Gå til innhold

Premenstruell og depressiv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg endrer fullstendig måten å tenke på og hvordan jeg har det når jeg er premenstruell. Til vanlig er jeg ofte glad, ler mye og ser lyst på livet. Når jeg er premenstruell snur jeg ofte fullstendig, blir trist og føler meg tom og ubrukelig. Jeg tenker da at alle avskyr meg og synes jeg er verdiløs og nesten ikke har livets rett. Og at ingen bryr seg om meg. Jeg blir gående og kverne på de negative tankene, og tanker som i utgangspunktet er positive, assosieres raskt med noe negativt, slik at jeg ender opp i et negativt og ubehagelig tankemønster. Noen dager senere er jeg meg selv igjen, og har det helt fint. Noen som opplever det samme?

Anonymkode: d5249...1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, helt vanlig for meg og prøver å være bevisst at jeg ikke skal stole på hvordan jeg oppfatter ting i den perioden for jeg ser faktisk helt andre nyanser enn hva jeg normalt gjør.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, visp skrev:

Ja, helt vanlig for meg og prøver å være bevisst at jeg ikke skal stole på hvordan jeg oppfatter ting i den perioden for jeg ser faktisk helt andre nyanser enn hva jeg normalt gjør.

Ja, samme her. Hjelper det for deg? Klarer du å skyve bort de negative tankene?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, samme her. Hjelper det for deg? Klarer du å skyve bort de negative tankene?

Nei, det er helsvart, men det tok noen år før jeg skjønte mønsteret. Nå vet jeg jo at det vil lysne etter en ukes tid også er det tre uker til neste gang. Det hjelper jo at man ikke lar det bare komme kastet på seg, men er bevisst på hvorfor alt blir rart. Jeg prøver å passe på å ikke finne på for mye i den perioden for jeg blir veldig fysisk dårlig også.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, men det varer stort sett kun et par dager. Så sånn sett er jeg heldig. Det tok mange år før jeg skjønte tegningen! Nå har jeg lært meg at de dagene gjelder det bare å overleve. Spise det jeg vil, legge meg tidlig, og for alt i verden ikke begynne å diskutere med samboeren min, for da eskalerer det til en livskrise (I hodet mitt) med det samme. 

Merkelig greie, det der. 

Anonymkode: dea22...014

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte, men heldigvis bare 1-2 dager før mensen. Tenker bare negativt, tolker alt som blir sagt negativt, føler meg såret av hver eneste små kommentar. Orker ikke noenting. Og blir i tillegg rasende pga. bagateller. Hater når det skjer, men da vet jeg i hvert fall at om 1-2 dager er den "store" dagen her...
Og med en gang jeg får mensen, blir jeg kjempesnill, tålmodig og har masse energi, vasker hele huset og synger liksom... helt sykt egentlig.😅

Anonymkode: 0191e...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...