eller lukter "brukt" (men jeg bruker ikke den samme flere dager på rad da, det blir for kjedelig, ha,ha) Tipper tre gangers bruk er det mest vanlige for meg og Anonymkode: d8958...ca5 2
Gjest padawan Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Jeg gjlør vel noe av det samme som deg TS. skjorte på jobb og skifter til t-skjorte (eller lignende) når jeg kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regelen som er fin å følge er og som er en gyllen regel å følge: Rent tøy etter dusj. Anonymkode: 75afa...0a6 Klær er ikke nødvendigvis skitne etter en dags bruk, og for meg går det som rent tøy (Truser og sokker går til vask hver dag da). Anonymkode: d8958...ca5 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 T-skjorte eller singlet er som truse og sokker - byttes hver dag, uavhengig av om den er brukt 2 timer eller hele dagen. Anonymkode: e2c80...85b
Aureka Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 Synes fint man kan bruke en t-shirt i tre dager. I et miljøperspektiv burde man sikkert brukt det lenger. Selv bruker jeg en t-skjorte/undertrøye i tre dager. Men lukter den, så bytter jeg selvfølgelig. Sokker og undertøy byttes hver dag. 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klær er ikke nødvendigvis skitne etter en dags bruk, og for meg går det som rent tøy (Truser og sokker går til vask hver dag da). Anonymkode: d8958...ca5 Men kroppen din er som oftest skitten. full av svette og døde hudceller og om du ikke vasker deg daglig; produkter som deo og parfyme Anonymkode: 75afa...0a6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #10 Skrevet 6. mai 2020 Din bruk går helt fint. Folk er hysteriske blitt når det gjelder hygiene, samtidig er folk opptatt av å være miljøbevisste, det henger ikke på greip. Anonymkode: 9884d...9d4 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #11 Skrevet 6. mai 2020 Med mindre du lukter ser jeg ikke vitsen i å bytte oftere. Anonymkode: cad46...bac 2
Minya Skrevet 6. mai 2020 #12 Skrevet 6. mai 2020 Jeg bruker alt av inneklær unntatt undertøy tre dager på rad, mye fordi jeg dusjer omtrent hver tredje dag. Uteklær, som feks cargobukser, blir som regel bare brukt når jeg går ut av huset, og blir dermed brukt til de blir skitne eller jeg føler for å bytte. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. mai 2020 #13 Skrevet 6. mai 2020 Hun overdriver. Det er helt innafor slik du gjør det.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #14 Skrevet 6. mai 2020 Bytter ikke med mindre det må byttes. (Unntaket er sokker og undertøy som byttes hver dag uansett, uten spørsmål.) Når jeg bruker deodorant lukter jeg ingenting under armene. Det er knusketørt, lukter bare av skyllemiddel og deodorant. Og ja, jeg har spurt mannen om han er enig og han var helt enig i at det ikke luktet. Og deodorant har jeg på hver eneste morgen, så da blir det minimalt med lukt på t-skjorten. Bruker t-skjorten da i 3-4 dager uten noen problemer. Men sjekker alltid før jeg tar den på meg om den lukter noen sted, har fått noe flekker, o.l. Etter den fjerde dagen blir jeg mer skeptisk. Har hendt jeg har kastet de til vask bare fordi det har gått så mange dager og føler jeg "må", selv om jeg er sikker på at ingen har merket noe som helst. Bruker man et klesplagg bare noen få timer kan det iallefall brukes flere ganger, da det ikke har blitt brukt en hel dag. Synes samboeren din må slappe av litt. Anonymkode: b8b27...5d3 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #15 Skrevet 6. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: T-skjorte eller singlet er som truse og sokker - byttes hver dag, uavhengig av om den er brukt 2 timer eller hele dagen. Anonymkode: e2c80...85b Hvorfor må jeg bytte t-skjorten jeg har utenpå singleten hver dag, men ikke genseren om jeg har den på utenpå en t-skjorte? Og hvorfor må jeg bytte singleten jeg har rett mot huden hver dag, men ikke genseren jeg har uten noe under? Ikke alle har på flere lag. Og nei, singleten min lukter ikke etter én dags bruk med mindre jeg har gjort noe som fremkaller svette. Anonymkode: e4dbd...82b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå