AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Noen som vet hvordan man skal klare å gjennomføre en tannbehandling, og få satt i gang prosessen? Jeg er relativt ung, men har ikke vært hos tannlegen på 5 år. Jeg klarer det bare ikke. Jeg har en medisinsk tilstand som gjør at det er ekstremt smertefullt å ha munnen oppe. Jeg har mistet en rotfylling og gått uten i noen år. Psykisk sykdom også i bunnen. Vil bare høre om noen har noen tips til meg... om dere har noen tips til hvordan jeg kan finansiere det så kom gjerne med det og, for dette blir dyrt. Anonymkode: af715...83b
Silva Pluvialis Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 (endret) Om du har vært utsatt for tortur, overgrep eller har odontofobi så kan du ta kontakt med TOO-teamet om de har det det du bor. ☺️ Endret 6. mai 2020 av Gorilla 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Det må være en vond situasjon for deg. Det du skal vite er at tannlegene og tannhelsepersonalet har kompetanse på ulike former for «tannlegeskrekk». Snakk med tannlegekontoret ditt. Forklar problemet. Du sier du er ung. Har du en forelder som kan ringe for deg hvis du ikke tør selv? Kanskje du kan ha med deg en venn eller kjæreste inn til behandling? Første gang skal du kanskje bare gå til ytterdøra til tannlegekontoret? Andre gang gå inn på venteværelset? Viktig du føler deg trygg. Du kan få beroligende, og du kan bli henvist til spesialist. Du er hovedpersonen, så kommunikasjon i forkant er viktig 😀Syns du er SÅ flink som har bestemt deg for å ta behandling! Heier på deg! Anonymkode: 1e3d3...cdc
Gjest Wilma89 Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Hvor bor du? Bor du i Oslo kan du får henvisning til TAKO-senteret. De utfører tannbehandling i narkose
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 Ikke TS, men jeg er redd for å være for slitsom når jeg går til tannlegen, siden jeg er så redd. Burde jeg gå til noen som er vant til hysteriske pasienter? Det er flaut og en stor bekymring. Anonymkode: 460a3...630
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke TS, men jeg er redd for å være for slitsom når jeg går til tannlegen, siden jeg er så redd. Burde jeg gå til noen som er vant til hysteriske pasienter? Det er flaut og en stor bekymring. Anonymkode: 460a3...630 Finn deg en tannlege som ikke blir sint på din adferd. Det gjør bare vondt verre. Håper du får god hjelp så du blir glad og fornøyd igjen. Anonymkode: f81ef...da4
Thea82 Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 Jeg har hatt god effekt av å gi beskjed og få beroligende tabletter. Har inntrykk av at det er mer fokus på tannlegeskrekk nå, og de tannlegene jeg har møtt på har vært sympatiske. Etter å ikke ha gått til tannlegen på 7 år kan jeg nå gå til årlig sjekk uten beroligende:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå