Gå til innhold

Alltid vært slank


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå fyller snart 23 og får ofte spørsmål om jeg trener ofte , og hva hemmeligheten er osv.... For meg kommer det opp et spørsmålstegn og sier at jeg ikke gjør noenting ? Jeg HATER trening .. har prøvd å trene en eller to ganger men virkelig misliker dette. Nå kommer mange til å si : (bare vent til du blir eldre , da legger du på deg) Kan godt være mulig det, men det skal mye til tenker jeg for å kunne legge på seg så kraftig mye . Jeg spiser helt normalt , hva jeg vil  og når jeg vil. Jobber hver dag som frisør så går mye. Ellers ikke noe spesielt . Har noen opplevd å bli ganske kraftig etter å ha vært slank hele livet?

Anonymkode: 95435...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid vært slank men har gått opp noen kg det siste året. Er nå 21. For meg handler det mest om at jeg ikke makter å spise etter jeg blir mett. Jeg blir fysisk uvel av å prøve å spise mer. Så jeg spiser generelt små porsjoner, men jeg går opp i vekt hvis jeg spiser jevnlig snop og potetgull og slikt. Nå for tiden holder jeg vekta veldig greit med å spise akkurat hva jeg vil, når jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var som deg, men la sakte men sikkert på meg ca  15 kilo fra jeg var 30 til 40 . Har klart å gå ned igjen,  men må nå passe veldig godt på hva jeg spiser.  Slutt på alt av snop & junk f. Eks. Trengte aldri tenke på dette før. 

Anonymkode: b870e...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mager helt frem til jeg var over 30, deretter normalt slank. Jeg er nå 50 år, har en bmi på 22, er i god form og har aldri trent, men jeg går veldig mye. Jeg merker at jeg må passe litt på hva jeg spiser, men har aldri måttet slanke meg. Jeg spiser både godteri, boller, vårruller og pizza. Null problem.

Anonymkode: 0e92d...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Er "bare" 34 (så det kommer vel varsler om "bare vent" ;) ), men har alltid vært slank uten å gjøre noe spesielt for det. Har veid omtrent det samme siden jeg var ferdig utvokst som 17-18-åring (utenom graviditeter).

Det handler nok mest om hvor mye matlyst man har. Folk som føler de må holde seg til et strengt regime for å holde seg slanke har nok ofte i realiteten "bare" mer matlyst/er mer glade i mat enn de som er slanke uten å gjøre noe for det, ikke "dårlig forbrenning" eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest noen artikler som hevder at folk har veldig forskjellig appetitt, som igjen fører til at noen kan spise alt de vil (fordi de blir mette før de har overskridet daglig kaloribehov), mens andre føler at de må sulte seg for å holde vekta (fordi de fortsatt er sultne etter å ha overskridet daglig kaloribehov). I tillegg tenker jeg dette har med vaner å gjøre. Noen spiser noe søtt hver dag, uten at de skjønner hvor mye det er. En bolle her, en kjeks der, en liten sjokolade her og en is der. Dytter man alt det søte i seg samtidig, skjønner man at man har gjort noe dumt, men hvis det fordeles én og én liten ting utover hele dagen, er det lett for at man glemmer litt hvor mye man har spist. En annen ting er jo at de med gode vaner spiser seg først og fremst mette på ordentlig mat, og da er det begrenset hvor mye søtsaker man orker og har lyst på. Dersom man derimot ikke spiser ordentlig mat, blir søtsuget mye større og man ender opp med å spise på seg alt for mange kalorier. 

Anonymkode: 44b01...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid vært slank, har hatt 17 i BMI på det minste (spisevegring som bivirkning på medisin) , 23 BMI på det meste da jeg var tenåring og konkurransedanser. Nå er jeg på 21 som 30åring. Tviler sterkt på at jeg legger på meg, har fysikken til mor og en tante, begge tynne og nette damer. De blir nesten tynnere jo eldre de blir, ikke at det er så bra, men motbeviser jo at man liksom legger på seg. 

Jeg spiser hver 3-4 time, ingen mellommåltid, lite snacks, "aldri" sukkerdrikker (tar i mot brus på besøk og sånn), spaserer veeeldig mye, trener ikke, hviler aldri på dagen men vasker og trener/leker med dyrene mine. Spiser mye rent kjøtt med ferske grønnsaker og meieriprodukter. Spiser lite brød, men spiser loff når det skjer. Jeg pleide å drikke sinnsykt masse kaffe, som jo holdt forbrenningen godt i gang kan du si. Nå har jeg kuttet ut kaffe tvert, ikke hatt koffein på 3 uker. Bæsjer sjeldnere nå, blir spennende å se om jeg får lagt litt på meg, hadde likt 3-4kg ekstra. 

Anonymkode: 1fe33...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Er femti år og alltid vært slank. Alltid spist hva jeg har lyst på og aldri vært redd for kalorier eller fett. Jeg kan fint spise 12 brødskiver med godt pålegg, en hel pizza fra Peppes har gått ned på høykant mange ganger. 

Har trent mye de siste årene, det har gjort at jeg kan spise enda mer ;) Men jeg spiser ganske sunt fem av sju dager i uka, kjenner deg gjør godt for psyken og fysikken min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå fyller snart 23 og får ofte spørsmål om jeg trener ofte , og hva hemmeligheten er osv.... For meg kommer det opp et spørsmålstegn og sier at jeg ikke gjør noenting ? Jeg HATER trening .. har prøvd å trene en eller to ganger men virkelig misliker dette. Nå kommer mange til å si : (bare vent til du blir eldre , da legger du på deg) Kan godt være mulig det, men det skal mye til tenker jeg for å kunne legge på seg så kraftig mye . Jeg spiser helt normalt , hva jeg vil  og når jeg vil. Jobber hver dag som frisør så går mye. Ellers ikke noe spesielt . Har noen opplevd å bli ganske kraftig etter å ha vært slank hele livet?

Anonymkode: 95435...f7f

Vel jeg var sylslank til jeg fylte 40, nå har jeg doblet vekten. Det går helt greit.
Jeg tenkte faktisk nøyaktig som deg, at jeg umulig kunne legge på meg så mye og at jeg alltid kom til å være naturlig slank. 

 

Anonymkode: 9f00d...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som er slanke har et helt annet forhold til mat. De spiser seg ikke overmette, de småspiser kanskje ikke så mye, er kanskje ikke så glad i sukker ol. Det vanene betyr mye. Det ser jeg veldig godt på mannen min og meg. Han har alltid vært slank. Han spiser til han er passe mett, han spiser ikke med øynene som jeg gjør. Ikke småspiser han og ikke spiser han så mye godteri ol. For han er dette helt naturlig, han kjemper ikke mot sin egen lyst til å spise, hele dagen. Han sier han spiser det han vil. Men han vil jo ikke ha så mye mat og han vil ikke ha så mye usunt, så da er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: 93e9e...12c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...