Gå til innhold

P-piller er ut, baby er inn!!


Madonna

Anbefalte innlegg

Har for to uker siden lagt p-pillene på hylla! Nå vil jeg ha baby - i en alder av 18 år!!!

Har kjent hvordan det har nappet i eggstokkene hver gang jeg har sett en baby det siste året og begynt å glede meg til den dagen jeg selv skal ha en sånn. Blir helt rørt av fine gravide mager og er kjempemisunnelig på alle som skal ha barn. Har trodd jeg har vært gravid flere ganger på pillene til og med, fordi jeg med vilje har vært uforsiktig :oops: ... Så nå har jeg altså bestemt meg - p-piller er ut, baby er inn!

Samboeren min er like gira som meg nå. Han har veldig lyst å bli pappa (spesielt for en gutt...). Får lyst å kjøpe inn clear blue allerede, selv om jeg har mensen i dag :oops:

Håper for all del ikke jeg er en av de som bruker år og dag for å få det til. Hadde vært skikkelig urettferdig, uansett hvor ung jeg er nå. Likevel er jeg klar over at det kan ta tid, kanskje mange måneder, på grunn av min p-pillebruk. Men jeg er optimist, ser ikke noe grunn til å være noe annet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo Madonna :blunke:

Ikke bry deg om evt. sure kommentarer du skulle få her inne, ikke alle som ser lyst på unge jenter som får barn her skjønner du. Har fått min del av hat-meldinger ja :ler:

Selv er jeg 18 og blir mamma til en liten p-pille-trosser i februar! Uplanlagt, men velkommen nå. Blir 19 to mnd før termin da, så kjempeung er jeg ikke.

Jeg lurer på, har dere hus/leilighet sammen? Arbeid? I så tilfelle så ønsker jeg deg lykke til med prøvingen 8)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koslig hilsen Vinga 8)

Så fint at det er andre unge gravide her inne (håper jeg blir en av de)! Sure kommentarer takler jeg, selv om jeg ikke har merka noe enda (kom hit i går). Har mange venner på egen alder som er fantastisk gode mødre. Alder teller ikke mye, psykisk modenhet teller mest! Jeg vet det å være mamma er en steinhard jobb som krever alt av deg.

Har vært samboer i litt over et år med en gutt på 22 år. Det er han som eier leiligheten. Han er mekaniker, jeg er lærling som frisør (tjener lite) og har bartender jobb utenom, som jeg skal si opp. Har fått tilbud om å jobbe på en dagligvarebutikk. Da får jeg sove i helgene... :blunke:

Masse lesestoff her inne på Kvinneguiden, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne!! Vil lese alle dagbøkene og alle temaene på gravid-forumet!! Hvorfor har jeg ikke vært her før...??! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Madonna.

Velkommen hit som dagbok skriver. Så lenge du selv føler at du er moden for å få barn så hvorfor ikke, som du selv sier så har psykisk modenhet mye å si. Jeg fikk mitt første barn når jeg var 21 år, et par år eldre enn deg men ikke store forskjellen. Så visst både du og sambo har tenkt over det og er enig, så hvorfor ikke.

Jeg er nå 24 år og venter nå vårt andre barn, en spennende tid. Så jeg håper du slipper å vente så lenge på en liten spire i magen.

Her inne på KG er det utrolig mye spennende lesing, og mange kloke hoder visst man lurer på noe. Har du prøvd snartgravid.com der er det mange prøvere og mange gode råd å få.

Vil ønske deg lykke til i prøvingen. :D

Klem fra

Cobra 18+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Madonna, og velkommen som dagbokskiver. :)

Joda, du er ung, men kan ikke skjønne at det skulle være noen hinder for å få barn! Fikk min første da jeg var 19, (uplanlagt, ja, men like fullt velkommen!) og skal ha min tredje når jeg er 26 år og 3 mndr. :)

Jeg kan skrive side opp og side ned om fordeler ved å være ung mamma! Både å være det, og ha det. Mamma var knapt 18 da hun fikk meg.

Så jeg syns ikke du har noen grunn til å være flau over at du ønsker deg barn i ung alder! :):):)

Håper du vil trives her inne som dagbokskriver! :D

Klem fra Bubla (14+5) og --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Halloen folkens! Dette er Madonna som er tilbake med nytt brukernavn. Fikk problemer da jeg byttet e-postadressa, klarte ikke logge inn. Fy flate så sint jeg ble på KG!! :evil:

Ja ja, går rundt og undrer jeg :roll: ... Hvordan dette med mensen og p-pilleslutt fungerer. Jeg fikk mensen (på pillene) siste gangen 25 august, og så begynte jeg å blø litt 12 september, men bare i to dager. Når skal jeg forvente mensen neste gang??!

Jeg har vært veldig kvalm og trøtt de siste dagene, lurer på om jeg er gravid allerede :o (dødskult :sjarmor: )?! Tør ikke tenke på det, kommer til å få all verdens symptomer som jeg har hørt gravide har, bare fordi jeg så gjerne vil være gravid (har hatt symtpomer hver måned i år). Blir kjempeskuffa når tanta kommer til rett tid :cry: :oops: Vil ikke ta en test før jeg nesten er så godt som sikker (når mensen ikke dukker opp). Gleder meg til å tisse på en pinne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen, Madonna!

Siden du ønsker dette så sterkt blir du sikkert en like bra mamma som mange eldre. Vi blir så nervøse med alderen, vet du.

Jeg er en av de gamle (29) førstegangsgravide her.

Husker du hvor lange sykluser du hadde før du begynte på pillen da? Etterhvert vil jo kroppen falle tilbake til dine normale sykluser, hvor lang tid det tar varierer veldig, det har vært masse spørsmål om det her inne før også, men dessverre ingen som kan gi noen eksakte svar.

Det blir mye spennende venting fremover, i hvert fall. Både mens du prøver å bli gravid, og ikke minst når du er blitt det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok negativ graviditetstest i går.. Søren ass' :evil:

Har kjøpt meg eggløsningstester også, så jeg blir prøver på heltid. Nå vet jeg når nurket skal bli til!! Nytt håp neste måned! Har passet den 2 måneder gamle beibisen til venninna mi litt i det siste. En liten gutt. Han har allerede begynt å ''bable'' med seg selv. Kan tenke meg at han vil lære å snakke tidlig. Herlig!! Ønsker meg helst tvillinger. En gutt og ei jente.

Tenk å få TO babyer på en gang da!! DET må være dobbel lykke :ler:

Tar Folinsyre tilskudd nå. Det skal være viktig å ta for gravide. Har til og med stompa røyken!!!!!!! Her går vi inn for å bli smellt på tjukka :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...