Gå til innhold

Selvsentrert kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kollega Kari er så selvsentrert at jeg kjenner jeg skammer meg på vegne av henne. 

Uansett hvem vi snakker med eller snakker om så har hun det verst, for hun har vondt i ryggen. 

Hun har vondt i ryggen ja, men det er det mange andre som har også.Hun er i 100% jobb, er mye på ski/gåtur i fjellet, feriereiser, sosiale lag, bruker bare høye hæler(de fleste med dårlig rygg må ha myke dempede sko) Hun spør sjelden hvordan det går med oss andre, derfor tror hun at hun er alene om sine helseplager. 

I dag hadde vi besøk (holdt god avstand utendørs) av kollega Hege som har vært sykemeldt siste 2 årene på grunn av brystkreft.

Hege er nå blitt erklært frisk men hun føler seg ikke frisk, for hun har fått mye bivirkninger(lymfeødem-må ha støttesstrømpe på armen, fatigue, tørr som ørken i underlivet...) som flere får av stråle og cellegiftbehandling. Hege er fremdeles sykemeldt og det er uvisst om hun i det hele tatt klarer å komme tilbake på jobb. 

Kari snakker om ryggen i annenhver setning og syter og klager til Hege. 

Vi har også en kollega som nylig mistet sin far på bare 62 år til korona, en annen kollega som har blitt bedratt og forlatt av mannen sin, og andre som sliter med plager, og ikke alle klarer å stå i jobb selv med liten stilling. 

Av og til må man sammenligne seg med andre og faktisk innse at det kunne vært verre.

Kari skal få lov til å klage over ryggen sin men av og til må man bare holde kjeft! 

 

 

Anonymkode: 7cb59...3ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da må du si det til henne

Anonymkode: 5e33c...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da må du si det til henne

Anonymkode: 5e33c...0f5

Har prøvd på en forsiktig måte, men da ble hun fryktelig fornærmet og begynt å snakke om at hun har veldig høy arbeidsmoral og presser seg og går på jobb uansett hvor dårlig hun er i ryggen, i forhold til andre som blir ufør bare det stikker litt i ei tå.

Hun går mye på fjellet og på ski fordi hun sier at legen sier hun må gjøre det for å holde ryggen i sjakk. Da jeg sa at hun kunne vært så dårlig at hun ikke klarte å gå på fjellet, sa hun bare at det må hun for ikke å bli krøpling, så jeg tror ikke hun forstår at det går an å være dårligere enn hva hun er. 

Jeg forstår bare ikke at hun får seg til å snakke om sine plager til folk som er utenfor arbeidslivet, har livstruende plager eller lever et mye dårligere liv enn hva hun gjør. 

Ts

Anonymkode: 7cb59...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om Kari er søstera til ei jeg er i en veldedig forening med; Grete! 

Grete kan ikke lytte. Nei for hun har alltid en onkel, en tante, et barn, en hund, eller en sokk som har en viss prosent relevans til det en annen nettop snakka om. Så i stedet for å fullføre den nyttige samtalen, startet av hu som nettop ble pensjonist og trenger råd om Nav, for å snakke om onkel Maurits sin opplevelse med Nav for 13 år siden, da han måtte sykmeldes. 

Anonymkode: 52d02...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣🤣🤣🤣 å herregud så fantastisk beskrevet.

Jeg jobber og med en lik Kari,  altså Anne. Anne kan alt! I følge henne selv, og alle samtaler og problemstilinger må snus til å handle om henne. Når hun bestemmer seg for noe så er det det son gjelder og nåde om noen tenker annerledes.

Anonymkode: 927fd...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...