Spiralis Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Jeg har gamle foreldre. Pappa ble 90 ved juletider og mamma er 13 år yngre, men likevel gammel. Normalt hadde de fått besøk av enten meg eller broren min eller mine nevøer. i påska og/eller 17. mai-helga, himmelspretten, pinse. Nå er alt dette på pause. De har også mistet det meste av sosial omgang med de fleste i sin omgangskrets lokalt også, og jeg merker det på de når jeg ringer. Spesielt pappa sitter mye i en stol. De få tilfellene av sosial kontakt han har gjennom uka er de lyspunktene han har, pluss telefonen fra meg og barnebarn. Nå er mye av dette borte og mamma nesten trygler om besøk, mest på vegne av pappa. Jeg kjenner en skikkelig følelsesmessig skvis. Han skal jo ikke bare leve. Han skal jo ha noe å leve for. Det kan godt hende at han bare lever et eller to år til uansett. Jeg vil passe på pappan min, jeg er ikke bare frisk, jeg kjenner ikke noen som kjenner noen, som kjenner noen som kjenner noen som har hatt smitte. Jeg ber ikke om hverken råd eller moralisering, men jeg hører gjerne på de som opplever å være i samme situasjon om hvordan dere opplever dette.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Dere kan møtes, så lenge dere holder avstand og ingen av dere har luftveissymptomer. Jeg har en gammel bestemor på 95 som bor i omsorgsbolig. Vi møtes ute på trappa hennes med 2 meters avstand. Anonymkode: 4005a...4a4
Spiralis Skrevet 6. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan møtes, så lenge dere holder avstand og ingen av dere har luftveissymptomer. Jeg har en gammel bestemor på 95 som bor i omsorgsbolig. Vi møtes ute på trappa hennes med 2 meters avstand. Anonymkode: 4005a...4a4 Beklager. Jeg skrev ikke at jeg bor 34 mil unna, så jeg får ikke helt den til å gå opp. Broren min og barnebarna deres bor omtrent like langt unna. Så reiser vi dit er det jo hos de vi overnatter. Ser ikke helt hvordan vi praktisk skulle løse det.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Spiralis skrev: Beklager. Jeg skrev ikke at jeg bor 34 mil unna, så jeg får ikke helt den til å gå opp. Broren min og barnebarna deres bor omtrent like langt unna. Så reiser vi dit er det jo hos de vi overnatter. Ser ikke helt hvordan vi praktisk skulle løse det. Har du mulighet for å ligge på hotell? Er alt stengt ned? Telt, leie bobil eventuelt? Anonymkode: e6137...490
Thea82 Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Vær i karantene før besøket? Eller bo på hotell og treffes masse utendørs? Skjønner godt du er i en vanskelig situasjon.
Anbefalte innlegg